Instructeur op Quentin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Instructeur op Quentin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:22

omdat ik even niet kan en mag rijden, heeft mn instructeur hem vandaag gereden

Ik heb helaas alleen foto's van de eerste 15/20 minuten, daarna voelde ik me echt beroerd ivm de felle zon en het ingespannen kijken, dus ben ff binnen gaan zitten
heb de laatste 15/20 minuten ook gekeken, helaas geen foto's meer gemaakt, maar wow wat had hij hem aan het lopen op het laatst!

meteen wat dingen geoefend die bij mij wat moeizaam gaan, zoals de eenvoudige wissel.
hij ging van hand veranderen in uitgestrekte galop en dan op t eind terug naar de verzamelde galop en een eenvoudige wissel, ging vlekkeloos!

in galop afwenden bij A en appuyeren, op het einde een vliegende wissel, en ook dat ging super!
verder heeft hij het appuyeren in de draf wat verbeterd en het altijd moeilijke achterwaarts(ben nu Z1 met hem maar achterwaarts kunnen we nogsteeds niet Clown )

maargoed, alleen wat foto's van het begin, ging allemaal nog wat gespannen, maar hij heeft afgelopen 2 jaar maar 1x eerder op Q gezeten
wel grappig, Q probeerde tot 2x toe door te staken onder t werk uit te komen, maar hij heeft toch wel groot respect voor mn instructeur, want hij zette niet door, instructeur gaf ff been en hield zn hand er aan en Q gaf meteen op!

instructeur(springruiter) was trouwens erg blij met mn dressuurzadel Schijnheilig

maargoed, eerst even losrijden, heb t drafgedeelte ff overgeslagen, ging vanaf de galop foto's maken, hier in verlichte zit

Afbeelding

Afbeelding


volte wat sluiten
Afbeelding

even van de hand af rijden, Q kruipt nogal snel achter de teugel, dus hand naar voren en goed naar voren rijden dat die neus er meer uitkomt
Afbeelding

het 1e drafje, zoals altijd begint Q gespannen en gaat lopen wringen om onder t werk uit te komen
Afbeelding

hij mist hier zn benen, ik ben normaal wel een betere fotograaf hoor Clown
Afbeelding

hier liep ie best leuk, alleen zette ik zn benen er weer niet op...(ton rijdt hem zonder sporen, en toch kreeg ie Q echt aan t werk!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stukje schoudervoor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volte sluiten, was Q het ff niet zo mee eens(maar helaas voor hem is ton een stuk sterker met zn benen dan ik, en moest Q toch gehoorzamen Tong uitsteken )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer ff helemaal van de hand af rijden
Afbeelding

toen voelde ik me niet goed en ben k naar binnen gegaan, heb t einde nog gezien en k weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, maar Q liep super! OK dan!

donderdag rijdt hij hem weer, en dan wrsch met stang&trens, dus de digi gaat dan weer mee

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:27

zoooo, wat kan die man tog gruwelijk rijden! wow! Als ik donderdag nie hoef te werken, kom ik wel ff kijken Rens, neem ik me digi ook wel mee!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:29

netjes hoor, tja dit zijn de echte mensen van het vak heh!
top hoor Lachen
groete

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:29

ja is goed! donderdag van 3-4! als ik me n beetje oke voel ga ik er ook ff op, met S&T Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:42

het grappige is dat hij op de foto's geen superhouding heeft, maar het stoort niet! Het brengt het plaatje niet omlaag zoals je soms ziet.. In dit geval is het een geheel van de training, tenminste zo ziet het eruit!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:51

Zo ziet er netjes uit! En zo te horen heeft ie 'm dus lekker aan het werk gezet!
Hopelijk kan je er gauw zelf weer op! Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:08

Leuk om te zien Lachen.

Inderdaad echt springruiter: gewoon effectief rijden en gewoon doen (ipv mooi zitten zijn op dat paard).

Wel fijn dat hij hem nu kan rijden, dan staat Q tenminste niet stil (scheelt jou weer problemen als je er zelf weer op stapt).

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:13

#Ymke# schreef:
het grappige is dat hij op de foto's geen superhouding heeft, maar het stoort niet! Het brengt het plaatje niet omlaag zoals je soms ziet.. In dit geval is het een geheel van de training, tenminste zo ziet het eruit!


Dat wilde ik dus ook zeggen... Dat ondanks zijn houding die bagger is, hij toch nog nette resultaten aflevert... Ik vind het zeker geen storend beeld geven. Je ziet wel dat hij springruiter is (geweest)...
Ik ben benieuwd naar de foto's van aankomende donderdag met S&T Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:14

Oh ja Renske, ik zou niets overhaasten met je nek hoor. Gewoon even kijken of het werkt als je weer gaat paardrijden.. Ik hoop van wel natuurlijk, zou het jammer vinden als je dan toch de boktrit niet mee kan maken... Miss dat we hem dan ook maar even moeten verzetten voor je, of eventueel herhalen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:19

griebels"]
[quote="#Ymke# schreef:
het grappige is dat hij op de foto's geen superhouding heeft, maar het stoort niet! Het brengt het plaatje niet omlaag zoals je soms ziet.. In dit geval is het een geheel van de training, tenminste zo ziet het eruit!


Dat wilde ik dus ook zeggen... Dat ondanks zijn houding die bagger is, hij toch nog nette resultaten aflevert... Ik vind het zeker geen storend beeld geven. Je ziet wel dat hij springruiter is (geweest)...
Ik ben benieuwd naar de foto's van aankomende donderdag met S&T Tong uitsteken
[/quote]

het is idd een echte springruier Haha!
hij zat op t laatst wel netjes, dat is iets wat ik ook heb
als Q gespannen is zit ik ook echt bagger en voorover
ook heeft ie vorig jaar zn rug gebroken na een val van een paard, dus t is al heel wat dat ie weer kan rijden!

hopelijk donderdag foto's van zowel mn instructeur als i op Q met S&T Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:24

Zo he, dan heeft hij wel lef zeg.. Wat als hij nog eens valt???

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:26

hij heeft een corset om geloof ik, iig had ie eerst een gipsen corset, en daarna een gewone met t rijden, maar geloof dat t nu wel goed gaat met zn rug!
maar hij heeft iig wel lef, want hij weet hoe Q kan steigeren, en hij stapt er gewoon op! maar ja aan de andere kant, als een mietje zoals ik op Q kan rijden, moet een sterke vent dat zeker kunnen Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:28

ik vind het mooi paard.. vind het nogal grappig plaat een paard met een stevig man op met een kale kop! maar hij rijd goed..

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:34

zooo, Q heeft wel ontzag voor die man zo te zien
Ziet er goed uit! mooi een last van jou schouders af!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:45

Ziet er goed uit. Op een of andere manier lijkt het wel of ik naar een ander paard zit te kijken. Door zijn andere hoofd en hals houding lijkt het een ander paard. Fijn dat je intstructeur hem wil rijden voor je. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat met stang en trens. En ik hoop dat je snel weer zelf op hem kunt rijden!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:05

GribaldiFAN schreef:
Ziet er goed uit. Op een of andere manier lijkt het wel of ik naar een ander paard zit te kijken. Door zijn andere hoofd en hals houding lijkt het een ander paard.


Dit gevoel had ik ook !
Grappig dat het zón verschil kan zijn..
Ik volg jouw foto's eigenlijk altijd maar dit is echt een ander dier zo.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:18

Nou dat ziet er netjes uit! OK dan! Je ziet echt dat Quentin het af en toe niet met Ton eens is, hahahaha!! Nu moet er gewerkt worden Extreme duivel
Ik blijf die foto`s met de neus er iets uit het mooiste vinden. Wat een dikke speknek heeft hij trouwens zeg, dat valt op lang niet alle foto`s zo op!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:24

Nee sorry ik vind het er bij jou een stuk netter uitzien.. maar komt denk ik omdat hij meer vraagt waarop Quentin ook meer gemopper geeft en daarom alle foto's er niet even mooi uit zien.
Waarom gaat hij in de verlichte zit?
Ben je niet benieuwd hoe hij op de stang en trens reageert? Of heb je dat al ooit geprobeerd..? Zouk echt benieuwd naar zijn Rolleyes

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:28

Ik denk niet dat dat Q veel goed zal doen, aangezien hij al vaak achter het lijntje loopt en soms staakt... dik kans loopt hij er dan nog meer achter of gaat een keer omhoog ofzo....

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:27

leuke fotos
hij llopt wel netjes zow tezien!!!!
leuk beeestje ook!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:36

wel een leuk dier Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:20

Ik vind hem zo met de hals meer op lengte wel een stuk mooier als ik het zeggen mag Bloos . Lekker paard hoor OK dan!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:20

gaaf hoor, ik vind je paard echt mooi, in welk topic ik hem ook terug zie Haha! heel leuk hoor Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 07:55

thnx Lachen vind t zelf ook echt leuk om hem onder t zadel te zien, heb nu al zin in donderdag!

astridh"]
Ik vind hem zo met de hals meer op lengte wel een stuk mooier als ik het zeggen mag Bloos . Lekker paard hoor OK dan!
[/quote]
vind ik zelf ook mooier, alleen is hij voor mij niet zo makkelijk te rijden, houdt zich erg vast dus dan begin ik met dieper rijden, net zoals instructeur ook begon, laat ie los dan rij ik zn neus er meer uit maar dan begint ie bij mij snel onder me uit te lopen met zn hals er op, dan moet ik hem meteen dieper instellen, maar het doel is natuurlijk de neus er wat meer uit

[quote="Koortje schreef:
Ik denk niet dat dat Q veel goed zal doen, aangezien hij al vaak achter het lijntje loopt en soms staakt... dik kans loopt hij er dan nog meer achter of gaat een keer omhoog ofzo....


dat is idd afwachten hoe hij op S&T reageert, de kans is er dat hij compleet in verzet komt tegen al dat ijzer in zn mond, maar het kan ook goed gaan en instructeur denkt dat als Quentin S&T accepteert hij makelijker te rijden is voor mij met S&T, omdat hij vaak zn hals erop zet en dan gewoon vertrekt, dwars door al mn hulpen heenloopt. dat is ook de reden warom ik hem dieper moet rijden, omdat ik anders de controle heel snel kwijt ben en Q allemaal andere dingen gaat doen
maar zoals hij Q rijdt, rij ik hem ook in zn les, begin wat achter de LL, dan laat hij ook sneller los in zn rug, is ie los dan meteen die neus er uit, en de laatste tijd vragen we ook steeds meer oprichting en verzameling enz, en dat gaat nou eenmaal niet achter de LL

zo loopt hij bij mij op wedstrijd, een ander beeld dus dan de meeste rijfoto's waarbij hij vrij diep loopt bij mij.
ik zit er hier nog niet zo heel lang op, en hij was vrij gespannen door de wind, dus normaal is de wedstrijdhouding nog net wat meer gesloten en wat meer opgericht, met de neus er net iets meer uit, maar het geeft iig een idee

Afbeelding

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:19

Wel leuk paard om te zien hoor Lachen eentje die wel kan lopen zeg onder die meneer Lachen maar bij jou toch ook?! Groot beestje om te zien.