Dressuurwedstrijd zondag 2mei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Dressuurwedstrijd zondag 2mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:09

Vandaag had ik met Montana onze tweede dressuurwedstrijd. Zoals gewoon was free lekker gestrest van een paar dagen ervoren als Tong uitsteken .
Al bij al was ik echt super tevreden over mijn meisje. We hadden misschien niet echt veel punten en stonden ook op de 4de laatste plaats, toch had ze het super gedaan. Het was niet echt altijd ontspannen maarja we deden ons best . De jury vondt montana haar gangen heel goed en hij denkt dat montana veel mogelijkheden heeft. Hier dus een "kleine" impresie van vandaag Haha! (met dank aan Anjatjeuh). Foto's staan wel niet op vollegorde.
En sorry voor de vele foto's maar kon nogal moeilijk een keuze maken Bloos
Inrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Proef zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

schrik van de zonnestraal Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Montana: L1


Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 22:41

Jah de concurrentie was echt wel moeilijk, allemaal dressuurpaarden waar elke dag mee getraind word en die elke week op wedstrijd gaan Tong uitsteken .
Jah dan gaan we trainen he, binnen de kortste keren zijn wij gewoon topruiters Schijnheilig Tong uitsteken

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 07:16

beautyfull_mickey schreef:
ziet er goed uit.

alleen wat ligt jouw zadel ver naar achter!
en ik vind dat jouw lichaam beetje (groot) boven je pony uitsteekt.

verder leuke combi,en zitten leuke foto's tussen Lachen

wat waren je punten en was dit officeel concour?


Neen, mijn zadel ligt niet ver naar achteren, montana heeft gewoon een korte rug en doordat mijn zadeldoek (te)ver naar voren ligt lijkt het of mijn zadel nog meer naar achter ligt
Dat ik voor haar te groot ben weet ik best maar ze kan me makkelijk houden en dus zie ik geen reden dat ik niet zou rijden met haar.
Ik had 45 % Tong uitsteken Tong uitsteken En ja dit was een officeel concour.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 07:16

Heike schreef:
Er zitten zeker mooie foto's tussen. Erg leuke aftekeningen heeft zij. Dat zie je goed als de benen bij elkaar zijn of juist uit elkaar.

Nog een tip.
Als je groet dan moet je je hand langs je been houden en niet zomaar wat naast je zwaaien.


Neen juist niet. Want dan krijg je hier vaak op je blad te lezen "niet duidelijk genoeg gegroet", dus wanneer je het zo doet vinden ze het veel beter.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 16:38

Zwelgje schreef:
Er zitten een aantal leuke plaatjes tussen en op sommige foto's heb je je handen ook al beter staan! Maar op een aantal plaatjes heb je te lange teugels en als gevolg geen contact met de mond, je teugels hangen echt door! Probeer daar wat meer op te letten. Je mag best met wat meer druk gaan rijden hoor dan word ze straks een stuk mooier in de bespiering. Haar hals is nog wat te iel maar de halsspier ligt er wel netjes op! Dus teugels korter en meer contact vragen. Ze zal dan wel wat sterker willen worden maar dat is niet erg. Ik denk dat je wat meer gewicht in de hand moet krijgen dan krijg je vanzelf een mooiere en constantere aanleuning. Je kan namelijk duidelijk zien wanneer je haar beter aan het lopen hebt. Dan zit je zelf rechter en heb je je handen netjes staan. Het totaal beeld is nog iets te onrustig, ik bedoel de ene keer tegen de hand en de andere keer weer helemaal geen druk. Probeer daar op te letten en heb het daar eens over met je instructrice. Verder denk ik wel dat je al stukken beter aan het rijden bent als ik terugdenk aan een aantal foto's van een aantal maanden geleden. Probeer meer de druk op te zoeken, je zal toch moeten als je straks wat moeilijkere dressuuroefeningen wil gaan rijden en ook als je je paard een parcours rond wil kunnen sturen!
Ik vind je overigens (nog) niet te groot voor je paardje, jullie passen leuk!
Succes ermee!!!


Goh bedankt. Ik weet dat ik vaak mijn teugels te lang laat, maar ben daar nu goed op aan het oefenen. Schijnheilig

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 07:49

angelke schreef:
Ziet er leuk uit! Lachen

En maar 45 %, dat kreeg ik zelfs niet met een wegspurtende pony Tong uitsteken. Dus ze waren écht wel streng blijkbaar.


Neen de udr is altijd heel strenge jury, maar opzich vind ik dat wel goed want hij schrijft echt wel alles op het blad, zowel goede als slechte dingen

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 07:50

Idra schreef:
Zitten enkele hele mooie draffoto's tussen, Elke!
Ik heb ook problemen om mijn handen en dus de aanleuning 'constant' te houden. Maar geloof me, na een week AdB zal dat al stukken beter gaan Tong uitsteken


Héhé, oke dan. Staat die toevallig ook niet bekend voor het vele doorzitten? Haha! want dan mag hij eens op montana gaan om het eens te voelen, héhé Tong uitsteken

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 07:51

Mientjeuh schreef:
Er zitten echt leuke foto's tussen
Ze ziet er heel goed uit met die knotjes!
En tja, bij de UDR is de concurrentie nooit eerlijk, dat zijn (bijna) altijd dezelfde mensen die winnen, en idd, die trainen elke dag en gaan iedere week op wedstrijd. Het gaat niet altijd vanaf de eerste keer goed hé [ik was ook maar 9de en 8ste met Trix Schijnheilig ]


Nee tuurlijk ni, om daar te kunnen winnen moet je al wat meer in de wedstrijd wereld geeintegreerd zijn . Maar het is altijd een goede oefening he en ben trots op haar Lachen

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:24

Passoa schreef:
Deden er zulke goede mee dan ik de B Verward Lijkt me sterk maar goed verder vind ik jullie niet zo'n erg leuke combi.. Wel geweldig paardje!!!!!!!


Ik zal straks een foto van de prijsuitreiking uploaden zodat je de paarden eens kan zien enzo. Of jij mij een mooie combinatie vind of niet daar ben ik niets mee he. Ik ga ze daarvoor niet wegdoen hoor!!

Montana: L1


Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 21:12

Zozo dus jij denkt da er zo geen paarden meededen, euhm wel kijk dan Tong uitsteken :

Afbeelding

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 21:20

Nimber schreef:
jammer dat je geen winstpunten had.
is dit B? over vergelijkbaar?
Er zitten een aantal goede momenten tussen , die wat uitbouwen en dan rijd je zo je punten joh!
Ik zie dat je het zelfde probleem hebt als ik heb Haha! mijn teugels worden ook wel eens wat langig en dan komt er ook zo'n waslijntje in Haha!


Jah, ik denk altijd (en ik weet het is geen goede gedachte), ohh montana loopt goed, ik zal ze wat meer teugel geven en voor ik het weet zit ik met waslijnen en heb ik geen contact meer Bloos Bloos

Montana: L1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 66 bezoekers