Brenda met mij en mijn vader! (eerste keer!!!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Brenda met mij en mijn vader! (eerste keer!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:43

Worden jullie niet gekv an mij en Brenda? Anders moeten jullie het zeggen hoor! Maar vandaag weer naar Brenda geweest en heel erg rustig en kort gereden in de bak omdat ze gisteren al flink had moeten werken in de duinen!
Mijn ouders waren even langs gekomen om naar het veulentje te kijken en mijn vader heeft een paar foto's gemaakt.

Ik ben er zeker niet trots op! In stapt gaat het wel redelijk maar in draf dan racet ze wle onder mij vandaag en loopt dan met haar hoofdje in de lucht!
Ook vind ik het rijden zonder chaps niet fijn want ik kan mijn benen dan niet echt stil houden maar dat kon even niet anders want ik had gisteren dit met mijn chaps gedaan:

http://groups.msn.com/_Secure/0SwD**2AV ... 1066597542

Schijnheilig

Maar ja hie de foto's dus!

Afbeelding


Moet ik hier nu de teugels losser doen of niet? Het lijkt alsof ik nu het hoofd omhoog trek Verward maar als ik de teugels losser laat dan ontstaan er juist vaak boogjes.
Afbeelding

Deze vind ik heel mooi alleen helaas....niet helemaal scherp!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn vader op Brenda! Handig zo'n verstelbare cap! Voor zijn 4e keer op een paard en de 3e keer was al meer dan 2 jaar geleden! We hebben alleen gestapt want hij was er niet op voorbereid maar ik zal hem nog wel vaker meesleuren Ach gut
Afbeelding

Op de achtergrond mijn moeder die Brenda vast houd!
Afbeelding

En aan het werk!
Afbeelding
Afbeelding

Hierna heeft hij ook nog eventjes los gestap en dat ging heel goed! Hij kreeg Brenda zelfs uit de buurt van mij Schijnheilig
Maar ook een nette gebroken lijn zat erin!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:48

Ja, ik word echt helemaal gek van al die Brenda foto's! Tong uitsteken (moet ik zeggen Schijnheilig ).

Maar ik zie het al: je vader is een paardenman in hart en nieren! *LOL*

Leuk hoor dat je vader er ook even op is geweest OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:56

wow leuke tinker!
de rijfots zien er wat verwarrend uit...
ik doe het zelf niet altijd maar
tenen naar binnen
en je bekken naar vore duwen
is makkelijker om te blijven zitten...en je zit gewoon mooier dan Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:39

hahahaha die pietepiet Tong uitsteken ziet er weer leuk uit fleur, ik vind deze foto's er erg netjes uit zien hoor, jullie zijn erg vorouit gegaan, en zeker nu jullie les hebben gaat het vast goed komen!

Je pa zit er weer best netjes op voor een 4de keer hoor Tong uitsteken al weer ik nog wel hoe die 3de keer eruit zag... jeetje wat hebben wij toen gelachen Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:37

Ze zet in ieder geval wel flink d'r hals erop en loopt zo te zien niet ontspannen wat volgens mij ook niet lekker rijdt. Dat zeg je zelf inderdaad ook al. Dat bekende race-eend gevoel ken ik. Mijn Gam kreeg dat gedrag dankzij het kuilgras. Scheve mond
Je zadel mag minstens 10 cm. naar achteren liggen voor meer schoudervrijheid.

Leuk dat je vader er op durfde!! OK dan!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:51

Lek paardje hoor!! Mijn vader durft amper in de buurt te komen, laat staan erop.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:03

aaa fleur leuk *LOL*
Knap dat je vader toch durfde Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 22:06

Pellie schreef:
Je zadel mag minstens 10 cm. naar achteren liggen voor meer schoudervrijheid.


Als ik het zadel erop leg, dus iets te ver naar voren en ik schuif het terug dan komt het precies hier te liggen. Het zit dan echt stevig, het schuift nergens. Ik denk dus niet dat ik het zadel naar achteren krijg gelegd.
Maar heel misschien kan dit ook lijken doordat ik er een vzh dekje eronder heb liggen.

Maar zou ik nu de teugels juist langer moeten nemen (grote kans op boogjes) of zo kort laten?
Ik heb morgen privee les dus er word goed aan gewerkt! Het gaat al steeds beter maar ze is nu gewoon in een race bui een paar dagen Clown

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 23:52

Ik (vader van Fleury) vond het niet echt eng om op Brenda te zitten. Maar echt gemakkelijk zit ik er toch niet op. Ik heb in tien a vijftien minuten van Fleur meer geleerd dan van de vorige 3 keer (1 uur per keer) samen. Ik had toen helemaal niet geleerd om mijn benen te gebruiken. Nu wel. Om in stap te gaan en om te sturen. Ik had mijn voeten nog wel te veel naar voren en daardoor begreep Brenda niet altijd wat ik wilde. Maar ik doe het nog wel een keer en dan niet op sandalen.

RiZzO

Berichten: 312
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:25

Je vroeg of de teugels wat losser moest doen of niet,Ik zou zegge teugels wat langer en je handen bij je houden en niet te ver naar voren.... maar leuk paardje!!!:))

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:58

nee ik snap dat het zadel dan niet blijft liggen maar dan past het dus eigenlijk niet. wat ik bij mezelf merk is dat als ik vergeet aan te singelen, het zadel bij gam ook op die plek ligt.

En ik zeg inderdaad ook met langere teugel rijden. ze moet meer rust in d'r kont krijgen en misschien kun je proberen om het rustiger aan te doen door bijvoorbeeld ieder keer terug naar stap als ze zo begint te vliegen en d'r hals erop zet. Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:10

Wat een leuke foto's!
Je vader kijkt ook echt blij en hij zit er best netjes op!
Ik heb ook een foto van mijn pa op Omar, ook zo'n leuke foto! Haha!

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:38

dat zal mijn vader nunooit doen, die houd het wel bij voetballen kijken Knipoog

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:02

Mooi paardje hoor. Ik zal mijn vader nooit zo gek krijgen dat hij op mijn paard stapt, maar wel leuk dat jouw vader dat wel doet.