Isolda met touwtjes aan de longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Isolda met touwtjes aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 18:39

En moeilijk dat ze het vond! Eerst was het moeilijk om ergens een greintje concentratie te vinden. Om te zorgen dat ze niet bij iedere schietscheet als een ongeleid projectiel door de rondte vloog.
Dat was een heel karwei en eigelijk hebben we niet dat gedaan wat ikeigelijk wilde.
Ik had extra aan de galop willen werken, maar dat werd hem echt niet Boos!

Isolda moest eerst even wennen, wat heb ik nu aan mijn hoofd hangen? Is anders als bijzetteugels die het baasje wel eens gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding

Later werd ze wat meer ontspannen en liet ze het hoofd zakken.
Afbeelding

Het laatste kwartier, waar geen foto's van zijn, ging het nog een beetje beter. Ze ontspande haar hals, liep beter aan de longe en daardoor kon ik haar achterhand beter bijdrijven. En toen ik de touwtjes los maakte, was ze heerlijk ontspannen met haar neusje op de grond. Toch nog goed gewerkt! Lovers
De touwtjes waren te lang voor echt werken, dus even bijstellen. Wat een gedoe met die dingen eigelijk!
Afbeelding

Dan in draf, gaat al een stuk beter.
Afbeelding
Afbeelding

En dan toch proberen in galop. Plat door de bocht en flink bokken. Niet goed geslaagd dus. Volgende keer beter.....
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jantina op 18-01-02 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:00

go jantina!! de galop... volgende week loopt ze prachtig in de galop Lachen je zal het zien Haha! (hoop ik voor jouw)
mag ik even vragen hoe je dat hebt gedaan met die touwtjes, ik wil dat eigenlijk ook wel doen, en wat voor touwtjes je eigenlijk gebruikt hebt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 19:13

Ik heb zacht, maar sterk koord gebruikt wat je makkelijk kunt knopen. Ik heb het zelf bij de HUBO gekocht op de "vliegerafdeling".
Het was alweer een tijdje geleden dat ik met touwtjes gelongeerd had, denk al wel iets van 5 jaar met Berber.
Hoe je het moet doen dat kan ik niet zo goed uitleggen, misschien is het beter om dat uitgelegd te krijgen van iemand "life".
Isolda vond het moeilijk, kwam ook een beetje naar binnen, dat kan je wel zien aan het boogje in de lijn. Ik denk dat dat komt omdat Isolda nu meer haar rug moest gebruiken en die is nog niet zo goed gespierd als hij had moeten zijn geloof ik.