Rydar aan de longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rydar aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:33

Comentaar (mits mild gebracht Tong uitsteken ) welkom.. Ben natuurlijk los begonnen en steets meer bij gaan zetten.. ben dus niet zo "strak" begonnen. Ze staan ook niet echt op volgorde...

Afbeelding
even de halsspieren strekken (zo kort laat ik hem enkel even stappen om wat los te komen)
Afbeelding
drafje rechtsom
Afbeelding
Afbeelding
drafje linksom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ver achter de loodlijn, maar wel onspannen...(hij kon makkelijk zijn hoofd hoger houden..)
Afbeelding
Afbeelding
stukje zonder stelling
Afbeelding
Afbeelding

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:50

leuke foto's hoor mooi paardje ziet er netjes uit

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:08

Het ziet er wel strak uit, maar op sommige foto's ook goed ontspannen!!! Longeer je nou zonder touw?

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:23

oew.. het ziet er op de foto's vrij strak uit. Maar ja, ik ben dan ook tegen hulpteugels, welke dan ook.
Wel zie ik dat je zonder touw bezig bent! =D netjuhs!! Weet je, je kan ook op lichaamstaal je paard zo laten lopen zoalstie nu loopt... maar dan zonder die hulpteugels.
Maar goed, het ziet er verder netjes uit, en ik denk dat als je pony er last van zou hebben ofzo, dat ie het dan wel aan zou geven, zeker als je hem wel de vrijheid geeft van zonder longeerlijn. Lachen
Trouwens, gaaf paardje ook! Knipoog

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:54

Ziet er moi uit...idd geen longeerlijn...is het een ronde bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:18

thanks, ja hij lijkt erg strak te lopen maar dat viel reuze mee, zodra hij wat zag ging dat koppie helemaal omhoog...
De "bak" is rechthoekig, maar hij bleef netjes op een cirkeltje om me heen ik heb trouwens ook geen longeerlijn Bloos Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-04 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:21

Ik weet niet hoe ik het mild moet brengen Lachen. Ik doe mijn best. Maar ik vind het er niet mooi uitzien. Ikzelf zie geen paard dat hier met plezier loopt maar eerder een paard dat zich afvraagd hoe ie hier een eind aan kan maken.

Sorry. Het is niet kwaad bedoeld maar dat is wat ik zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:29

Fasel schreef:
Ik weet niet hoe ik het mild moet brengen Lachen. Ik doe mijn best. Maar ik vind het er niet mooi uitzien. Ikzelf zie geen paard dat hier met plezier loopt maar eerder een paard dat zich afvraagd hoe ie hier een eind aan kan maken.

Sorry. Het is niet kwaad bedoeld maar dat is wat ik zie.



thanks heel mild Haha! Knipoog , ik ben zelf ook niet zo erg op hulpteugels, maar wilde wel eens zien hoe rydar nou loopt zoals hij ook onder mij loopt(dus nagevelijk, en met achterbeen gebruik), aangezien we vorrige week onderuit gegaan zijn, wilde ik wel eens weten hoe en waarom ( ben er nog niet uit Tong uitsteken , maar heb gezien dat hij zijn binnenbeen erg ver naar buiten onder zijn lijf zet, mischien dat dat het is) Om een beetje het zelfde effect te krijgen moest ik hem wel bijzetten of ie dat nou leuk vind of niet Ach gut Schijnheilig

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:50

Wat een apart beesie zeg!! ziet er goed uit verder.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:59

Aha, ik wist ook niet dat dit zeg maar een experiment was. Dan kan ik me voorstellen dat ik zie wat ik zie Haha!. Flink aan de gang dus met hem Lachen. Raak zag er in het begin ook niet uit hoor toen ik hem ging bijzetten. Maar nu is het plaatje al weer heel anders en longeer ik hem ook met dubbele longe. Ben benieuwd hoe het er bij Rydar ove reen tijdje uitziet. Laat je dan ook nog plaatjes zien? Of blijft het bij deze ene keer?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:24

Haha...geen longe...volgens mij ben jij de enige zonder longe....dacht echt dat iedere paardeneigenaar wel een longeerlijn had! (we hebben er zelfs 4....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:29

Anke schreef:
Haha...geen longe...volgens mij ben jij de enige zonder longe....dacht echt dat iedere paardeneigenaar wel een longeerlijn had! (we hebben er zelfs 4....)


Schijnheilig haha ja je kan niet alles hebben he Schijnheilig Bloos Haha!

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:48

oww, ik heb ook geen longeerlijn hoor. heb m ook niet echt nodig. Als ik hem eens nodig heb, dan zoek ik de (touw)leidsels van mn tuig. Of ik knoop wat halstertouwen aan mekaar.
dus nee, ze is echt niet de enige Tong uitsteken

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:57

leuke fotos, ry ziet er goed uit, maar mist er geen bontje aan het achterkantje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:59

welk ras is het?? leuk beessie hoor Haha! Haha! eg een droppie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:11

sjemie schreef:
welk ras is het?? leuk beessie hoor Haha! Haha! eg een droppie!!


Rydar is een Fjorterhorse Haha!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:17

Sonja"]
[quote="sjemie schreef:
welk ras is het?? leuk beessie hoor Haha! Haha! eg een droppie!!


Rydar is een Fjorterhorse Haha!
[/quote]
...en ook nog een mooie Haha!

Ik vind het erg knap hoor, dat longeren zonder lijn

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:30

Debo"]
[quote="Anke schreef:
Haha...geen longe...volgens mij ben jij de enige zonder longe....dacht echt dat iedere paardeneigenaar wel een longeerlijn had! (we hebben er zelfs 4....)


Schijnheilig haha ja je kan niet alles hebben he Schijnheilig Bloos Haha!
[/quote]

ik longeerde mn vorige vzpony ook zonder lijn hor..die deed alles zonder touw ook gewoon wandelen of uit het land halen kon je zo doen zonder touw en longeren zonder londeer lijn vink eigenlijk juist wel gaaf dat ze ook zo naar je kunnen luisteren!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:32

Vind je dat niet eng zonder longeerlijn? Niet om me er tegen aan te bemoeien hoor, maar ik zat er even over na te denken. Stel dat ie schrikt achteroverslaat of iets anders geks doet en vast komt te zitten in het tuig (ik noem maar wat) en hij raakt in paniek, dan is het moeilijk om hem snel bij je te krijgen zonder touw waarmee je contact met hem hebt. Gewoon longeren zonder tuig doe ik ook weleens zonder touw, maar in dit geval heb ik zo mijn twijfels.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:14

als ze echt in paniek slaan hou je ze ook met een longeerlijn niet tegen...

Alleen bij een "echte" pesoa loopt er toch nog een touwtje van de kont naar bovenaan de singel zeg maar? Of zie ik nou spoken?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:18

stef schreef:
als ze echt in paniek slaan hou je ze ook met een longeerlijn niet tegen...

Alleen bij een "echte" pesoa loopt er toch nog een touwtje van de kont naar bovenaan de singel zeg maar? Of zie ik nou spoken?


Je kan ze iig je kant op trekken en ze rustig proberen te krijgen.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:37

patos schreef:
Vind je dat niet eng zonder longeerlijn? Niet om me er tegen aan te bemoeien hoor, maar ik zat er even over na te denken. Stel dat ie schrikt achteroverslaat of iets anders geks doet en vast komt te zitten in het tuig (ik noem maar wat) en hij raakt in paniek, dan is het moeilijk om hem snel bij je te krijgen zonder touw waarmee je contact met hem hebt. Gewoon longeren zonder tuig doe ik ook weleens zonder touw, maar in dit geval heb ik zo mijn twijfels.


In het geval van blinde paniek vind ik een longeer lijn eigenlijk ook gevaarlijk, kan om/tussen de bennen komen etc. En achteroverslaan verhelp je ook niet met longeerlijn.
Ik mis inderdaad wel een bontje aan de achterkant, want op deze manier kan het touw gaan snijden en daar word je denk ik niet vrolijk van.
Verder... hij is duidelijk aan het werk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:39

hmmm als ry gaat gaat ie ook dan kan je niet meer doen als mee wapperen... , maar ry schrikt bijna nooit en als ie schrikt neemt ie 1 sprongetje en staat ie weer stil.. dus nee daar maak ik me geen zorgen over Haha!

een Fjorterhorse whahahaha die hou ik er in, .... zullen we een stamboek oprichten sonja Tong uitsteken

uhmmm en wie heeft t over een pessoa Tong uitsteken dit is gewoon mijn slof aand e voorkant en mijn teugels aan de achterkant vastgenoopt aan mijn karreshoftje Haha! Bloos net echt Schijnheilig whahaa

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:59

Ik zou dr alleen wel een bontje om doen want volgens mij gaat dat snijden in zn benen of zie ik dat verkeerd?Knap dat je zonder longeerlijn durft te longeren..Ik doe het je niet na Haha! Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:33

Als je een mooi rondje afzet is zonder longeerlijn longeren makkelijker dan met hoor. Haha! Dat is mijn ervaring iig.

Rydar is leuk!! Vingers aflikken