2de les met Zhanna! (fries)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

2de les met Zhanna! (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 22:20

Gisteren mijn 2de les met Zhanna mogen meemaken en het ging best goed Lachen Hoewel mijn houding me op de foto's toch behoorlijk tegenvalt, moet vooral rechter proberen te zitten. Zhanna doet het echt super goed! Ze is super leergierig en wil heel graag voor je werken! Zo'n super paardje Lovers

Eerst een paar foto's in stap
Afbeelding

Afbeelding

Uitleg van de instructrice Lachen
Afbeelding

Een drafje...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de galop, deze is nogal moeilijk... Zhanna springt relatief makkelijk aan maar gaat wel graag eerst racen om er dan in te vallen, zoals schijnbaar meer jonge paarden. Maar ze gaat dan ook nog eens gigantisch lopen bokken. Dus moest haar nu echt doordrijven tot ze niet meer bokte en natuurlijk ook nog redelijk fatsoenlijk de bochten doorrijden Scheve mond Was dus zwaar werken... (helaas is het Marlou niet gelukt bokfoto's te maken ondanks al haar inspanningen Schijnheilig )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stond ze eindelijk mooi vierkant aan de teugel, verzet ze natuurlijk net weer 1 voetje Frusty Maar ik vind het desondanks toch best een mooie foto geworden Lachen

Stil staand
Afbeelding

Toch eens proberen of ze de spaanse pas ook onder zadel wil doen Haha!
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, opbouwende kritiek is welkom, echter, het is pas de tweede les met Zhanna he, dus ben een beetje lief voor me Knipoog
Met dank aan Marlou (xtostarlight) voor het maken van de foto's!

24 feb. zijn er ook foto's gemaakt, toen had ik nog geen les en ik vind dat er toch wel al verschil te zien is Haha!
Vorige foto's van Zhanna onder zadel: [HAW] Zhanna (fries) onder zadel (veel foto's) Gelieve niet meer in dit topic te reageren, is al een oud topic en alleen bedoeld om het verschil te laten zien...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram



Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 23:00

Ze is 4 jaar, dus nog jong Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 09:16

Die kans zit er goed in Barb, daar heeft ze het namelijk heel vaak over Knipoog Die handen dat klopt, maar mijn instructrice wil nu nog dat ik heel overdreven mijn binnenhand van hals af haal zodat Zhanna goed snapt wat ik van haar vraag en dan later de hulp verfijnen.

Tinne> Nu ik zo terug kijk heb ik dat idee ook, maar het belangrijkste was nu eigenlijk dat ze galoppeerde zonder te bokken en zonder terug te vallen. De verfijning van de galop komt nog wel Knipoog

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 11:22

Fairie> Die benen ja, dat klopt, moet ik echt op gaan letten dat ik die naar achteren leg en niet naar voren ga steken Bloos

Punky> Ja, ze zou eigenlijk vorige week donderdag al bekapt worden, maar de hoefsmid is ziek Boos! En de eigenaar wil geen andere smid laten komen, hij wacht dan liever tot 'ie weer beter is.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 18:08

Spaanse pas gaat steeds beter ja Lachen Alleen onder zadel heeft ze echt zoiets van ja, waarom zou ik?! Met dat bit in kan ik de beloning die ik hoor te krijgen toch helemaal niet eten Verward Maar ze gaat het nog wel heel goed leren hoor Haha!

Mientjeuh> zie mijn antwoord een paar posts hierboven...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:07

Hoe bedoel je, met alle gevaar? Het is idd hetzelfde paard als met de boktrit Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:49

oh, maar ze bokt niet hoog, maar ze moet het wel afleren. Het is met gemak uit te zitten, maar wel duidelijk protest dat ze het te moeilijk vindt. Dus echt een gevaar is het niet hoor, meer overlast Knipoog

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers