Haffie Guus met barebackpad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:46

Leuk ding, deze is toch niet van Calippo?
Ik heb alleen wel gehoord dat het behoorlijk link kan zijn met stijgbeugels!
Heb laatst op een barebackpad van emiel voest gezeten, dat zit ook best, zijn alleen een beetje prijzig!


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:03

Als je paard bijvoorbeeld opzij zou springen heb je onterecht het gevoel van stabiliteit. Als je dan dus je gewicht op 1 beugel brengt, gaat de bbp geheid schuiven, en hang je onder zijn buikie.
Daarom worden ze meestal zonder beugels gemaakt, omdat het in dit geval makkelijker is om je gewicht zonder beugels te bewaren dan met.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:11

fsoudan schreef:
Hhmm er zit een singel aan.... Scheve mond Beetje vaag eigenlijk want als je niet goed aansingelt kan dit met gewoon zade ook gebeuren.
Plus dat je dan niett onder het zadel komt te hangen maar er gewoon naast ligt Haha! Ik ben namelijk nog nooit een halve draai onder een paard gevallen... vaak ging dat recht naar beneden zonder bochten wel koppeltjeduikelend maar das anders Haha! Haha! Haha!

Kan je bij de barebackpad opstappen vanaf de grond, dus voet in de beugel? zo ver ik weet kan dat niet. In een gewoon zadel zit een boom waardoor het veel stabieler op de rug ligt. Het probleem is dus ook dat de pad meeschuift, en je daarna dus niet meer snel kan corrigeren waardoor je valt. Snap je het een beetje?
Kan je ze er trouwens niet afhalen?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:25

fsoudan schreef:
Nee ze kunnen er niet af... ja ik begrijp je punt wel hoor Haha!
Maar we rijden er niet mee buiten alleen in de bak... En Guus is best een koele kikker die schrikt nooit of zelden.
Maar ik rij ook vrij vaak zonder zadel dus eigenlijk heb ik die beugels niet nodig..

Jammer dat ze er niet af kunnen. Toch heel veel plezier van je padje Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers