Charlie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 19:20

ik rijd dus sinds een tijdje de engelse volbloed charlie. er is hier een tijdje terug een topic gestart over hem ivm zijn rug (hoge schoft & wond)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=212507

na een paar weken gelongeerd te hebben om de wond de kans te geven om te genezen ben ik sinds een week of 2 weer met hem aan het rijden. er is inmiddels ook een ander zadel gekomen, en de wond die inmiddels geen wond meer is blijft er prima onder.
er zijn in dat topic veel verschillende dingen aangeraden, maar ik rijd nu dus gewoon met een katoenen dekje en een gewoon vz-zadel.
het rijden gaat inmiddels redelijk. charlie heeft weer een beetje conditie, nog wel een veel te dikke buik maar dat gaat er nog wel af hoop ik. in stap ontspant hij zich steeds meer, in draf gooit hij nog steeds zn hoofd hoog in de lucht, maar dat word ook al beter! helaas heb ik geen goede stapfoto's Verdrietig

hier dus een paar fotootjes! geen cap is eigen keuze, en wat er te sleutelen valt aan mijn en zijn houding weet ik zelf heel goed Haha!
commentaar mag, maar 1 keer zeggen is genoeg. Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:40

idd, bij de eerste foto toont hij nogal wat protest, maar bij de 3e foto toch al een stuk minder! En bij de laatste foto loopt die wel netjes nagevelijk dushet ziet er niet slecht uit als die nu pas weer 2 weken onder het zadel is!Het is natuurlijk maar een moment opname maar toch....

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:20

Probeer lekker achterover te zitten en ontspannen mee te gaan.
Dan ontspant je paardje zich ook Lachen

Op de laatste foto ziet het plaatje er al beter uit, maar lijk je zelf ook fijner te zitten Lachen

Je zegt zelf al dat hij in draf slecht ontspant. Besteed daar dan meer aandacht aan als je longeert.

Onder het rijden, zal stap en galop ongetwijfeld beter gaan, gezien dat gangen zijn waarin je kan zitten.

Ga in galop lekker achterover zitten, en laat je teugels wat langer, waardoor ze dus op haar eigen benen en jouw zit moet lopen.

Probeer haar dan wat, langer en lager te rijden, zodat ze meer over de rug gaat en ontspant.

Veel succes Lachen

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 20:21

eigenlijk zie ik het nu pas goed, maar wat heeft mn vader de foto's scheef gemaakt!! Tong uitsteken

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:48

Mikju schreef:
eigenlijk zie ik het nu pas goed, maar wat heeft mn vader de foto's scheef gemaakt!! Tong uitsteken


Jamaar... je vader weet dat de jeugd van tegenwoordig programma's als fotoshop of paint shop en zo perfect beheerst en heeft zich dus op belangrijker zaken geconcentreerd Haha!

Gelukkig loopt de horizon ook scheef, anders zou heel bokt denken dat ik scheve hekken timmer ...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:20

Ziet er best netjes uit Marieke! Charlie is niet bepaald een paard dat meteen meewerkt, dus klasse! OK dan!
Ik hoorde trouwens dat hij vrij sloom was met rijden ? Een keer met zweepje rijden doet wonderen bij hem! Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:21

Of gewoon een rotje in de kont, zou dat helpen Haha! Haha!
Liggen hier vast nog wel een paar achtergebleven exemplaren.

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 01:48

het slome viel vandaag eigenlijk nog wel mee! maar ik zal er idd es een zweepje bijpakken kijken of meneer dan doortuft Haha!