Otto @ Work - tips altijd welkom :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Otto @ Work - tips altijd welkom :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:44

Sorry, nog wat rijfototjes...
Vandaag had meneer weer niet echt een toppie dagje, maar ach kan gebueren Lachen

Tips en Commentaar altijd welkom!
Volgens mij gewoon hetzelfde rideltje... Tenen, handen, muntjes zoeken... Ik dreun het steeds op als mijn vriendin bezig is, maar zelf ook de grootste moeite ermee.

Ik krijg steeds meer zin om echt op les te gaan. Zo serieus rijden is toch ook wel leuk, en kan ik ook even goed werken aan mijn houding. Want ik doe toch echt steeds wat fout als je met ergere rugpijn van je paardje afstapt...

Vooral bezig met stap en draf, galop op aanraden van mensen even laten voor wat het is.

Kijken of hij wat teugel kon jatten... Hij is af en toe echt sterk...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden wat poseren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de twee babys die even de stuipen kregen Tong uitsteken
Afbeelding

Tips, commentaar welkom.

But Be Nice Lachen

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:36

Leuk paardje, trouwens en ook leuke foto's (zeker die ene dat die los loopt, echt een plaatje).

Alleen moet je wel meer naar achter gaan zitten en eigenlijk dus rechter, want je zit met een kromme rug, dit kan er ook voor zorgen dat je last van je rug krijgt en je moet dan proberen om mee te gaan met de beweging van je paard (denk dat de rugpijn dan wel minder zou worden).

En ik vind dat je paard zijn achterhand er niet goed bij is, want de achterhoef moet in de afdruk van de voorhoef staan (op paar foto's, vooral in de volte en de middendraf, komt die er wel al wat meer onder).
Dit kan je zover krijgen, om meer met je benen te rijden, en minder op de voorhand en veel overgangen rijden.

Dus ik zou zeggen succes ermee en ik hoop dat ik niet teveel gezegd hebt, maar voor de rest, ziet het er goed uit en zeker wel een leuke cobinatie.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:46

Dit paard lijkt echt op het paard van mijn vriendin! Echt helemaal, dezelfde bouw, zelfs de staart is nog bijna even dik Haha!. Die foto dat hij losloopt is heeeel erg mooi! Uitvergroten .

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:28

Heel mooi zwart paard zeg, alleen jammer van zijn staart.. Als hij een dikke volle staart had gehad was het plaatje kompleet!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:41

Wat mij opvalt, is dat hij los echt prachtig zijn achterhand gebruikt, en 'levendig' oogt... Maar als je erop zit, lijkt hij constant tegengehouden, en tegengewerkt, qua houding en beengebruik...

Hoe rijdt je hem aan te teugel? Want hij lijkt zijn hals wel te ontspannen, maar niet actief te blijven... Onthoudt: voorwaarts neerwaarts... Als je hem in de krul rukt, werk je hem alleen maar tegen, en gaat hij jou ook tegenwerken... Als het een krachtspelletje wordt, wint hij het echt wel. Je zegt bij foto 1 ook dat hij zich wel eens sterk maakt, en de teugels uit je handen trekt...

Verder zul je inderdaad rechterop moeten gaan zitten, om rugpijn te voorkomen, en beter mee te kunnen gaan in zijn bewegingen. Wanneer je niet goed meegaat, werk je hem tegen, wat ook het verminderde beengebruik kan veroorzaken...

Verder lijken je beugels ongelijk te zitten, maar dat zou heel goed aan de foto's kunnen liggen.

Probeer eerst zelf goed te zitten, voordat je aan je paard gaat werken... En echt op les gaan is altijd goed Knipoog

Succes!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:51

Hij gaat zelf vaak met zijn koppie naar beneden, en rukken hem niet naar beneden. Maar echt ontspannen wordt hij eigenlijk niet.
We hameren vaak op het tempo, en houden dat zo laag mogelijk. Daar hamerde ons leesgeef mens vroeger altijd op bij Otto. Dan gaat hij ook sneller naar beneden met zijn koppie.
Hij heeft echter de neiging keihard te draven, met neus recht naar voren. Dan kan hij zich met zijn nek vreselijk sterk maken, hij heeft ook een giga nek vind ik. Zie je ook als hij wat opgefokt of gespannen is, heeft hij gelijk een nek van hier tot tokyo.

Het is nog best moeilijk om hem te rijden, omdat hij erg op stem hulpen is. Zodra je wat been geeft denkt hij dat hij harder moet en gaat rennen. Ophoudingen maken helpt dan wel, maar het is nog moeilijk om het been er steeds bij te houden, omdat je dan ook weer goed moet letten op het tempo gebeuren.

Laatst hebben we elkaar wat les qua houding gegeven en dat ging heel goed. Toen hadden we ook heel lang gereden, veel gestapt en ging hij beter ontspannen. Vandaag hetzelfde gedaan, maar hij had niet echt zijn dag, want volgens mij had hij besloten om voordat we erop stapte al zijn nek vast te zetten en niet mee te werken. Maar ach, iedereen heeft zijn dag wel eens niet Lachen

Ik zou heel graag les willen hebben, maar maneges zijn niet echt op makkelijke afstand vanaf mij... Het liefste zou ik prive les willen hebben, maar Otto is niet mijn paard en ook niet mijn verzorgpaard.

We kregen een paar jaar terug met hem wel prive les om de zoveeldagen van een meisje dat daar op stal stond. Helaas is zij weggegaan, en heb ik daarna geen les meer gehad..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:05

ik sluit me aan bij het commentaar, het ziet er verder wel heeel netjes uit hoor! veel succes verder!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:08

het zou idd goed zijn als je les gaat nemen,maar verder ziet het er netjes uit,ik vind Otto ook altijd stoer op de foto staan Lachen

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:31

10, 11 en 12! Om te kwijlen!

Leuk dier!

En inderdaad lekker gaan lessen! Daar heb je echt heel veel aan! Mijn juf roept het rijtje ook wekelijks nog even! Als je je heel gespannen op iets anders concentreerd verslapt het weer lekker snel!

Succes!

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:37

nog even een tip om inderdaad goed te kunnen zitten: wees niet bang dat je paard ineens blauw wordt, dat gebeurd namelijk niet zo snel Knipoog Kijk goed naar voren, dan wordt je houding vrijwel automatisch beter.
Verder sluit ik me aan bij het commentaar.
Gaaf paard!!! leuke combi, jullie!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:02

Haha, ja ik kijk nogal naar beneden... Stel je voor dat ik wat vind!!
(laatst overigens nog echt wat gevonden, lag een stuk glas in de bak Bloos! )

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:29

Blijenata schreef:
Leuk paardje, trouwens en ook leuke foto's (zeker die ene dat die los loopt, echt een plaatje).

Alleen moet je wel meer naar achter gaan zitten en eigenlijk dus rechter, want je zit met een kromme rug, dit kan er ook voor zorgen dat je last van je rug krijgt en je moet dan proberen om mee te gaan met de beweging van je paard (denk dat de rugpijn dan wel minder zou worden).

En ik vind dat je paard zijn achterhand er niet goed bij is, want de achterhoef moet in de afdruk van de voorhoef staan (op paar foto's, vooral in de volte en de middendraf, komt die er wel al wat meer onder).
Dit kan je zover krijgen, om meer met je benen te rijden, en minder op de voorhand en veel overgangen rijden.

Dus ik zou zeggen succes ermee en ik hoop dat ik niet teveel gezegd hebt, maar voor de rest, ziet het er goed uit en zeker wel een leuke cobinatie.


Ben het hier mee eens Verder vind ik het echt een stoer paard!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:52

scheer je zijn staart langs de zijkant af, of is dat van nature?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:58

haha het is Black Beauty Haha!
Hij heeft best een dikke speknek, gebruikt hij die welleens tegen je?

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 00:40

marahorse schreef:
scheer je zijn staart langs de zijkant af, of is dat van nature?


Nee, die wordt op geschoren aan de zijkanten.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 00:41

lowara schreef:
haha het is Black Beauty Haha!
Hij heeft best een dikke speknek, gebruikt hij die welleens tegen je?


Ja, dat doet hij wel regelmatig... De etter Tong uitsteken

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:23

Tancreda4"]
[quote="marahorse schreef:
scheer je zijn staart langs de zijkant af, of is dat van nature?


Nee, die wordt op geschoren aan de zijkanten.
[/quote]

ik zou het mooier vinden als het een volle staart was.
hij straalt zo veel kracht uit, brede hals enzovoort en heeft hij zo dun staartje... Lachen

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 11:24

marahorse"]
[quote="Tancreda4"][quote="marahorse schreef:
scheer je zijn staart langs de zijkant af, of is dat van nature?


Nee, die wordt op geschoren aan de zijkanten.
[/quote]

ik zou het mooier vinden als het een volle staart was.
hij straalt zo veel kracht uit, brede hals enzovoort en heeft hij zo dun staartje... Lachen
[/quote]

Maar zo komt zijn dikke kont wel beter uit Haha!
En dat is de reden volgens mij ook, dat de kont beter uit komt, en daarnaast heeft het ook te maken met dat hij voor de kar staat. Mischien omdat hij dan minder snel de leidsels vangt? Geen idee eigenlijk Haha!