Lady Fortuna in actie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Lady Fortuna in actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:10

Vandaag liet ik me maar weer eens op de foto zetten! Helaas is mijn houding zwaar achteruit gegaan. Mijn schouders moeten naar achteren, rechter op zitten, kont meer in het zadel, tenen naar binnen, handen niet zo recht houden. Zucht gelukkig ga ik binnenkort weer lessen zeg! *LOL*

Toch loopt ze niet al te beroerd! Probeerde trouwens ook een nieuw zadel uit? Hoe vinden jullie hem liggen op haar rug? Opzich is de zitting wat te groot. Ik heb niet zo'n dikke reet! Haha!

Hier was het de bedoeling dat ik van een rustig draf tempo naar een uitgestrekte draf ging. Mooi niet dus, zette zich stevig af voor een gallop Haha!
Afbeelding

Hooo niet met me gezicht in de bosjes! *LOL*
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Strekken maar!
Afbeelding

Zitten in dat zadel!!!
Afbeelding

Draaf draaf draaf Haha!
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Piaffe! Was het maar zo Schijnheilig
Afbeelding

Wacht op mij!!! Stuiter stuiter!
Afbeelding

Zo dat waren ze! Commentaar mag! Maar ik denk dat jullie het wel eens zijn met mijn handen, rug, schouders, benen, en handen! Moet ik hard aan werken! En wennen aan dat zadel dat ik even uitprobeer Scheve mond

Nou doeg! Haha!


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:24

Hhahaha ja erg he! Mja ik had zin in bandages wikkelen! Maar mijn gele sjabrak was in de was. Dan maar zo! Later besefte ik nog dat ik op de foto moest! oliebol!!! *LOL*

Mja! thnx Haha! Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:41

Vader: Rico (v. G Ramiro z ... m. Victoria)
Moeder: FinalFortuna (v. Pretendent.....m. Usabel)

Als je nog verder terug kijkt in haar voorouders zie je staan... Le Faquin, Halewijn, Ramzes x, Baccarat ox, Duc de Normandie!

Er zit dus heel wat dressuur bloed in maar ook lekker veel springbloed! Dan ook maar snel een keer springfoto's plaatsen? Scheve mond Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:45

1 overkruist? Ik denk dat je 5 bedoelde! Toen schoot ze volgens mij weer ongevraagd in de gallop om onder het strekken onder uit te komen. Had het anders wel moeten voelen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 12-05-04 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 19:46

Zo zie je maar weer je kan hard vooruit gaan, maar achteruit ook.. heh verdorie! Knipoog Haha!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 21:39

Dat valt mij ook op! Maar vooral bij de stukken wanneer ze wegstrekt zeg maar! Dan zit ik niet meer zo lekker, dus trek ik me hakken op!

Pfft ik heb wat bij te schafen! Ik laat jullie uiteraard het ook zien binnenkort of mijn houding is verbeterd!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 22:21

Ik vind dat je daar wel gelijk aan hebt! Zal morgen eens foto's maken met mijn eigen zadel! Toch eens kijken of dat nogal wat verschilt!!


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 09:51

Oscar schreef:
Je houding laat ik even buiten beschouwing, daar heb je zelf al het nodige over gezegd Knipoog
Wat mij opvalt aan de foto's is dat je paard een vrij wisselend beeld laat zien als het om het gebruik van de achterhand gaat.
Op sommige foto's is de achterhand er aardig bij, op andere foto's is het een stuk minder.
Dit lijkt me zeker een aandachtspunt, samen met het ruggebruik en de hoofd/halshouding.
Fijn dat je binnenkort weer les krijgt, dat zal jullie vast goed doen (wie niet ? Knipoog *LOL*)

Ik vind overigens wel dat je een prachtig paard hebt !
Goede uitstraling en je kunt aan de foto's al zien dat ze het in zich heeft om een prachtig front te ontwikkelen.
Kortom: een paard om trots op te zijn


Ah super ik ga helemaal blosen Bloos!

Veel foto's zijn op momenten dat ze wegstrekt. Af en toe viel ze helemaal uit elkaar, en ik ook. Ik moet haar goed verzamelen en van voor naar achteren rijden, dan me hand openen en laten wegstrekken. Ze kan het opzich heel goed, verzamelen. Maar vaak moet ik ook net even iets meer erbij zijn dan!

Lady heeft een super karakter, en goede gangen! Zij kan nog veel leren van mij en de lessen. En ik moet uiteraard me houding laten verbeteren door me instructrice. Dat komt allemaal goed! Kan niet wachten tot ik ga starten!

Heb zin in de lessen! Hopelijk kan ik jullie ook snel een keer springfoto's laten zien! *LOL*

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:44

Kyra schreef:
Citaat:
van voor naar achteren rijden


uh Verward van achteren naar voren rijden bedoel je zeker?



Haha ja dat bedoelde ik

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 12:48

Kyra schreef:
gelukkig,

maar dat dacht ik ook al Haha!



Da's mooi Haha!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 12:08

Thnx Lachen Ja daar moet even hard aan gesleuteld worden! Gisteren zat ik weer op mijn eigen zadel, daar zit ik een stuk minder vast in. Zeker wel wennen, maar het was ook wel weer heel fijn. En ik zat een stuk rechter op! Binnenkort toch weer eens dat andere zadel proberen. Want volgens mij ligt die veel beter op haar rug!

Maar welk zadel er ook op ligt, ze loopt fantastisch! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers