Verslag Kootwijk endurance klasse 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Verslag Kootwijk endurance klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 11:43

Mijn eerste wedstrijd dit seizoen. En mijn 3e klasse 2 wedstrijd, maar de eerste zonder Nöel. Jolanda was wel mee, maar nu als mijn groom.
Afbeelding

Onze bus met trailer.

Afbeelding

De voorkeuring.....Lady liep ergens voor mij...ze was niet bij te houden, staart omhoog en gaan. Desondanks een Btje.....maar de start kon beginnen!!!

Afbeelding

Beetje instappen onder toeziend oog van Jolanda. Wachten op de start.

Afbeelding

De start dus!!!
na een half uur zat ik al op de 10 km. Oeps.....Dat betekend 20km/u. Maar ik had geen zin om in d'r bek te trekken dus ben nog even meegegaan met het groepje waar we mee hadden gereden en ben toen afgehaakt. Hadden we er 3 kwartier erop zitten dus werd tijd voor een stap gedeelte. Daar was ze ook wel even aan toe en ze was super braaf. Liet lekker de rest gaan. Ze ontspande toen de rest uit het oog was en d'r hartslag zakte lekker vlot.

Afbeelding

Net iets voorbij de P/A kwam ik mijn groomies tegen. gelukkig want mijn vestje werd wel erg warm en we waren wel toe aan een scheut koelwater.

Afbeelding

In de vet-gate. Kreeg ik nog een hartverzakking want Lady lag ineens op d'r knieen door een rotkuiltje......En ik moest nog helemaal gekeurt worden.
Weer een Btje, maar verder niks aan het handje. Jolanda en Marco (mijn vriend) waren super!!! Jolanda had ook bij de klasse 3 ruiters afgekeken waar zij koelden dus ging meteen Lady te lijf met spons en water!!!
Ze heeft slobber gegeten....tenminste iets van vocht....
Hooi was er, bietenpulp, haar "normale" lunch dus. Maar nee, mevrouw had liever gewoon gras......

Afbeelding

He he, eindelijk na 40 km ging Lady drinken......weer een kleine zorg minder......

Afbeelding

De nakeuring.........spannend....hartslag bij binnenkomst (ik was in draf) was 84 en nu dus 52. Ik was tevreden!! Ik weet nog dat ik ooit in klasse 1 al moeite had om de 64 te hebben.

Afbeelding

Het monsteren.........ik was al zo trots op mijn paardje dat het me verder niks kon schelen...de boom in met de Vets......maar we kregen een Btje en dus waren we goedgekeurt!!! Dus de vets mochten de boom weer uit!!!

Afbeelding

Marco had een super paddock gemaakt. Ze had hooi, voer en peen, maar ze vond weer het gras beter.
Voor de nakeuring had ze al 2 emmers leeggedronken en daarna weer 2. D'r vel sprong niet meteen terug maar de vet vroeg of ze al gedronken had. Ja, 2 emmers dus. Hij zei, dan moet dat nog even inwerken...komt goed. Gelukkig!!!

Ze stond er lekker bij. Beetje jas uitgedaan, maar mag het na 62 km in ineens warm weer met nog een half winterjasje aan!!!

Wachten op de prijsuitrijking.
En toen bleek ik 6e te zijn met 14, 31!!! Huh???? Had niet echt het gevoel zo hard gegaan te zijn. Ik weet wel dat haar tempo redelijk hoog ligt maar heb toch ook veel gestapt. Ik wilde gewoon goed uitrijden. Snelheid boeit me niet.

We mochten iets uitkiezen. Paardenspullen waren al weg en er stond veel voor aan de muur. Heb ik al genoeg. Dus het werd een soort oud uitziende doos. Ik dacht handig voor mijn paardenpaspoorten en zo.
Werd ik uitgelachen......... Dat was even een domper..... op deze mooie dag.....

Maar ik ben heel blij!!! En heel trots op mijn paardje!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 11:48

Ja, nou vergeet ik mijn gewonnen doos er bij te zetten!!!

Afbeelding

De doos!!! Blijkt dus een ouderwetse bankkluis te zijn!! Tja, ik heb oog voor dat soort dingen......... Schijnheilig

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 12:06

Thanks allebei!!!

Ja, omgeving is echt super en met het weer zo erg getroffen!! Zondag was het weer rot weer!!!!

Het was een klasse 2 en dat betekend dat we 62 km moesten afleggen. Ongeveer op de helft zit een rustpauze van een half uur. Daar wordt je ook in gekeurt. Als je dan wordt afgekeurt mag je de rit ook niet afmaken.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:03

Effe kijken hoor, wat waren jullie vragen.

Die B's, die kreeg ik bij de voorkeuring. Je paard wordt goed in de gaten gehouden bij endurance. Dat betekend voor en nakeuring (bij klasse 2 en hoger ook tussen door.)
Bij de keuringen wordt gekeken naar de hartslag, ademhaling, of je paard nog darm geluiden heeft en of ie niet teveel vocht verloren heeft. En dan moet je ook "monsteren". Heen en weer stappen en draven onder toeziend oog van de "vet" (afkorting van veterinair of te wel een dierenarts dus) Als je paard super loopt krijg je een A, loopt je paard wel goed maar net iets appart krijg je een B. En als ie niet goed loopt dan mag je bij de voorkeuring niet starten en bij de nakeuring ben je afgekeurt. Dat draven gebeurt op een harde ondergrond. Die B bij de nakeuring betekent dus dat je paard nog steeds iets appart loopt maar dat het na die lange afstand niet erger geworden is.

Klasse 1 (en kennismakingsklasse) zijn afstanden tot 40km. Klasse 2 tot 80 km. (kan per wedstrijd verschillen) Deze wedstrijd was 62 km. Die heb ik afgelegt in 14,31km per uur. In klasse 2 heb je halverwege ook een verplichte rustpauze van een half uur. Maar ook dan weer een keuring en het zou dus kunnen gebeuren dat je dan niet meer verder mag omdat je afgekeurt bent.

Voor nog meer info verwijs ik jullie naar www.deronline.nl Daar staat veel op en ook uitslagen en de nog komende wedstrijden.

Het is super gaaf, maar ik waarschuw jullie wel.... als je eenmaal mee hebt gedaan ben je verslaaft!!!

Je bent de hele dag met je paard bezig en krijgt een ongelofelijke band met je paard. Het is helemaal super!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:53

Nou, als dat zou kunnen..... dat rood (klasse 2) staat niet echt lekker bij paars. Dat geel gaat nog redelijk, maar dat is pas weer in Katwijk.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 48 bezoekers