Ezel@les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ezelinetje

Ezel@les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 18:11

Hoi!

Dit zijn ezel en ik (Tja, de naam heb ik haar niet gegeven..) Ze is een 7 jarige KWPN merrie van Grafitaan. Ik rijd nu bijna een jaar op haar. We hebben laatst ons eerste B-proefje gereden. Dit is ook ons niveau. We zijn met name bezig met ontspanning, achterhand activeren en mijn houding.

Eigen verbeterpunten:
- Houding (kapstokjes en brede handen)
- meer over de rug lopen
- Ontspanning, ontspanning Knipoog

Hier komen de foto's:

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding

als jullie er toch zijn, graag ff een berichtje!

Michelle__

Re: Ezel@les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:23

Ten 1e heb je echt een leuk paardje. Haha!

Het is niet echt gespannen ofzo maar ze zou inderdaad wel wat mogen afbuigen. De laatste foto ziet er wel echt goed uit, alleen moet je daar je teugels wat meer op spanning houden.

heel veel oefenen en geduld, dan komt het wel goed dat weet ik zeker! Succes. Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:30

ach ezel Lovers

ik heb met eigen ogen gezien hoe hard jullie vanmiddag aan het werk waren Knipoog

probeer ook goed op je eigen ontspanning te letten, teugels mogen ook iets meer inverbinding blijfen, af en toe hangen ze in een boogje en met springen, ellenbogen niet afsteken Knipoog

verder vind ik dat je goed bezig bent, jullie komen erwel Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:43

Hihi, ze slooft zich wel uit over de hindernis Lachen Het lijkt me een erg leuk en vriendelijk paard, dat beslist haar best wel wil doen. Ik vind je houding ook helemaal niet zo slecht, het ziet er in elk geval erg vriendelijk uit. Soms mag het wat trotser: rug recht en naar voren kijken (bij het springen kijk je trouwens wel goed naar voren!)
Op foto 4 valt me op dat zodra zij iets met haar hoofd naar beneden gaat, jij een beetje mee naar voren gaat zitten. Ik heb zelf die neiging ook wel, juist omdat ik op zo'n moment de ontspanning niet wil verliezen en vooral niet hard wil zijn in de hand. Maar, het maakt ook dat je paard daarin wat meer het initiatief krijgt wat jij dan volgt, ipv dat ze jouw hand volgt.

Verder zeg je dat je je handen te breed houdt. Ik vind het op zich meevallen, maar ik denk dat het wat makkelijker wordt door je ellebogen (die strek je soms wat) en polsen wat meer te buigen en je handen wat meer voor je buik te houden. Doordat alles wat meer gebogen is kun je ook wat makkelijker meegeven vanuit je handen ipv door met je hele bovenlijf naar voren te gaan.

Maar het ziet er vooral gewoon uit als een leuke relaxte combi die gewoon lekker met elkaar bezig is en dat is fijn Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:47

Je zadel lijkt mij wel aan de erg grote kant voor jou slanke billen.
Je knieen horen op/tegen de wrong te liggen , maar die van jou komen niet eens in de buurt.Lijkt me dan ook niet echt lekker zitten. Ga sowieso een gaatje korter zitten dat zal al een stukje schelen.
Verder een leuk paard en met wat hulp kom je er vast wel.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:52

Leuk paardje joh! Heel mooi hoofdje en jullie zijn een leuke combinatie Ja

Probeer bij het springen wat meer mee te geven met je handen, op de foto 'hang' je in de teugels waarmee je het paard belemmerd in zijn beweging.
Voor de rest inderdaad je knieën; lichtrijden en verlichte zit komen vanuit je knieën, op de foto's komt het vanuit je tenen.

Maak de beugels eens wat korter en plaats een tientje tussen je knieën en het zadel. Als je het tientje verliest, moet je 'm aan iemand anders geven Tong uitsteken

Ps. vind d'r naam niet echt bij d'r passen Cool

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:00

Vond je zadel ook wat aan de ruime kant! Op de laatste foto lijkt het alsof je stijgbeugels iets te lang zijn, het lijkt alsof je je hak niet goed kan uitdrukken, maar weet ik niet zeker !
Leuk paardje, aparte naam Haha!.
Aan de ontspanning werken is volgens mij het beste wat je kan doen, de rest komt dan later wel! Laatste foto ziet er goed uit.
Heeft ze al veel gesprongen? Sprongetje ziet er een beetje uit alsof ze het eng vond, maar springt wel leuk.

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:24

leuk paardje heb je
en je hebt een mooie springhouden
probeer hem ietsjes ronder te maken
succes verder Knipoog

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 06:13

hartstikke bedankt voor de leuke reactie's!!
@shadow: deze hindernis nam ze voor haar doen nog laag... ze is een springfanaat.. Naar voren vallen klopt! iets om op te letten.
@aardenhout en jose22: zal de beugels een gaatje korter doen, nooit aan gdacht!
@alizeetje: we springen vaker, wordt ze erg enthousiast van!

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:07

tipjes ;
ga niet in de beugel staan (misschien gaatje korter)
haha nooit springen als het dressuur nog niet goed lukt
xx suc6!

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 10:52

echt niemand meer tips of adviezen???

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:03

Probeer op je hakken te letten zag het toevallig net op de laatste foto.& let op je armen. er moet een soort van driehoek inzitten. niet te veel hoor maar je hebt je armen heel erg gestrekt.

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:46

yep, maikaatje klopt! zijn we dus mee aan de slag.
Zadel is naar gekeken maar past wel hoor! Kan misschien beter maar dan moet ie naar mij vermaakt worden (ben nogal klein..) en das een beetje erg duur... Verder allemaal bedankt, kan weer hard aan de slag...

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:41

Hey Nathalie!
Het ziet er netjes uit hoor! Vergeleken met de laatste keer dat ik mee ben geweest zijn jullie echt heel erg vooruit gegaan. het is allemaal veel meer ontspannen. Ezel ziet er goed uit! Ik kom snel weer een keer kijken.

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:09

allemaal bedankt voor de reacties!
Kan ik weer even aan de slag! Maare meer tips zijn natuurlijk welkom!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:37

Ezelinetje schreef:
yep, maikaatje klopt! zijn we dus mee aan de slag.
Zadel is naar gekeken maar past wel hoor! Kan misschien beter maar dan moet ie naar mij vermaakt worden (ben nogal klein..) en das een beetje erg duur... Verder allemaal bedankt, kan weer hard aan de slag...

Ben benieuwd door wie er naar gekeken is? Het viel mij namelijk ook al op dat je zadel niet past, op de laatste foto is bijvoorbeeld te zien dat hij schuift en dus niet past.
Verder lekker blijven oefenen en wat een grappige naam heeft je paard Clown