Dit is de eerste keer dat Kira hier op bokt verschijnt.
Kira is een 8 jarige merrie.
Met dressuur heeft zij z2 dressuur gelopen, niet met mij, ik rij met haar op B niveau. Kan niet met haar starten omdat ik helaas iets te groot ben

Ze heeft nooit echt gesprongen en we zijn dus bezig om haar dat een beetje bij te brengen, dat gaat niet zonder slag of stoot maar met geduld komt het wel goed.
Met de dressuur zijn we vooral bezig met echt de basis goed onder de knie te krijgen, de achterhand is er vaak nog net niet goed genoeg onder, dat komt omdat ze heel snel wil gaan rennen, en ik daardoor te strak van voren hou, dat proberen we op te lossen.
Daarbij heb ik haar wat dieper lopen, omdat ze dan in haar rug ontspannen is, vanuit daar begin ik.
Hier de foto's:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Dan hebben we hier pancho, een ruin van 14 (geloof ik
)Sinds een jaartje van ons en we zijn met hem vooral bezig om hem losser in zijn lijf te krijgen.
Door middel van cavaletti en veel figuren rijden, vooral veel doen dus. We zijn ook vooral bezig met de basis goed onder de knie te krijgen.
Maar hij kan wel erg goed springen
Dat wisten we al van tevoren maar doordat hij een aantal keren de wij over en terug is gesprongen (1,60) ging ik ook maar af en toe wat met hem springen.Hij is wel erg eigenwijs en springt alleen als de hindernis hoog ligt, anders gaat hij er meestal doorheen, blijkbaar de moeite niet waard
Nu gingen we dus even springen, hij ging best goed. Ik ben tevreden.
10.

11.

12.

13.

Hihi
14.

Ohja. Ze zwiepen met hun staarten niet omdat het zadel of iets niet goed zit, er waren veel beesten waar ze erg veel last van hadden

Ben benieuwd wat jullie er van vinden

.

Wat een lekkerding, en foto 13 is echt geweldig
Maar of hij het altijd doet is een tweede