Primeur: superpaard Louna @ work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Primeur: superpaard Louna @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:04

Jaaah, hier dan ook eindelijk rijfoto's van Louna! Hier de andere foto's van Louna: [ITP] Het resultaat van in je 1tje proberen mooie foto's Wel jammer, mn moeder maakte de foto's en die had nie zo zin om een hele tijd in de bak te staan en ook niet echt om zowat een uur langs de kant te staan, dus heeft ze zowat alleen maar foto's gemaakt van het losrijden en haast geen van het moment dat ze echt lekker los kwam. Bij Louna duurt het altijd ff, ongeveer 20 minuten, voordat ze los is, en toen was mams t alweer zat helaas... En ff voor de duidelijkheid, die 20 minuten heeft ze ook echt nodig, eerder kan ze nog niet aan de teugel voor ze goed los heeft. Dus opmerkingen in de trant van 'meer voorwaarts-neerwaarts-rijden' heb ik dus nix aan... Sommige foto's zijn ook erg onduidelijk, ver weg, want we hebben de luxe van een 20x60m bak! Haha! Alleen de mooiste/duidelijkste foto's heb ik hier op gezet. Kijk en geniet! Knipoog En lever commentaar, maar ik weet zelf al dat ik mn handen meer omhoog en bij mekaar moet houden, hakken uit moet drukken en rechtop moet blijven zitten. Heb alleen al 2 jaar geen les meer gehad, en probeer er wel zelf op te letten maar als ik druk aan het werk ben... Scheve mond Naja, tips en opbouwend commentaar is altijd welkom!

Afbeelding
ff poseren, met de typische Louna-blik *LOL* Euhm, let niet op mijn hoofd... Scheve mond

Afbeelding
Instappen, en nee mn beugels zijn gelijk Schijnheilig

Afbeelding
En weer poseren, ik kijk net alsof ik iets smerigs ruik... Scheve mond

Afbeelding
Centjes zoeken Vork

Afbeelding
We gingen net halthouden * flits *

En zo waren dr nog wel wat stapfoto's, die slaan we maar ff over Tong uitsteken

Afbeelding
Dit is ook nog losrijden, best een mooie foto!

Afbeelding
Euhm, tsja.... Ik schijn geloof ik te denken dat als ik maar ver genoeg naar voren leun, dat Louna dan netjes doorgaloppeert ofzo (heb ik nog wel es moeite mee, om dr door te laten lopen in galop) Scheve mond

Afbeelding
Hetzelfde galopje, wel een grappige foto dit met die voorbeentjes zo Haha!

Toen begon ze eindelijk een beetje los te laten en dat is te zien:

Afbeelding
Hele mooie foto, jammer dat ie zo ver weg is!

Afbeelding
Ik blijf euro's zoeken...

En dan vlak voordat mams wegging, nogmaals poseren:

Afbeelding

Afbeelding
Paard met cap en 2 armen uit zn hoofd! *LOL* Ach, rijdt ze iig veilig! Knipoog

Afbeelding
Ow kijk, dr zit nog iemand op ook! Haha!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:08

mooi paardje
ik wil je wel ff zeggen dat je je handen niet vast moet zetten..daardoor zet hij zn rug vast en loopt t paard absoluut niet onspannen..laat je teugels wat vieren en je merkt vanzelf dat als je genoeg voorwaarts bent dat het paard de ONTSPANNING vanzelf op gaat zoeken en nageeflijker gaat lopen..het gaat er niet om om zo snel mogelijk het paard mooi opgericht te laten lopen het belangrijkste is dat er de ontspanning er is..anders heeft het niet eens zin om op het paard te kruipen bij wijze van spreken
succes..
gr esther

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:10

frieske schreef:
mooi paardje
ik wil je wel ff zeggendat je je handen niet vast moet zetten..daardoor zet hij zn rug vast en loopt t paard absoluut niet onspannen..laat je teugels wat vieren en je merkt vanzelf dat als je genoeg voorwaarts bent dat het paard de ONTSPANNING vanzelf op gaat zoeken en nageeflijker gaat lopen..succes..
gr esther


Thnx voor je tips! Mn handen zijn echt mn zwakke punt, ik kan de teugels ook nooit goed op maat houden, laat ze onbewust wat vieren. En als ik niemand aan de kant heb staan die er verstand van heeft en die me dr op wijst, dan roest dat vast... Scheve mond Ik zal het proberen anders te doen als ik weer ga rijden!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:18

probeer het maar eens..probeer met je zit en benen te sturen..dus je teugels wel op contact houden..maar wat meer toestaan dan normaal.
het paard gaat als je het goed doet echt de ontspanning opzoeken..je moet dan voorwaarts blijven gaan en hem belonen en toe blijven staan met je hand en als je merkt dat ie weer gespannen gaat lopen dan begin je weer van voren af aan wwer opnieuw die ontspanning gaan zoeken.
je kan er ook op letten als je bijv je buitenhand te laag houd vergleken met je binnenhand..dan doe je voor jou gevoel je buitenhand heel hoog en dan zitten ze vervolgens meestal gelijk.
je kan het beste als je met ongelijke teugels rijd..met teugels rijden met van die nopjes dan kan je zien als je ze gelijk hebt..als je dit allemaal niet doet gaat het alleen maar de verkeerde kant op met rijden en gaat je paard ook scheef lopen met zn kop omdat je de teugels niet gelijk houd.
al sje nog vragen hebt hoor ik het graag
gr esther

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:23

frieske schreef:
probeer het maar eens..probeer met je zit en benen te sturen..dus je teugels wel op contact houden..maar wat meer toestaan dan normaal.
het paard gaat als je het goed doet echt de ontspanning opzoeken..je moet dan voorwaarts blijven gaan en hem belonen en toe blijven staan met je hand en als je merkt dat ie weer gespannen gaat lopen dan begin je weer van voren af aan wwer opnieuw die ontspanning gaan zoeken.
je kan er ook op letten als je bijv je buitenhand te laag houd vergleken met je binnenhand..dan doe je voor jou gevoel je buitenhand heel hoog en dan zitten ze vervolgens meestal gelijk.
je kan het beste als je met ongelijke teugels rijd..met teugels rijden met van die nopjes dan kan je zien als je ze gelijk hebt..als je dit allemaal niet doet gaat het alleen maar de verkeerde kant op met rijden en gaat je paard ook scheef lopen met zn kop omdat je de teugels niet gelijk houd.
al sje nog vragen hebt hoor ik het graag
gr esther


Het hoofdstel heeft ook teugels met van die nopjes dus ze blijven wel aardig gelijk, maar ik heb ze meestal te lang, gewoon allebei, omdat ze onbewust door mn vingers glippen, ik laat ze vieren maar niet bewust. Ik krijg ook heel vaak het commentaar dat ik mn teugels strakker moet houden. Als ik ze dan zo los heb, moet ze dan echt helemaal zelf het contact zoeken of mag ik wel helpen met de teugels in bv. de hoeken?

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:23

leuk paard! en wat een geweldige bak!!!! bij mijn paard duurt het ook altijd zolang voordat hij los is en ontspannen gaat lopen, en ook ik heb de moeite hem in galop te houden. ziet er wel goed uit hoor, alleen idd je handen wat hoger, zo kun je er minder kracht op zetten en (on)bewust vast gaan zetten succes!!!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:54

Ha Tamara

Dat zijn gave foto's Zien er leuk uit. Wel anders als op een spook Tong uitsteken ?
Leuk paardje!!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 23:04

Gringo_HS13 schreef:
Ha Tamara

Dat zijn gave foto's Zien er leuk uit. Wel anders als op een spook Tong uitsteken ?
Leuk paardje!!!


Hahaha, ja heel anders! Haha! Bij Gringo mis ik in vergelijking tot Louna een heel stuk hals/borst, Louna heeft echt een lange hals en is een stuk breder. Had bij hem echt t idee dat ik voorover ging vallen ofzo, en hij is ook echt smaller, dacht dat ik hem zowat fijnkneep! Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:56

Leuk paard hoor! Ziet er al netjes uit. ik sluit me aan bij het al gegeven commentaar.

Daisyvlug20
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:18

Hoi Tamara, Het zijn mooie foto`s geworden hoor! zou je ze me ook nog willen mailen als het mogelijk is? Veel plezier in ieder geval morgen! Ik bel je zondag avond nog eventjeS LIefs

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:23

hier is die mooie even wat duidelijker.


Afbeelding


mooie foto's!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:30

je moet natuurlijk wel een normaal teugelcontact houden..aanleuning.
in de hoeken moet ze niet recht door de bocht gaan dus stelling vragen en met je benen haar om je binnen been buigen zodat ze mooi door de bocht gaat
gr esther

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:06

Wie is de vader van jou paard, je paard lijkt verdomd veel op mijn verzorgpaard!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:21

natascha_60 schreef:
Wie is de vader van jou paard, je paard lijkt verdomd veel op mijn verzorgpaard!


Het is niet mijn eigen paard maar de vader is Michelangelo als ik het goed heb! Wie is de vader van jouw paard dan?

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:28

De vader van mijn verzorgpaard is Iglesias maar dat koppie is precies hetzelfde gewoon.