Poging tot Dressuur met Draver Navy :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Poging tot Dressuur met Draver Navy :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:10

Hoihoi,

Na een hevige ruzie in de buitenbak (help een boom, help een fietser, help een bakrand, en meer van dat gezellige gedoe), was ik het zat en ben ik naar binnen gegaan Lachen Mét fotograaf.. Nouja.. wat heet.. Van de 134 foto´s (!) waren er slechts 20 gelukt.. Heb geprobeerd ze zoveel mogelijk te bewerken tot een duidelijke foto, maar dit is niet bij alle gelukt. Kritiek mag, mits opbouwend. En, ik zit erg veel naat voren, dit in een poging mijn rug te ontlasten (het is dit, of niet rijden Lachen ) en wegens een zadel dat mij niet lekker past..

Baasje.. Wat is dat? Kijk nou uit.. Het zoemt..
Afbeelding
Mama, mag ik de mensen laten zien dat ik een échte Draver ben? Dat ik ook hard kan gaan in de zandbak?
Afbeelding
My God.. Wat een stijve armen..
Afbeelding
Nog erger Huilen
Afbeelding
En al gauw ging de bodywarmer uit.. Haha! (erg scherp.. Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En jawel!! Een uniek beeld! Navy, als 100% Draver zijnde, vastgelegde op de gevoelige plaat, in Galop!
Afbeelding

En mocht iemand heel handig zijn.. Ik heb nog ongeveer 120 van dit soorrt foto´s:
Afbeelding
Haha!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:15

Mhzzz zoals je zelf al zei.. Je legt je armen helemaal op benen.. Probeer ze hoger en bijelkaar te houden. Zo kan je eerlijker je paard aan de teugel rijden.
Het is wel een knapperd zeg!! Vingers aflikken

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:25

NaVy! schreef:
En jawel!! Een uniek beeld! Navy, als 100% Draver zijnde, vastgelegde op de gevoelige plaat, in Galop!
*foto*

Maar wel kruisgalop Scheve mond Knipoog
Wel leuk beestje, spijtig van de slechte kwaliteit van de foto's.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:32

Leuk paardje!
Alleen je armen Teugels veel korter, handen netjes rechtop boven het schoft en rijden maar Tong uitsteken

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:55

Anjatjeuh"]
[quote="NaVy! schreef:
En jawel!! Een uniek beeld! Navy, als 100% Draver zijnde, vastgelegde op de gevoelige plaat, in Galop!
*foto*

Maar wel kruisgalop Scheve mond Knipoog
Wel leuk beestje, spijtig van de slechte kwaliteit van de foto's.
[/quote]

Viel me ook al op
Wel een leuk paard

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:58

leuk paardje en veel succes samen ik weet het is en blijft moeilijk een draver rijden Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:25

Ik ging ook naar voren zitten om mijn rug te ontlasten...achteraf blijkt dat ik er veel minder last van heb als ik gewoon ONTSPANNEN *key word Knipoog * rechtop ging zitten.

Misschien gaat het voor jou niet op, maar eerlijk waar bij mij scheelt het zoveel
En ik deed precies hetzelfde als jou...kont naar achteren en overhellen Bloos

Verder zou ik echt iets aan je handhouding doen, doordat je je armen zo gespannen hebt krijg je ook alleen maar meer last van je rug, je hele bovenpartij gaat vastzitten.

Teugels zou ik wat korter nemen zodat je je ahnden meer naar voren en omhoog brengt, dit rijdt voor jullie alletwee niet lekker lijkt mij, en als je eens een keer in moet grijpen zijn je teugels te lang en je handen al te ver naar achteren om echt iets te kunnen doen.

Succes OK dan!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:46

Hoi mandy, als ik je zo op de foto zie, snap ik wel dat je last van je rug krijgt, je blokkeert nl je hele rug, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je rug blokkeert omdat ie juist al zo'n pijn doet.
Ik denk dat je toch echt beter meer rechtop kan gaan zitten en dan desnoods wat korter rijden, je moet je rug natuurlijk ook trainen!
Ik heb wel eens vaker foto's van Neef bekeken en op zich gaat ze wel vooruit, probeer alleen (en ik weet hoe moeilijk dat is) haar wat meer op het achterbeen te krijgen!!
Tot Zelhem!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:09

Hey wat ziet mijn oog....
De manen eraf? Tong uitsteken

Leuk om weer eens foto's te zien!
Zoals je zelf ook al wel aangeeft, handen hoger en verder naar voren en je teugels een stuk korter, scheelt al een heel stuk
Succes!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:57

Ziet er goed uit! (wel jammer van die manen inderdaad).
Ik zie iets heel herkenbaars m.b.t. Salty. Het op de voorhand lopen terwijl het achterbeen er super onder komt. Bergafwaarts...
Verder...je armen inderdaad. En kun je niet een fysio vinden die je wel kan helpen met je rug ? Want zoals je nu zit lijkt het me ook pijnlijk.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:15

Leuke foto´s Probeer alleen je teugels eens wat korter te pakken. Want je legt ze nu op je been. Want als je dan een keer moet sturen dan zit je hand achter op der kont

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:30

Tsja eum...leuke foto's hoor maar idd je armen zijn vreselijk echt waar, ik weet ook dat een paard op die manier makkelijker aan de teugel te krijgen is maar goed is het niet, en idd ook ontspannen gaan zitten.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:39

Bloos! je armen! Nouja heel veel mensen hier zeggen het, maar het is echt erg! En de galop inderdaad, maar dit zal wel moeilijk zijn met een draver. Hoe heet ie eigenijk (z'n oude koersnaam, of ie niet gestart?) en wat zijn de ouders. Misschien ken ik 'm wel *LOL*
Oja, wat me ook opvalt, je zit op sommige foto's wel heel erg diep achterin het zadel, dit is niet goed voor de rug van je paard en hij kan zich hierdoor minder soepel bewegen.
Succes he!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:42

Westernfreak schreef:
Ziet er goed uit! (wel jammer van die manen inderdaad).
Ik zie iets heel herkenbaars m.b.t. Salty. Het op de voorhand lopen terwijl het achterbeen er super onder komt. Bergafwaarts...


Lijkt me niet goed mogelijk, super achterbeengebruik en daarbij op de voorhand lopen! Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 08:47

Lachen Bedankt voor alle tips!

Over de fysio: ik loop bij een Manueel Therapeut, inmiddels al geruime tijd. Mijn spieren schijnen juist overbelast te zijn, dus getraind worden ze wel Lachen Rechtop zitten hellpt niet tegen pijn, omdat mijn bekken gekanteld staan en ik daarnaast een veel te holle rug heb. Daarnaast kan ik me slecht ontpannen tijdens de Dressuur, en dat is denk ik mijn grootste fout. Ik zal binnenkort foto´s nemen van mij op een ander zadel, want ik denk dat ook dat al veel zal schelen (zowel voor mij als voor Navy).

Maantjes zijn er inderdaad af Haha! Al een tijd weer..

En die galop.. Lips are sealed Lekker stom weer van me Haha!

Willen jullie trouwens letten op de link houding en zadel? Als ik naar de foto´s kijk zie ik dat ik ontzettend op de lepel zit. Tsja, dan KUN je niet rechtop zitten Lachen Maar, hoe dit komt? Het zadel is 18" en dus ruim genoeg voor mijn maatje 36kont.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:49

misschien juist wel omdat het te groot is, dan kun je er in gaan schuiven!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:49

maatje 36 kont...kan ik alleen maar van dromen!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 08:52

veer schreef:
Oja, wat me ook opvalt, je zit op sommige foto's wel heel erg diep achterin het zadel, dit is niet goed voor de rug van je paard en hij kan zich hierdoor minder soepel bewegen.
Succes he!


Dat bedoel ik! Ik heb het idee dat ik in dit zadel, ondanks het ruime en vlakke zitvlak, wordt gedwongen in een bepaalde houding. Toen 9ik laatst op het paard van een ander reed, en dus een ander zadel, was het probleem ook weg en zat ik direct rechter (werd mij gezegd). Ik kon me beter ontspannen en zat gewoon fijner..

Navy Seasfire heeft wél gekoerst, maar of dit haar officiele naam is weet ik niet. Heb geen papieren en dus ook geen ouders. Ze komt uit Brabant en is nu ±11 á 12 jaar. Info is zeer gewenst Haha!

Saskia, het is wél mogelijk. Dravers kunnen het onderbeen erg goed onder het lichaam plaatsen, zonder de rug hol te maken en dus het gewicht op de achterhand te dragen. Erg groot nadeel wat betreft Dressuur met Dravers..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 08:52

mazzeltje schreef:
maatje 36 kont...kan ik alleen maar van dromen!!


Hahahaha, moet jij zeggen! Tong uitsteken Scheeld bijna niks!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:53

Hay Navy, Je zadel is gewoon niet goed voor jou en al helemaal niet voor je paardje en dat werkt door in jou houding en in het lopen van je paardje. Maar het wordt al een steeds beter plaatje hoor als je aan het dressuren bent.

En ik weet het met Yari dat duurde ook een tijdje voor dat het 'rustiger' ging

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:56

NaVy! schreef:
[
Saskia, het is wél mogelijk. Dravers kunnen het onderbeen erg goed onder het lichaam plaatsen, zonder de rug hol te maken en dus het gewicht op de achterhand te dragen. Erg groot nadeel wat betreft Dressuur met Dravers..
[/quote]

Als het achterbeen onder de massa geplaatst wordt is het juist de bedoeling dat de rug bol ipv hol gemaakt wordt, dan komt het gewicht op de achterhand, ik zie dat achterbeen gebruik ook eerlijk gezegt niet terug op de foto's!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:20

Hai meis!

Wat is Navy's hals opgeknapt! Dan mag je houding misschien niet perfect zijn, maar je hebt echt wel goed werk verricht. Denk ik eens aan Neefs halsje bij Jannie.... dan is dit echt een wereld van verschil!

Verder, op het moment dat je geen dressuurwedstrijdambitie heeft, vind ik persoonlijk, zolang je het paard niet hinderd, een perfecte houding niet het belangrijkste. En als je ziet hoe vrolijk Neef loopt, lijkt ze totaal geen last van je te hebben!

En dan mag dat galopje overkruist zijn (Wat ik zelf niet zag Schijnheilig ) maar het is tenminste galop! En geen telgang/tolt/draf combi Haha!

En Mandy, ik weet hoe keurig je kan zitten, dus of dit door je zadel komt, door de last van je rug, dan je bent afgevallen/aangekomen, of weet ik veel. Maar je zat echt keurig, ook in dit zadel....

Dus, misschien zijn er veel puntjes die verbeterd kunnen worden, maar
ik vind wel dat je trots op jezelf mag zijn. Je draver met hoefkatrol factor 4, die een paar jaar terug alleen keihard rondjes kon rennen in een bak, loopt nu klasse 2 Endurance (met succes!) en keurig haar rondjes door de bak. En dat heb JIJ bereikt! Top !

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:42

hij loopt wel goed~! alleen je houding.......
maja daar kan ana gewerkt worden he

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:34

altijd leuk om dravers te zien hier!! Leuk paard die Navy!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:47

Hee Tiko, ik heb helemaal geen kritiek op Mandy, althans echt geen negatieve kritiek! Ik vind ook dat ze het heel knap doet, ik weet ook dat ze enorm vooruit gegaan is (kan me nog foto's van lang geleden herinneren) ennuh, dat ze in de endurance goed gaat weet ik als de beste, ik zie Navy's kont vaak voor me!!! Tong uitsteken