Andalusier x Arabier 1ste wedstrijd @ stuwconcours B

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Andalusier x Arabier 1ste wedstrijd @ stuwconcours B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:27

Ik had gisteren mijn eerste wedstrijd met Fuego. Normaal is het een heethoofd die door de bak vliegt, maar gek genoeg was hij dit keer een braaf watje. Aangezien hij niet zo'n goede conditie heeft, moet ik de volgende keer wat minder inrijden vooraf, want hij was bekaf, waardoor de proefjes niet zo goed gingen. Ik had geen puf meer om hem vooruit te krijgen. Maargoed, voor de eerste keer vond ik het goed gaan.

Eerste proefje: 164 punten
Tweede proefje: 167 punten + 6 strafpunten = 161

We moeten nog heel veel trainen. We zijn nooit uitgeleerd. Maar voor de eerste keer heeft hij goed zijn best gedaan.

(Jasje is wat te groot, dekje lag niet goed)

Tips zijn welkom, er is nog heel veel waaraan ik moet werken.

1.
Afbeelding
Van hand veranderen in draf

2.
Afbeelding
Van hand veranderen, poging tot middenstap

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Veel moeite om hem nog in galop te krijgen, dus hele houding verkeerd.

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Poging in de volte hals laten strekken

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Volte in galop

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Deze vind ik er goed ontspannen uitzien

Wat ik zelf moet verbeteren is te veel om op te noemen. Kom maar op met de tips Haha!.

Met dank aan Domirenzo voor de foto's!

LoveLita

Re: Andalusier x Arabier 1ste wedstrijd @ stuwconcours B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:33

Probeer veel op je onderbenen te letten.. vooral in de galop!
netjes achterover blijven zitten en handen rechtop!

Je hebt een gigantisch mooie pony, mag je gerust lekker trots op gaan zitten!
hoe komt het dat hij niet zo'n goede conditie heeft?

succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:35

Wat een aparte maar leuke kruising, zeg! Leuk dier! Lachen Jammer dat hij zo moe was dat het niet zo lekker meer ging.
Probeer je hak laag te houden als je drijft, maar ik snap dat dat lastig als hij moeilijk vooruit te krijgen is. Verder valt me op dat je binnenbeen bij de galop behoorlijk ver naar achteren ligt; probeer die op de singel te houden Lachen
Veel plezier en succes nog met deze leukerd!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:50

Hey Esmee,

Wat leuk eindelijk weer foto's van je knappe Fue! Is wat anders nu met de Nederlandse achtergrond Haha!
Hij ziet er héél goed uit, lekkere nek heeft hij gekregen volgens mij ben je flink vooruitgegaan.

Wel loopt hij wat opgekropt, is natuurlijk lastig, maar ik gok ook zomaar dat je voor je middenstap geen voldoende had.
Veel oefenen dus met lengte, overgangen etc.
Veel succes nog in jullie wedstrijdcarriere Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:52

Super leuke knol, dat ten eerste Haha! Er is alleen iets wat mij licht stoort aan het plaatje, maar kan er even niet precies aan komen. Misschien ligt het zadel iets te ver naar voren ofzo?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 13:02

@ LoveLita: Ik zal er de volgende keer aan denken. Bedankt. Hij heeft nooit zo'n goede conditie gehad, en ik had nog geen tijd gehad om daaraan te werken. Maar vanaf vandaag ga ik er is flink aan werken.

@ loveshadow: Bedankt voor de tip. Ja, vooral bij het 2de proefje. Ik kon er niets meer uit krijgen waardoor we alle figuren verkeerd reden. Ik was zo bezig om hem nog voorwaards te krijgen.

@ Madelief: Ja, nu de hollandse landschap, met het prachtige groene gras Haha!. Nee precies, dat is ook echt iets waaraan we goed moeten oeffenen. Bedankt!

@ Pluttersput: Bedankt Haha!. Het dekje was niet echt goed passend, dus daardoor lijkt het ook alsof het zadel wat te ver naar voren ligt. En dan haal ik mijn benen nog te hoog op, dat maakt het plaatje al helemaal wat minder..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:04

Dat zal het zijn Lachen Maar t is iig n erg mooie knol Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:14

Wauw, Fuego ziet er goed uit Wow! Leuk om hem weer eens te zien na al die tijd geen foto's Tong uitsteken Zo te zien zijn jullie al flink vooruit gegaan! Hij heeft een lekkere nek zo!
Puntjes om aan te denken zijn echt je benen, probeer ze op de plek te houden. Ook meer lengte in de hals wat madelief zij. Zodra die achter de teugel wil gaan kruipen goed je been eraan houden en hem naar voren rijden zodat de voorkant gaat zakken. Succes Vork

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:35

Hee daar is hij weer eens, leuke fotos!
Als je bovenbenen beter in het zadel sluiten zullen je onderbenen ook niet meer zo'n eigen leven gaan leiden, knieeen in het zadel en naar beneden duwen, dan komen je onderbenen direct in een goede positie.
Dus even lekker met de zit aan de slag, lekker omhoog blijven kijken, er is zoveel leuks te zien Knipoog

De halslengte die hij op foto 9 heeft is de lengte waar je naar moet willen streven.

Houd je er ook rekening mee dat het aclimatiseren best even kan duren en dat hij daar best "last" van kan krijgen, dus pak hem niet te zwaar aan conditioneel Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 13:38

Bedankt allemaal Lachen.

@ Cloris: Bedankt voor de tip, ik zal er aan denken. En ik zal er rekening mee houden. Zal hem niet gelijk te hard aanpakken.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:43

Mijn ervaring met paardjes die moeilijk in galop gaan/blijven is dat hoe meer je ze "helpt" hoe slechter ze gaan lopen en hoe meer jij aan het werk bent om ze "aan de gang" te houden.
Op de galopfoto's zie ik dat je precies hetzelfde doet als ik.
Probeer nu eens niet teveel te doen, niet teveel te helpen en hem meer zelf te laten lopen. Misschien galoppeert hij dan wel beter. (misschien ook niet, maar het zou zomaar de moeite van het proberen waard kunnen zijn)

Groetjes, Lacuna

PS: tis al gezegt, maar WAUW, wát een paard...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:48

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:50

Essssss schreef:
@ LoveLita: Ik zal er de volgende keer aan denken. Bedankt. Hij heeft nooit zo'n goede conditie gehad, en ik had nog geen tijd gehad om daaraan te werken. Maar vanaf vandaag ga ik er is flink aan werken.

Nou. dan maar hopen dat hij snel vooruit zal gaan.
ben benieuwd naar je volgende wedstrijd+punten!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:51

Niks te danken voor de foto's Tong uitsteken
het commentaar word al gegeven dus om het nog een keer te herhalen is wel extra dus daar ga ik in mee, maar voor een eerste keer zag het er goed uit!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:25

Ziet er toch fijn uit, Esmee! Ik snap dat je houding minder werd aangezien je Fue vooruit moest krijgen, maar op sommige foto's zwerven je benen wel érg ver naar achter. Probeer ook niet voorover te duikelen, en hou je binnenbeen op zn plaats bij de galop Knipoog

Verder vind ik Fuego erg veranderd sinds de laatste foto's, hij is wat meer paard geworden en zijn nek begint ook al wat te groeien of niet? Ik blijf het een schatje vinden en zijn galop is mooi bergopwaarts Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:54

Bedankt voor de tips & complimentjes, ik zal er aan werken!

13 Juli is me volgende wedstrijd Knipoog

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:57

kheb je paard gezien op wedstrijd echt een mooi beest om te ien hoor! ik had minder mazzel.. net toen ik opgezadelt had... stortbui met hagel.. en afgelast Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:59

Fijn voor je dat Fuego zich goed gedroeg op z'n eerste wedstrijd. Ik heb nog wel wat commentaar na het zien van de foto's:

probeer wat rechter op te zitten. Nu zit je niet echt op je kont maar op je..., daardoor glij je wat voorover in je zadel. Als gevolg daarvan glijden je onderbenen ook erg naar achteren. Probeer bij het aanspringen in galop alleen je buitenbeen naar achteren te doen, doordat je je binnenbeen ook naar achteren legt (of dat je been wegglijd) is de hulp voor Fuego wat onduidelijk waardoor hij ook minder makkelijk in galop aanspringt.
Verder valt me op dat je vaak een boogje in je teugels hebt, op de zesde foto zie je bijvoorbeeld dat je teugel omhoog "flappert". Probeer dus rustig contact te houden. Dat is moeilijk omdat hij snel achter de teugel duikt, dus rijd hem goed naar voren als hij duikt. Pas als jij contstant contact kan houden kan hij gaan leren je hand te vertrouwen en dan zal het wegduiken ook minder worden.
In de middenstap en bij het halsstrekken mag hij veel meer lengte in de hals hebben, nu volgt hij je hand eigenlijk helemaal nog niet maar dat is ook het gevolg van dat hij weinig vertrouwen heeft in je hand. (waarschijnlijk het gevolg van hoe hij is ingereden in spanje)
Misschien helpt het ook om je beugels iets korter te doen. Voor het plaatje zitten ze nu wel goed, maar door ze korter te doen kan je er makkelijker druk op houden. Daardoor zal je been minder naar achter glijden en sta je ook wat minder op je tenen.

Wat betreft Fuego zelf, hij heeft een hele imposante hals, maar zijn achterhand doet eigenlijk nog niks. In de B is dat ook absoluut niet het belangrijkste maar probeer er thuis wel aan te werken om zijn achterhand te activeren.

verder wens ik je heel veel succes met Fuego, het is een hele leuke pony, maar zoals je al zei moet hij nog veel leren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-08 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:00

Jullie hebben hard getrained!! Ik vind het er goed uitzien, hij straalt rust uit en is al goed vooruit gegaan in zn lopen!
De eerste wedstrijd is altijd spannend, zal volgende keer vast beter gaan!

Tijdens het rijden niet teveel naar dat knappe paard van je kijken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:02

Let op dat hij niet te ver achter de loodlijn gaat.
En commentaar op je benen is al gegeven...
verder vind ik het een prettig beeld, mooie pony!

Succes ermee!

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:48

kei mooi beest is dat zeg!
ik zag je lopen toen je al klaar was, ik had echt iets van ; wauw!

maar wat had ie bij de manen+schouder?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:02

Bedankt! Lachen

Een groot litteken, had ie al toen ik hem kocht. Is bij de fokker gebeurd, maar ik weet niet wat..

@ Brigitta: Ik zal er aan werken!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:16

Heee, wat leuk dat je wedstrijd gereden hebt met hem.
Ik vind dat hij een heeeeel stuk verbeterd is zeg! Prima gedaan meid!
En dat terwijl je ook nog niet zo lang hier in nederland bent.
Ik vind het er netjes uit zien hoor.
Ga zo door!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:41

Heel erg bedankt Haha!.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:53

Prachtig paard, echt waar. Je moet zelf nog erg veel aan je houding gaan werken, die is verre van perfect. Vooral op foto 4, daar zit je bijna op de lepel van je zadel. Probeer je onderbenen niet te ver naar achteren te gooien, je rug recht te houden en je schouders naar achteren. Mag ik trouwens vragen welk zadel je hebt?