Poging tot Dressuur met Draver Navy :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Poging tot Dressuur met Draver Navy :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 21:10

Hoihoi,

Na een hevige ruzie in de buitenbak (help een boom, help een fietser, help een bakrand, en meer van dat gezellige gedoe), was ik het zat en ben ik naar binnen gegaan Lachen Mét fotograaf.. Nouja.. wat heet.. Van de 134 foto´s (!) waren er slechts 20 gelukt.. Heb geprobeerd ze zoveel mogelijk te bewerken tot een duidelijke foto, maar dit is niet bij alle gelukt. Kritiek mag, mits opbouwend. En, ik zit erg veel naat voren, dit in een poging mijn rug te ontlasten (het is dit, of niet rijden Lachen ) en wegens een zadel dat mij niet lekker past..

Baasje.. Wat is dat? Kijk nou uit.. Het zoemt..
Afbeelding
Mama, mag ik de mensen laten zien dat ik een échte Draver ben? Dat ik ook hard kan gaan in de zandbak?
Afbeelding
My God.. Wat een stijve armen..
Afbeelding
Nog erger Huilen
Afbeelding
En al gauw ging de bodywarmer uit.. Haha! (erg scherp.. Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En jawel!! Een uniek beeld! Navy, als 100% Draver zijnde, vastgelegde op de gevoelige plaat, in Galop!
Afbeelding

En mocht iemand heel handig zijn.. Ik heb nog ongeveer 120 van dit soorrt foto´s:
Afbeelding
Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 08:47

Lachen Bedankt voor alle tips!

Over de fysio: ik loop bij een Manueel Therapeut, inmiddels al geruime tijd. Mijn spieren schijnen juist overbelast te zijn, dus getraind worden ze wel Lachen Rechtop zitten hellpt niet tegen pijn, omdat mijn bekken gekanteld staan en ik daarnaast een veel te holle rug heb. Daarnaast kan ik me slecht ontpannen tijdens de Dressuur, en dat is denk ik mijn grootste fout. Ik zal binnenkort foto´s nemen van mij op een ander zadel, want ik denk dat ook dat al veel zal schelen (zowel voor mij als voor Navy).

Maantjes zijn er inderdaad af Haha! Al een tijd weer..

En die galop.. Lips are sealed Lekker stom weer van me Haha!

Willen jullie trouwens letten op de link houding en zadel? Als ik naar de foto´s kijk zie ik dat ik ontzettend op de lepel zit. Tsja, dan KUN je niet rechtop zitten Lachen Maar, hoe dit komt? Het zadel is 18" en dus ruim genoeg voor mijn maatje 36kont.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 08:52

veer schreef:
Oja, wat me ook opvalt, je zit op sommige foto's wel heel erg diep achterin het zadel, dit is niet goed voor de rug van je paard en hij kan zich hierdoor minder soepel bewegen.
Succes he!


Dat bedoel ik! Ik heb het idee dat ik in dit zadel, ondanks het ruime en vlakke zitvlak, wordt gedwongen in een bepaalde houding. Toen 9ik laatst op het paard van een ander reed, en dus een ander zadel, was het probleem ook weg en zat ik direct rechter (werd mij gezegd). Ik kon me beter ontspannen en zat gewoon fijner..

Navy Seasfire heeft wél gekoerst, maar of dit haar officiele naam is weet ik niet. Heb geen papieren en dus ook geen ouders. Ze komt uit Brabant en is nu ±11 á 12 jaar. Info is zeer gewenst Haha!

Saskia, het is wél mogelijk. Dravers kunnen het onderbeen erg goed onder het lichaam plaatsen, zonder de rug hol te maken en dus het gewicht op de achterhand te dragen. Erg groot nadeel wat betreft Dressuur met Dravers..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 08:52

mazzeltje schreef:
maatje 36 kont...kan ik alleen maar van dromen!!


Hahahaha, moet jij zeggen! Tong uitsteken Scheeld bijna niks!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:22

Ontzettend bedankt lieve Myrth! Doet me echt veel als ik dat van je hoor!

Chronos, ook bedankt! Vind het ontzettend fijn dat mijn vermoede (zadel) bevestigd wordt. Een reden om vandaag nog echt in actie te komen en op zoek te gaan naar een ander.

En Saskia, ik weet hoe je het bedoeld hoor Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 17:54

Hoi,
Het ziet er misschien niet netjes uit, maar ik TREK haar absoluut niet in de krul. Ik ben erg zacht in mijn handen (te zacht soms, volgens instructrice) en ze loopt ook niet geforceerd ofzo.. Ik snap dat het er niet netjes uit ziet, maar in de krul TREKKEN, doe ik absoluut niet..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 20:58

Bedankt allemaal!!
Pmarena, ik ga je zo PBen..

Ik denk dat ik niet zo zeer mijn kont naar achter druk, ik denk dat het zadel te vlak is en te groot is, waardoor ik te veel ruimte heb om neer te komen. Door de verre naar achterophanging van de beugels zal dat dus gauw wat naar achter zijn. Doordat mijn kont dus naar achteren geplaatst wordt én op de lepel, dus ietwat scheef, ga ik ook nog eens automatisch naar voren zitten. Zo denk ik het althans..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 23:40

Tessebes, op deze foto's zie je dat mijn rug hol is, ipv hol. Heb het er met mijn manueel therapeut over gehad, en zij denkt dat dit zadel het voorheen ook al deed, maar ik het kon onderdrukken. Door een klap of val is mijn rug zwakker geworden en is het moeilijk om deze dwingende houding te ontzien..
[HAW] Navy @ work, 2e poging Dressuur..
Hier dus de holle rug.. Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers