Kira & Pancho @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Kira & Pancho @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 14:34

Hallo Lachen
Dit is de eerste keer dat Kira hier op bokt verschijnt.
Kira is een 8 jarige merrie.
Met dressuur heeft zij z2 dressuur gelopen, niet met mij, ik rij met haar op B niveau. Kan niet met haar starten omdat ik helaas iets te groot ben
Ze heeft nooit echt gesprongen en we zijn dus bezig om haar dat een beetje bij te brengen, dat gaat niet zonder slag of stoot maar met geduld komt het wel goed.
Met de dressuur zijn we vooral bezig met echt de basis goed onder de knie te krijgen, de achterhand is er vaak nog net niet goed genoeg onder, dat komt omdat ze heel snel wil gaan rennen, en ik daardoor te strak van voren hou, dat proberen we op te lossen.
Daarbij heb ik haar wat dieper lopen, omdat ze dan in haar rug ontspannen is, vanuit daar begin ik.

Hier de foto's:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

Dan hebben we hier pancho, een ruin van 14 (geloof ik Bloos )
Sinds een jaartje van ons en we zijn met hem vooral bezig om hem losser in zijn lijf te krijgen.
Door middel van cavaletti en veel figuren rijden, vooral veel doen dus. We zijn ook vooral bezig met de basis goed onder de knie te krijgen.
Maar hij kan wel erg goed springen Haha! Dat wisten we al van tevoren maar doordat hij een aantal keren de wij over en terug is gesprongen (1,60) ging ik ook maar af en toe wat met hem springen.
Hij is wel erg eigenwijs en springt alleen als de hindernis hoog ligt, anders gaat hij er meestal doorheen, blijkbaar de moeite niet waard Duivel
Nu gingen we dus even springen, hij ging best goed. Ik ben tevreden.

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding
Hihi Vork

14.Afbeelding

Ohja. Ze zwiepen met hun staarten niet omdat het zadel of iets niet goed zit, er waren veel beesten waar ze erg veel last van hadden Knipoog

Ben benieuwd wat jullie er van vinden Lachen

deniece

Re: Kira & Pancho @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:31

Leuke paarden hoor, even een vraagje, hoezo kan je niet starten ómdat je te groot bent voor haar? dan kan je toch ook prima starten Clown

Het eerste paardje vind ik een fijn vriendelijk beeld geven, de 1ste foto is gespannen maar de foto's daarna vind ik er fijner uit zien. Probeer je handen iets hoger te houden.
Op het 2de paard heb ik niet zo veel aan te merken, vind je houding vrij netjes, probeer soms je tenen wat meer naar buiten te houden.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:33

je hebt echt een perfecte zit, behalve wat minder is zijn je handen.
staande vuistjes en 1 a 2 cm uit elkaar.
Verder leuke combi's Haha!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:03

Ziet er goed uit hoor, volgens mij kan je prima starten. Misschien ben je iets aan de grote kant, maar zeker niet te groot Lachen.
Verder lijkt het alsof je je beugels erg kort hebt en daardoor achter in het zadel gaat zitten. Maargoed, aangezien je bent gaan springen lijkt me dat vrij logisch. Volgende dressuurtraining wat langer doen, kan je ook wat makkelijker lang zitten.
In ieder geval veel succes, en ik zou toch echt eens gaan denken aan een startkaart hoor! Lachen

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:41

Ik snap ook niet helemaal waarom je niet zou kunnen starten, lijkt me erg leuk met die pony!.
ik vind je houding ook vrij netjes..
alleen tijdens de sprong zou je je handen misschien ietsje meer mee kunnen geven..
(Ik zie dat je dan nog , wat kan lijken, vrij stevig contact hebt aan de mond. mij is geleerd ze eerder los te hebben als dat je contact hebt.)
vind het er verder erg netjes uitzien!
ga zo verder

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 19:50

Er hebben veel mensen tegen mij gezegt dat ik echt niet kan starten op haar omdat ik gewoon te groot ben. Dat ik daar dan eigenlijk voor banketstaaf mee sta, dus toen had ik zoiets van, dan niet Bloos

Ja met het springen moet ik wat meer meegeven ja. Maar als ik bij pans al van tevoren meer meegeef grijpt hij zijn kans en weigert hij nog wel eens, en Kira moet nog een hele hoop leren Lachen
Met mijn handen ben ik druk aan het werk om dat goed te krijgen.

Ik zal erop letten Lachen
Ik heb nu een lease paard waar ik wedstrijden op ga rijden, en als ik dat red volgend jaar (ik ga havo doen en weet niet hoe dat qua tijd verder gaat) dan ga ik op beide paarden een startkaartje aanvragen.

Bedankt voor de tips Lachen Maar jullie vinden het er dus niet raar uit zien, ik op Kira?

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:56

Ik vind je niet echt te groot voor de eerste pony hoor ik vind wel dat je niet groter moet worden maar dat het nu nog makelijk kan! Verder vind ik het er netjes uitzien ga zo door!!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:59

ik vind je helemaal niet te groot, je kunt best wel gaan starten

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 20:11

Nee ik groei ook niet meer, misschien komt er ooit nog wel eens een startkaartje op haar Lachen
(ik zie nu pas dat ik 2 dezelfde foto's heb neergezet Bloos )

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:06

Leuke paardjes vind de 2de het leukste eigelijk Haha!
Vind de eerste dressuur foto's niet netjes maar de spring foto's zien er wel goed uit. Dus blijven oefenen. Probeer je handen iets hoger en verder naar voren te zetten en ontspanning geven.

Veel succes ermee en gewoon starten!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:32

Bij het dressuren lijken je handen wat streng, maar misschien komt dat omdat je ze zo laag houdt, het lijkt net of je haar naar beneden wilt 'werken'. Ik vind je ook niet te groot trouwens hoor... Haha! Zorg idd dat je bij het springen je paard de ruimte geeft om de hals te strekken, ik denk dat een paard anders juist sneller weigert, omdat ze bij de sprong een tegenstrijdig signaal krijgen: ik wil springen, maar de ruiter houdt me tegen

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:10

Heey Inge,
Roza hier van stal rieder.
Ik zag een topic met ene pancho dus dacht... even spieken en jahoor Pling .
Wat ziet hij er super uit joh Haha! , probeer alleen bij bijv die eerste foto van pans je teugels erbij te houden Knipoog . En hij is volgens mij al wel wat ouder trouwens... dacht ik Knipoog .
Leuk om foto's van hem te zien Haha! Go jij! Go jij!
Nog veel plezier met hem, zal je topics in de gaten houden Knipoog .

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 21:39

Heey Roza Haha!
Hij is ook echt zo veranderd Lachen
Ik ben echt trots op hem, lucy heeft laatst ook foto's gekregen van pans, heb je die ook al gezien?

Bedankt, ik ga echt wat met de tips doen Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:50

Je hebt echt een hele nette zit Inge!! Super Haha! Soms mag je je tenen alleen ietjes meer naar binnen houden.
Ik vind je ook helemaal niet te groot voor Kira, je past er netjes op! Precies goed Lachen Kan je zo mee starten!
En pans is gewoon een spring talent Tong uitsteken Wat een lekkerding, en foto 13 is echt geweldig Tong uitsteken
Kan niet wachten om jullie op de foto te zetten!! Cool

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:08

Heeee,
Ik vind het er erg leuk uit zien, leuke combinaties.
Je kunt trouwens wel hoog springen met Pancho Lachen
Ik heb er niet erg vel op aan te merken.
Je houding is netjes dus veel succes verder met trainen Knipoog

xx Samantha

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:24

Heey,
Ja dat zal best haha, hij liep vroeger ook vet goed dressuur met elaine. Had de foto's gezien ja, fijn dat hij daar de ruimte heeft die hij nodig had Knipoog .

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:18

Hij kan het ook wel Schijnheilig Maar of hij het altijd doet is een tweede Clown
Daarbij heb ik echt niks met dressuur, ik wil gewooon springen Haha!
En dat is ook wat pans het leukste vind, keus is dus snel gemaakt.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:28

Je bent helemaal niet te groot hoor, gaat perfect. De dressuurfoto's vind ik er minder inzien, het lijkt alsof je jou handen vastzet om je paard naar beneden te dwingen, waardoor er dus spanning ontstaat. Op foto 5 en 6 vind ik dat je paardje uit elkaar valt, probeer daarop goed te letten. Laat haar eerst lekker voorwaarts lopen en op eigen benen, dan komt dat neerwaartse vanzelf. Probeer goed met je zit te rijden. Om haar achterhand sterker te maken veel overgangen rijden, maar dat geef je zelf al aan.

Het tweede paardje zijn springtechniek vind ik ook iets minder, maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Als ze er maar lol in hebben Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:39

Vind het er goed uitzien, alleen moet je je handen wel stuk hoger houden. Het lijkt inderdaad wat alsof je haar dwingt. Misschien is het niet met opzet hoor, maar zo is het wel. Ja
Bedoel het ook niet boos.
Verder vind ik het er erg leuk uitzien, met springen met 1e paardje handen misschien net iets meer meegeven?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:33

Chaelle schreef:
Je bent helemaal niet te groot hoor, gaat perfect. De dressuurfoto's vind ik er minder inzien, het lijkt alsof je jou handen vastzet om je paard naar beneden te dwingen, waardoor er dus spanning ontstaat. Op foto 5 en 6 vind ik dat je paardje uit elkaar valt, probeer daarop goed te letten. Laat haar eerst lekker voorwaarts lopen en op eigen benen, dan komt dat neerwaartse vanzelf. Probeer goed met je zit te rijden. Om haar achterhand sterker te maken veel overgangen rijden, maar dat geef je zelf al aan.

Het tweede paardje zijn springtechniek vind ik ook iets minder, maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Als ze er maar lol in hebben Knipoog

Ja Ik heb vandaag ook weer op haar gereden en heel erg op mijn handen gelet.. Alleen het ging niet zo goed omdat ze heel rennerig was. Maar uiteindelijk zelfs met mijn handen hoger ging het goed.

Joscaa schreef:
Vind het er goed uitzien, alleen moet je je handen wel stuk hoger houden. Het lijkt inderdaad wat alsof je haar dwingt. Misschien is het niet met opzet hoor, maar zo is het wel. Ja
Bedoel het ook niet boos.
Verder vind ik het er erg leuk uitzien, met springen met 1e paardje handen misschien net iets meer meegeven?

Ja dat klopt, ik ga erop letten Knipoog Maar dat had ik al gezegd Lachen
Maar mijn handen vastzetten doe ik absoluut niet. Ik blijf wel spelen en geef haar de ruimte als ze die wilt hebben, als ze haar hoofdje laat zakken kan ik ook heel makkelijk mijn handen weer goed zetten. Alleen er is iemand nodig die het steeds met rijden tegen mij verteld (mijn vader in dit geval, en die doet dat ook)
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 13-06-08 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:38

Ook ik vind je helemaal niet te groot. Je bent wat aan de lange kant, maar zit het paardje niet in de weg zo te zien.
Verder is het meeste commentaar al wel gegeven, viel me alleen nog op dat je bij de dressuur foto's nog wel wat geld aan het zoeken bent.
Verder een nette houding!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:00

Iinge_ schreef:
Ja dat klopt, ik ga erop letten Knipoog Maar dat had ik al gezegd Lachen
Maar mijn handen vastzetten doe ik absoluut niet. Ik blijf wel spelen en geef haar de ruimte als ze die wilt hebben, als ze haar hoofdje laat zakken kan ik ook heel makkelijk mijn handen weer goed zetten. Alleen er is iemand nodig die het steeds met rijden tegen mij verteld (mijn vader in dit geval, en die doet dat ook)

Het is en blijven momentopnames natuurlijk. Ik wens jullie veel succes Knipoog

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:53

Ziet er goed uit!!
Alleen bij de cavaletis zou ik de balkes iets mer uit elkaar leggen dan zal ze meer haar achterhand moeten gebruiken en di zo ook sterker maken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 16:59

De cavaletti balkjes moeten juist wat dichter bij elkaar zodat ze haar eigen passen gaat zetten, afstand goed gaat inschatten en haar benen gaat optillen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:55

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.