Invierno aan het springen (andalusier)jaja te zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Invierno aan het springen (andalusier)jaja te zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:54

Vandaag heeft mijn vriend met Invierno gereden en zoals al lang gevraagd leert hij hem springen, vandaag was het de 1ste x..
Hij was ENORM HEVIG en was echt aan het ezelen soms..
De merrie was ook in de piste, dus afleiding voor de stoeren macho hengst want hij heeft zich echt laten zien vandaag..er komen anderen fotos nog op een ander topic dressuur dan Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo hier heb je er een paar al, voor wie nog fotos willen zien , ik heb er 130 getrokken dus gewoon kijken op mijn naam Knipoog want heb er veel te posten .... Haha!

HELP ik heb een ander upload site genomen en ik krijg alleen maar kleine kadertjes!!!!!!!!.........die dat ik neem gaat niet momenteel...
Laatst bijgewerkt door cinv op 16-05-04 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:57

Je moet de foto eerst openen, en dan de link van de geopende foto nemen!

Wel leuke foto's!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 23:00

DJU ! jaaaaaaaaaaaaa HEB ik dus nie gedaan........DOMMMMMMMMMM
DANK JE Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cinv op 16-05-04 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:06

Als je 't-' weghaalt voor de foto's in je bericht (dus op wijzigen klikken) zie je de grote foto's gewoon

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:36

Is het bit niet wat te groot? Verder leuk paard!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 23:50

Euh nope..Is de 1ste x dat hij sprong en was KEI hevig en na de sprong nam hij de teugels en, kon je er niets meer mee doen..dus was effe alles terug op zen plaats zetten en goed afzien maar mijn vriend moest dan wel met de binneste teugel volle bak naar binne richten..en hij wilde onwtijken langs andere kant ..was zo moeilijk...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:50

Leuke foto's hoor Cinv van je knappe man. Hij ziet er echt heel stoer uit

gr

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:02

het bit is inderdaad veel te groot, een paard mag dan nog druk zijn, mag dan nog hengst zijn een paardenmond is het zelfde, hier steekt hij behoorlijk stuk uit wat dus NIET mag. als je bit dat doet, kan hij geen juiste teugelhulpen doorgeven(als je paard de verkeerde kant enzo opgaat) en kan het je paard pijn doen wat dus niet de bedoeling is.

en sorry ik vind de ruiter erg belabberd(naar voren, trekken net voor ie afzet, enzo)

maar het paard blijft prachtig!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:20

Leuk hoor! OK dan!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:23

marahorse schreef:
het bit is inderdaad veel te groot, een paard mag dan nog druk zijn, mag dan nog hengst zijn een paardenmond is het zelfde, hier steekt hij behoorlijk stuk uit wat dus NIET mag. als je bit dat doet, kan hij geen juiste teugelhulpen doorgeven(als je paard de verkeerde kant enzo opgaat) en kan het je paard pijn doen wat dus niet de bedoeling is.

en sorry ik vind de ruiter erg belabberd(naar voren, trekken net voor ie afzet, enzo)

maar het paard blijft prachtig!


idem .... Scheve mond

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 11:21

Hij deed juist hetzelfde met een rubber bit da van hem was. Hij was constant tegen aan het vringen en de ruiter te ontvluvhten..
Ik ben van oordeel da een paard moet luisteren en zeker een hengst dus heeft hij voort gereden tot hij tegoei sprong . Hij liet het paard constant vrij op de sprong maar erna was het echt tegen vechten om hem terug te krijgen...dan heb je zo fotos..de ruiter kent er veel van ik lata hem doen, hij sprong 2m met zijn merrie vroeger en won veel spring wedstrijden. Ik ben heel moelijk maa hij weet wa hij doet..het paard nie maar da komt nog wel.
Ik zal eens zien met een ander bit want da viel me ook op Knipoog pertang als ik het aandeed kwamen de lippen nie veel voor het bit..en ja t is maar met rijden da je het zoet..en in dressuur zie je het nie..hier moest hij wel trekken om het paard terug te krijgen. Het paard moet luisteren punt en soms ziet het er dan minder uit maar je kan je paard nie alles laten doen en de baas over u spelen hé..het was echt een tijdbom heb hem nooit zo gezien. Ik zeg eerlijk liever hij dan ik , pertang ik rij al 25j bijna Knipoog

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:23

Wat een stoer beest zeg!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:28

Het ziet er allemaal nog heel ontstuimig uit, maar dat komt vast goed met de juiste oefening!
Srpingt hij zelfs over balkjes op de grond?

Ik had in het begin ook een te groot bit voor Licor, was bij aankoop goed maar is 'uitgezet' na een tijdje. Met als gevolg dat hij de juiste aanleuning niet vond en er verkeerd op de lagen werd ingewerkt (langs 1 kant met het dikke gedeelte van het bit, langs de andere kant met het dunner gedeelte). Een smaller bit heeft toen heel wat rijtechnische problemen opgelost. Lachen

Enneuhm... Vierno blijft knap!! Knipoog

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:44

hij lijkt niet zoveel zin te hebben om te springen, en dat verklaart de rare houding van de ruiter Tong uitsteken
maar jullie komen er wel, erg mooi dier trouwens!!!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:59

Domingo is ook een goeie springer. Springt als een katje en gooit er niks af. Die van jou gaat het ook wel goed doen hoor.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 18:30

dank jullie voor de positieve moed in te spreken..nu het over brengen aan viernoke, maade bedoeling is zeker nie een springpaard ervan te maken , juist da hij te goei een boompje kan springen op wandeling..en nie zoals een gek ja over alles wa op de grond racest en springd..
Ja Idra..al die balken ineens , was gevaarlijk en had zo schriek hij kwam soms met been en hoef op de balk zelf terecht...enfin dat is nu uiteindelijk 'geleerd' ..nu de volgende stap..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:22

Licor springt heel handig plassen, maar balkjes loopt hij wel gewoon goed. Gelukkig maar!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:06

yep want t is echt nie leuk, zeker nie met een hernia Knipoog

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:24

cinv schreef:
, juist da hij te goei een boompje kan springen op wandeling..en nie zoals een gek ja over alles wa op de grond racest en springd..
Ja Idra..al die balken ineens , was gevaarlijk en had zo schriek hij kwam soms met been en hoef op de balk zelf terecht...enfin dat is nu uiteindelijk 'geleerd' ..nu de volgende stap..


Ik snap geen hout van dat Vlaams. 't is voor mij brussels lof..... Verward

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:45

heey,ik vind het er echt vet uitzien! ik geloof best dat dat niet makkelijk is zo de eerste keer. k wil m ook wel eens proberen Tong uitsteken

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:11

ziet er goed uit mijn lusi kan ook goed springen!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:24

Ok de houding van de ruiter is niet zo heel geweldig maar de mensen hier moeten er ook aan denken dat dit paard nog niet veel gesprongen heeft en ik weet uit ervaring dat je dan soms een rare houding gaat aannemen als je paard eens een rare sprong neemt, niets zo moeilijk dan met een onervaren paard te springen dus ik zou niet te fel overdrijven met commentaar.

Leuk paard trouwens, echt een chique beest.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 13:31

Dank je wel Lientje het was inderdaad zijn 1ste sprong...
Allez als we da springen mogen noemen.
Voor de balken wou hem ernaast vandoor gaan en erna volle bak langs de andere kant.
Ga proberen mijn vriend te overtuigen om eind van de week nog eens te springen. En kga eens moeten gaan zien achter een ander bit.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:54

zeker niet 1 van de beste ruiters he...
maar wel een prachtig paard, en mag ik vragen waar ej dat hoofdstel vandaan hebt?
wat een mooi hoofdstel!!:j

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 18:01

Euh is ne HEEL goede ruiter maar HEEEEEl moeilijk paard Knipoog
Het hoofdstel gewoon een paardenwinkel Knipoog is een Kieffer, dank je