Danley (palomino) is back!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Danley (palomino) is back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:18

Heey iedereen

Zoals sommigen van jullie zullen weten heb ik per 1 maart na bijna 2 jaar moeten stoppen met het verzorgen van Danley.
Wegens omstandigheden werd ze 30 km verder op een stal neergezet.

In de tussentijd heb ik de pony mogen rijden van ponyparadijs@bokt

Ik heb contact gehouden met de eigenaresse en het ging minder goed. Ze werd in de manegelessen gezet en verzorgstertjes volgden. Uiteindelijk heeft ze besloten Danley te verkopen. Na heel veel en lang overleggen en nadenken heeft mijn instructrice haar kunnen overkopen. 18 mei hebben we haar opgehaald en ze staat nu lekker dicht bij mijn huis.

De laatste weken is ze maar 1x per week gereden en zijn dus nog aan het opbouwen. Manen gesnoeid, ijzers eronder, lekker de wei op en weer beginnen.

We zijn hard bezig met gehoorzaamheid en goed aan het been komen en daar dus respect voor hebben. Ze wordt daar heel snel pissed off van maar het gaat al wel stukken beter.
Ik ben ook bewust van mijn houding dus ben daar ook mee bezig.
Het ging goed, dus zijn 8 juni voor het eerst L1 gestart, ze vond het weer heel spannend wat voor spanning zorgde, de volgende keren zal het wel weer beter gaan. Toch waren de punten niet heel slecht, 177 en 176 incl. 2 7'ens voor het wijken *LOL*

We hebben ook nu lekker 2x buitengereden wat heel goed gaat.

1. 2e dag na aankomst
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. 3 juni, lekker longeren
Afbeelding

4.
Afbeelding

Rachel is nu 14 en verzorgt Danley 3 dagen in de week. Ze gaan goed vooruit en hebben ook les.
Als ze nog even iets verder zijn gaan ze ook starten

5. Les 6 juni
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Wedstrijd van 8 juni
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Weer heel spannend, dus helaas veel spanning en ze was héét
Prachtige foto, wel spanning, mevrouw staat op ontploffen
Afbeelding

10. BOEM Vork dit doet ze als ze je flink zit te naaien Knipoog
Afbeelding

11. Les 11 juni
Meer ruimte van voren, niet naar links hangen, armen ontspannen en onderbenen terug
Afbeelding

12.
Afbeelding

Dit waren ze.

Ik ben weer heel blij met 'r en hoop dat we de komende tijd weer goed vooruit gaan.
Onze volgende wedstrijd is 6 juli en 11 juli doet ze mee aan de NRPS keuring, dus ben heel benieuwt.

groetjes Marleen

belbellie

Re: Danley (palomino) is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:27

mooi paardje, dat kleurtje ben ik helemaal gek van! zoals je al zij, probeer recht boven je pony te blijven zitten. ik heb daar ook wel is last van dus weet hoe het is.
op de foto van de wedstrijd ( de 1e) lijkt het of je nogal veel druk hebt op haar mond, maar je zei al dat ze druk was, dus daar zou het heel goed aan kunnen liggen. nou veel succes verder!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:31

2de foto is mooi doet me denken aan een oude pony die ik heeeeeel vroeger heb gereden was een super ding.

Zie ik nu dat er met 2 verschillende neusriemen gereden wordt?. Misschien handig om er een te kiezen beide geven een andere druk en kan ook dwarsheid veroorzaken.

Geniet ervan mooie pony.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:33

belbellie schreef:
mooi paardje, dat kleurtje ben ik helemaal gek van! zoals je al zij, probeer recht boven je pony te blijven zitten. ik heb daar ook wel is last van dus weet hoe het is.
op de foto van de wedstrijd ( de 1e) lijkt het of je nogal veel druk hebt op haar mond, maar je zei al dat ze druk was, dus daar zou het heel goed aan kunnen liggen. nou veel succes verder!

Klopt, ze was niet te houden Bloos

Prisca schreef:
2de foto is mooi doet me denken aan een oude pony die ik heeeeeel vroeger heb gereden was een super ding.

Zie ik nu dat er met 2 verschillende neusriemen gereden wordt?. Misschien handig om er een te kiezen beide geven een andere druk en kan ook dwarsheid veroorzaken.

Geniet ervan mooie pony.

Ik heb normaal dat rondgenaaide hoofstel op de foto bij de wedstrijd. Alleen heeft mevrouw het lipje waar de sperriem doorheen moet kapot gemaakt, dus die ligt nu bij de schoenmaker Knipoog dit is het noodhoofdstel

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:35

Heel leuke pony!
Valt me alleen op dat je veel naar beneden zit te kijken. En dat je misschien je handen af en toe wat te hoog hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:41

Wat een supermooie pony!
Je zit er netjes op.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:51

Super mooie pony!!!!
Je past er mooi op,komt vast goed tussen jullie 2 en er is niks leuker als je oude verzorg-pony terug krijgen en lekker de draad weer op te pakken!
Sucses saampjes.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:45

Mooie pony! Wat jammer dat zo'n pony dan op een manege komt. Op 1 foto heb je inderdaad je handen wat hoog, maar je schrijft al dat de pony heel wat spanning heeft. Die 'actiefoto' is grappig! Als ik het zo zie komen die winstpunten er snel aan! Je schrijft over de keuring, welke ouders heeft de pony dan?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 16:53

Daniellev schreef:
Mooie pony! Wat jammer dat zo'n pony dan op een manege komt. Op 1 foto heb je inderdaad je handen wat hoog, maar je schrijft al dat de pony heel wat spanning heeft. Die 'actiefoto' is grappig! Als ik het zo zie komen die winstpunten er snel aan! Je schrijft over de keuring, welke ouders heeft de pony dan?

Vader El Rambo opa's Neron en El Beauty

Stamboom: http://www.allbreedpedigree.com/danley+ ... kollenburg

groetjes

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:46

ow wat leuk dat jullie weer samen zijn, heb jullie een paar keer bij de beyaert zien rijden super combi zijn jullie, let alleen op je handen en soms zien je handen er wat gespannen uit probeer die los te houden ookal word hij sterk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:53

hoi,
mooi beesie hoor, maar probeer je eens goed te bedenken waarom hij bokt is het omdat hij het saai vindt worden, ligt het zadel wel goed etcetc.
en waarom moesten er ijzers onder?
ook als hij zo gespannen is of te voorwaarts probeer dan kleine oponthoudingtjes te geven en niet de teugel te strak houden wordt die waarschijnlijk alleen maar heter van Lachen

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:19

twistermahoi schreef:
hoi,
mooi beesie hoor, maar probeer je eens goed te bedenken waarom hij bokt is het omdat hij het saai vindt worden, ligt het zadel wel goed etcetc.
en waarom moesten er ijzers onder?
ook als hij zo gespannen is of te voorwaarts probeer dan kleine oponthoudingtjes te geven en niet de teugel te strak houden wordt die waarschijnlijk alleen maar heter van Lachen

Het is echt puur dwarsigheid. Het zadel is net 2 weken geleden aangemeten dus weet wel zeker dat dat het niet is.
IJzers omdat ik veel buitenrij en haar hoeven snel slijten, ook zodat ik er met nat weer kalkoenen in kan draaien.

Ik moet indd aan het werk met loslaten als ze gespannen is Lachen
Ik doe m'n best en heb elke week les.

groetjes

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:52

Wat een lekker koppie heeft ze Lovers
Gelukkig kan je er nu toch weer doen.
Ziet er erg leuk uit, Je rijd der ook erg netjes.
En die foto's zijn ook erg mooi Haha!

Je staat toch bij Korver?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:56

He, wat leuk! Ik sprak Lotte laatst en die vertelde het. Maar had er tussen door al iets over gehoord...
Zo te zien staat ze in Edam op stal. Ben daar vaak geweest. Van wie krijg je eigenlijk les?
Ik blijf het een hele mooie pony vinden! Lekker dat jullie nu de B uit zijn en zo te zien aan je punten en situatie, gaat de L ook vast helemaal goed komen!

Ondanks het soms een bommetje is, probeer niet te veel terug te werken met je handen. Probeer te ontspannen van voren, want te veel druk kan soms juist contra werken.
Weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. En dat je er van bewust bent.
Probeer daarom goed op je zit te letten, zodat die niet nog eens extra voorwaarts werkt, als ze zo heet is, dus net wat je zegt, benen stukje naar achter, zodat je meer in je zadel zit als het ware.
Naarmate je hoger africhting bent, leukt het zowieso wat beter op je zit te rijden, daar is training voor....

Jammer dat je geen rijdende draf foto's van jezelf er bij hebt gedaan. De galop vindt ik een super gang bij Danley. Ben heel benieuwd hoe nu de draf is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:46

Ha die Marleen.
Het gaat goed vooruit zie ik.

Weet je nog wat Angeline altijd zei over je schouders. Kijk even naar foto 11 dan weet je het wel weer.

Op naar de 1ste wp in de L1 dan kan je echt zeggen dat je L1 bent!!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:17

melis__ schreef:
Wat een lekker koppie heeft ze Lovers
Gelukkig kan je er nu toch weer doen.
Ziet er erg leuk uit, Je rijd der ook erg netjes.
En die foto's zijn ook erg mooi Haha!

Je staat toch bij Korver?

Hoe weet jij dat ? Knipoog

sunnymay schreef:
He, wat leuk! Ik sprak Lotte laatst en die vertelde het. Maar had er tussen door al iets over gehoord...
Zo te zien staat ze in Edam op stal. Ben daar vaak geweest. Van wie krijg je eigenlijk les?
Ik blijf het een hele mooie pony vinden! Lekker dat jullie nu de B uit zijn en zo te zien aan je punten en situatie, gaat de L ook vast helemaal goed komen!

Ondanks het soms een bommetje is, probeer niet te veel terug te werken met je handen. Probeer te ontspannen van voren, want te veel druk kan soms juist contra werken.
Weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. En dat je er van bewust bent.
Probeer daarom goed op je zit te letten, zodat die niet nog eens extra voorwaarts werkt, als ze zo heet is, dus net wat je zegt, benen stukje naar achter, zodat je meer in je zadel zit als het ware.
Naarmate je hoger africhting bent, leukt het zowieso wat beter op je zit te rijden, daar is training voor....

Jammer dat je geen rijdende draf foto's van jezelf er bij hebt gedaan. De galop vindt ik een super gang bij Danley. Ben heel benieuwd hoe nu de draf is.

Ik krijg les van Sylvia Reijnders (die haar ook gekocht heeft). Ik heb wel wat draffoto's, maar die had ik er niet bij gezet omdat die foto's niet heel goed gelukt waren of ik ze niet mooi genoeg vond voor in het topic, hier alsnog 2 draffoto's tijdens die les (waar ze ook stout was omdat ze nooit door plassen water wil wat we toen dus juist gingen oefenen Knipoog )

(foute foto, richting haar oude houding (opkroppen) dit was ook na een stukje toen er geen stuur meer op zat Vork
10.00000 km meer ruimte naar voren!!!!!! ik weet het
Afbeelding

Dóór het water Knipoog
Afbeelding

ponyparadijs schreef:
Ha die Marleen.
Het gaat goed vooruit zie ik.

Weet je nog wat Angeline altijd zei over je schouders. Kijk even naar foto 11 dan weet je het wel weer.

Op naar de 1ste wp in de L1 dan kan je echt zeggen dat je L1 bent!!

Lachen

groetjes
Laatst bijgewerkt door _Marleen_ op 14-06-08 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:41

Super Marleen dat je haar weer terug hebt! Is ze van jou ook officieel, en waar staat ze nu? Lachen
Edit: Rijden ziet er netjes uit, probeer goed recht boven haar te zitten en rechtop.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:45

Hele mooie pony !

Wat goed dat je der weer kan vezorgen en rijden.

Maar probeer recht op je pony te blijven zitten.

Veder vind ik je heel netjes rijden !

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 17:25

Floortjeee schreef:
Hahaa, jou pony is een broertjee van de mijne! Mijn pony is ook van El Rambo.
Heb jij misschien een foto van El Rambo?

Nee eigenlijk nooit naar gezocht Knipoog

Eydis schreef:
Super Marleen dat je haar weer terug hebt! Is ze van jou ook officieel, en waar staat ze nu? Lachen
Edit: Rijden ziet er netjes uit, probeer goed recht boven haar te zitten en rechtop.

Ze is officieel van Sylvia nu. Staat in Edam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.