Haar eerste pony: voor/na en @Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Haar eerste pony: voor/na en @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 22:27

Nog geen 2 maanden geleden werden we verliefd op dit schatje:

Afbeelding

Even een voor en na foto: 1 dag na aankomst en na 7 weken:

AfbeeldingAfbeelding

Toen we hem kochten was hij zadelmak en "ingereden".
Nu na 7 weken Rany en Mara @ Work Cheese!

AfbeeldingAfbeelding

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21



Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:26

moes schreef:
waarom zag ze er zo slecht uit toen jullie haar kochten?
ze is echt veel mooier geworden!!

Tja waarom hij er zo slecht uitzag dat zou je aan de vorige eigenaresse moeten vragen. De foto is nog geflatteerd in het echie was het net een Brooks-pony om te zien qua figuur. Gelukkig was er dan nog wel een verzorgmeisje wat hem qua poetsen zijn aandacht gaf.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:28

Lautjuh123 schreef:
hoe heb je dat filmpje zo gedaan?

Dat filmpje heb ik via een digi-fotocamera opgenomen. Vandaar naar Image-Ready --> Fotosoep en de stills gebruiken voor een Animated Gif.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:49

lageveld schreef:
Hij moet wel heel erg vaak dezelfde hindernis springen ... maar ja ... het levert wel extra spiertjes op zo te zien Haha! Schijnheilig
Maar even serieus... ben wel benieuwd hoe het voerschema er uitgezien heeft de laatste 2 maanden.

Oefening baart kunst en dat iedere keer zonder te weigeren of een balk eraf te gooien OK dan!

Owh serieus???
Natuurlijk heb ik gevraagd bij zijn vorige eigenaresse wat zij hem gaf.
Dat was 1/2 kg brok per dag als hij stil stond en 1 kg brok als hij had gelopen. Daarnaast kreeg hij 2x per dag hooi (aan zijn stal te zien iig al een tijd geen schoon stro). Gezien de staat van de pony had ik daar heel erg mijn twijfels bij.

We zijn voorzichtig begonnen met 3x per dag 1/4 brok (P.vo 2) en een handje mais en 2x per dag goed hooi. Een schone stal met iedere dag wat vers stro. Momenteel krijgt hij ruim 1 kg brok en 2 plakken hooi per dag en staat hij de hele dag al buiten op het land.
Hij wordt nu 4x per week bereden en 1-2x per week gelongeerd. Daarnaast is hijzelf ook in de wei heel actief (vooral als hij buiten staat met zijn Fjordenvriend).

Hij is er nog lang niet, maar met opvoeren moet je ook heel voorzichtig zijn. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij er over weer 2 maanden bijstaat. Dan zitten er weer wat meer spieren en vet aan en zal hij ook door zijn winterhaar heen zijn.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:12

Leuk om te horen dat iedereen hem zo verbeterd vindt. Wat je op de foto niet kan zien is dat zijn gedrag ook mee is veranderd. Van wat bangig, stresserig en rillerig is ie nu al supercool, relaxt en ontspannen geworden.
Lief, ondeugend en snel was ie al en zal ie ook hopelijk altijd wel blijven Knipoog

Voor de volledigheid van het voer was ik nog de penen vergeten, die hebben we ook van een paar penen opgevoerd tot een kilo of 3 per dag.
Binnenkort worden ze lid van de plaatselijke ponyclub, ben er alleen nog niet uit welke.( [GZ] Ponyclub Hoekse Waard ), zodat we van de zomer kunnen gaan Bixien. (1x gezien en vind dat helemaal geweldig, je mag als ouder zelfs nog meelopen Haha! )

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 32 bezoekers