Lana @ Rwanda, het gaat erop vooruit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Lana @ Rwanda, het gaat erop vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:31

Hallo
Zoals ik had beloofd hier een paar "betere" foto's van mij aan het "werk".
Dit keer ben ik op Rwanda geklommen en Thamara (vicksytje@bokt) heeft foto's komen nemen.
Ik heb zoals jullie al zeiden meer met mijn benen gaan werken (vandaar ook dat mijn hakken niet naar
beneden zijn soms, ik heb het er nog moeilijk mee benen te geven als ik mijn hakken moet uitdrukken.
en zeker bij Rwanda) Clown . verder heb ik geoefend op aan de teugel krijgen.dit is het rezultaat.

Samen hebben we vandaag ook 1meter gesprongen, topic in itp-springen:

eigen commentaar:
- val soms teveel naar voren
- armen mss nog wat meer tegen mij aan
- voorwaarts kijken
- het grootste probleem: mijn voeten (idd ik weet het voral door mijn schoenen , ik zak in de beugels en mijn zool
is te dun dus mijn voeten plooien, ik ga binnekort zeker nieuwe halen Knipoog )

1. volten rijden
Afbeelding

2. inrijden
Afbeelding

3. inrijden
Afbeelding

4. waar licht het geld? Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

5. achteruitstappen dan ook maar eens geprobeerd! Haha! (tot 2 keer gelukt)
Afbeelding

6. doorzitten op volte
Afbeelding

7. galopje
Afbeelding

8. ja hoor het paardje kan ook bokken! (1van de 7 of 8 bokken die ik te verduren kreeg Clown )
Afbeelding

9. ik had meelopers hihi Haha!
Afbeelding

10. galop ofzo? Lachen
Afbeelding

11. galop
Afbeelding

12.EN JA HOOR HET LUKT!
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

BEDANKT VOOR KIJKEN Lachen

edit: lange beugels door dressuurzadel! Lachen
Laatst bijgewerkt door lana_te op 24-09-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Re: Lana @ Rwanda, het gaat erop vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:36

Leuk paardje heb je onder je kont, volgens mij kan die aardig lopen!
Ik zou je beugels 1 of 2 gaten korter doen, dan heb je betere druk op je beugels en kan je beter blijven zitten. Ook op je benen letten dat je een stille beenhouding krijgt, ze zitten soms helemaal naar voren of ze zijn goed.
Ook letten op dat je niet te ver achter over gaat. Je gaat dan hangen dat zie je op foto 6. Ojaa je hebt ook piano handjes!

Jeetje mina wat een commentaar, als je het zo ziet terwijl het maar 3/4 punten zijn. Let gewoon in het begin vooral op je houding en daarna komt het paard.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:41

@fiona: dank je, dat achterover zitten is omdat ik doorzat Lachen en het een redelijk hard paard wasom door te zitten. als je dan achteruit gaat "liggen" kan je beter mee bewegen. zo leer je het doorzitten zegt leraar altijd Clown , en de pianohandjes is idd wel waar. ik was zo met mijn teugels bezig voor het krulen van de hals dat ik daar niet op heb geled, mijn benen zijn lang omdat het een dresuurzadel was en ik heel graag lang rijd. korter is moeilijk door het stootkussen Lachen maar op een gewoon zadel zal ik het zeker eens proberen!! Lachen

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:43

leuek foto's Knipoog
rwanda ging wel lekker ontspannen, jammer dat ik dat niet zoveel op het beeld heb kunnen vastleggen Lachen
en als je rekening houdt met de punten van hierboven komt dat helemaal goed Haha!
x

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:47

vicksytje schreef:
leuek foto's Knipoog
rwanda ging wel lekker ontspannen, jammer dat ik dat niet zoveel op het beeld heb kunnen vastleggen Lachen
en als je rekening houdt met de punten van hierboven komt dat helemaal goed Haha!
x

Dank je voor de foto's, ja redelijk ontspannen, wel veel mizerie voor de galop, maar loes zij dat iedereen problemen heeft met haar en dat ze altijd bokt voor de galop. (zelfs har veulen die bij ines zit) Lachen

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:36

Moooi paard !, alleen let op je hande dat je die recht op houd en dat je je hakken uitdrukt en dat je niet te ver metje voeten in de beugels gaat.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:06

Leuk paard, dat vooropgesteld. Ja

Rijtechnisch is er nogal wat op aan te merken. Allereerst wil ik over je schoenen beginnen, gevaarlijk, je ziet ook dat je doorglijdt in de beugels. Als je dan geen laarzen hebt, wel chaps, zoek er dan schoenen met een normale hak bij, met wat grip. Jodpuhrs zijn ook niet duur. Lachen

Je handen niet vast zetten, vooral op de 5e en 6e foto zie ik dat heel goed, daardoor krijg je spanning! Rijd je paard van achter naar voren, actief! Van daaruit kan je langzaam naar de ontspanning werken en ophoudinkjes maken met je handen, maar zet ze niet vast!

Beugels een gaatje korter, zodat je net iets meer aan je zadel hebt.

Succes ermee! Dit paard en jij kunnen beter. *LOL*

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:15

je trekt ook welleens je schouders teveel op. Het hele plaatje ziet er niet ontspannen uit.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:17

als je achterwaarts gaat probeer dan gewoon recht op te zitten, en niet na voren te gaan hangen, ook lijkt het alsof je hem na achteren trekt ipv rijd..

verder handen iets hoger, hakken uit drukken ,tenen na binnen en idd andere schoenen, beter nog laarzen ,dan zit je voet wat stabieler in de beugels en kun je veel beter je hak uit drukken

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:50

ziehier. mijn "oude" botten. Ik heb ze 2 keer gedragen en aan de kant gezet. Ik heb namelijk maat 43!! Bloos en dus is de bot zelf te lang voor mij. ze komt over mijn knie dus kan ik mijn knie niet echt plooien tijdens het rijden, morgen doet mijn mama ze binnen in de schoenmakerij en gaan ze er een stuk afsnijden en steppen Haha! ! Vanaf morgen heb ik dus botten.

het bewijs.
Afbeelding