Mike op Satinder @ work(+ steigerfoto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:17

na ik vindt het heel normaal voor een jong paard dat ze dat doen,die van mij is bijna 5 en die heeft afentoe ook nog dat ie zich opkrult dan even been naar voren en een ophouding omhoog en dan komt ie er weer mooi tegenaan,het is gewoon een teken wat ik al eerder zei dat ie nog niet goed aan het been is,maar dat komt allemaal wel goed,veel suc6 er mee ziet er goed uit

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:11

he mike en leoni complimenten voor jullie en je paard. Ziet er netjes uit. Met veel geduld kom je een eind. Superfoto's trouwens... Vooral de laatste...... Lachen
veel succes ermee...

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:21

nou iedereen typt hele verhalen..maar ik zeg alleen ff :
het ziet er heel goed uit hor Knipoog

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:34

Wow hej, leuk paardje! Spreekt mij in ieder geval heel erg aan, hoewel ik een anti-waslijnen-fobie heb, maar ok, daar is al heel veel over gezegd. Ik denk dus alleen dat je ene paard dressuurmatig erg moeilijk zal kunnen rijdne met waslijnen... Maar dat is over het algemeen gesproken, niet over dit paard want dit zijn foto's--> Momentopnames dus, en ik ken het paard niet!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 09:10

we hebben ook een foto zonder waslijntjes maar we zullen binnekort meer foto's gaan maken want we hebben er niet zoveel.
nou hier is de foto zonder waslijntjes hij loopt hier wel iets achter de loodlijn maar dat is een moment opname

Afbeelding

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:29

hij zit wel een beetje scheef op z`n paard, beetje naar voren

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:26

jah dat weet mike ook en daar word aan gewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:29

Een waslijntje word vaak goed gepraat door te zeggen dat "dat gedaan word om te kijken hoe hij de hand volgt" maar waarom volgt hij niet de hand ? Om de ruiter op dat moment niet genoeg aanleuning blijft houden in de hand, en dus te snel het paard los laat. Ik heb het ook nog vaak genoeg omdat ik geen constante aanleuning geef, op die manier gaat hij zoeken maar kan hij het niet vinden, omdat die handen geen vaste plek hebben. Op die manier kan hij ook niet goed een balans vinden.

Dus praat asjeblieft niet altijd die waslijntjes goed door te zeggen dat je wilt kijken hoe je paard erop reageerd, want ook zonder waslijntje voel je dat hij achter de teugel kruipt en superlicht word en opkropt. Dus dat is natuurlijk onzin.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:01

Citaat:
Dus praat asjeblieft niet altijd die waslijntjes goed door te zeggen dat je wilt kijken hoe je paard erop reageerd, want ook zonder waslijntje voel je dat hij achter de teugel kruipt en superlicht word en opkropt. Dus dat is natuurlijk onzin.


Haha!

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:30

tjah als iemand ook nog goede dingen ziet aan dit paardje zouden wij dat graag willen horen

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:58

en is mike er af gevallen?
is maar een vraag hoor!
Mooie fotos!! OK dan!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:44

Super Mooi paardje, En wat die waslijntjes betreft Dat is veel beter dan een jong paard in zijn mond lopen te trekken, en als je een beetje dat verhaal enzo allemaal heb gelezen dat die veel kan protesteren en dan neem ik aan tegen de hand in is dit het beste om een paard die weinig kent en best moeilijk is te rijden, en als ik mike en leonie ken is dat paard zeker in goede handen, dit paard en de ruiters zijn de complimenten waard dat ze het paard al zo ver hebben gekregen.
ga zo door. OK dan!

Groeten wes

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:45

lovelygirly schreef:
en is mike er af gevallen?
is maar een vraag hoor!
Mooie fotos!! OK dan!



En mike eraf vallen komt nie zovaak voor Haha! dus denk het niet OK dan!

groeten wes

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:55

ShannaY schreef:
Om de ruiter op dat moment niet genoeg aanleuning blijft houden in de hand, en dus te snel het paard los laat..

Ben ik het niet 100% mee eens.
Het paard te snel loslaat???? Is "vasthouden" goed dan?
aanleuning moet je krijgen, en niet vragen door je paard vast te houden naar mijn mening. Als je een jong paard op eigen benen laat lopen houdt hij die aanleuning gewoonweg nog niet een uur lang vol, en dan ben je ook af en toe die aanleuning kwijt. Dat is gewoon kilometerwerk en krachttraining die je paard nodig heeft. Ik ben het met je verhaal eens tot het punt over je paard te snel los laten. Het is geen kunst om de teugels te nemen en aanleuning te pakken. Het is de kunst om je paard te vragen of hij die wil geven. Ik vind er niks mis mee om op een jong paard eens je handen naar zijn mond te steken, en dan echt te controleren of hij nog op eigen benen loopt, ipv op je handen.
Verder: ik vind de foto's er erg mooi uitzien hoor!! OK dan!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:55

ahh jammer, ik zie de foto's niet!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:57

Jah daar heb je ook wel gelijk im maar je moet het paard ook niet de hele tijd aanleuning geven want het paard moet ook wel leren een beetje op eigen benen te staan, En als ik van sommige mensen zo dat comentaar hoor, komt het zo over van dat je het paard juist vast moet houden maar bij een jong paard is gewoon het beste (zo denk ik dan) Gewoon Lekker op je zit rijden, Want als je aan de mond gaat lopen sjorren krijgt het paard alleen maar meer verzet, De buiten teugel geeft ook genoeg aanleuning, dus kan je zat de binnen teugel loslaten een waslijntje is helemaal niet zo erg. maarja het is gewoon al super hoe dat paard vooruit is gegaan en maakt niet uit op wat voorn manier het is gedaan maar het paard gaat vooruit en daar gaat het om, en ik weet dat het paard in goede handen is bij hun dus dat komt wel goed. OK dan!

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:10

ik zie nu kruisjes

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:56

Gister was mike ff hier en heb ik met hem gepraat over satinder, En wat ik zo gehoord heb is die echt super veel vooruitgegaan en ik denk (weet wel cker) Dat het een topper gaat worden. Heel veel suc6 Lachen

groeten wes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:08

Passionato"]
[quote="ShannaY schreef:
Om de ruiter op dat moment niet genoeg aanleuning blijft houden in de hand, en dus te snel het paard los laat..

Ben ik het niet 100% mee eens.
Het paard te snel loslaat???? Is "vasthouden" goed dan?
aanleuning moet je krijgen, en niet vragen door je paard vast te houden naar mijn mening. Als je een jong paard op eigen benen laat lopen houdt hij die aanleuning gewoonweg nog niet een uur lang vol, en dan ben je ook af en toe die aanleuning kwijt. Dat is gewoon kilometerwerk en krachttraining die je paard nodig heeft. Ik ben het met je verhaal eens tot het punt over je paard te snel los laten. Het is geen kunst om de teugels te nemen en aanleuning te pakken. Het is de kunst om je paard te vragen of hij die wil geven. Ik vind er niks mis mee om op een jong paard eens je handen naar zijn mond te steken, en dan echt te controleren of hij nog op eigen benen loopt, ipv op je handen.
Verder: ik vind de foto's er erg mooi uitzien hoor!! OK dan!
[/quote]

Aanleuning is toch niet vasthouden ? Dat fabeltje maak je er zelf van, als je voelt dat je paard in de aanleuning zit maak je je hand wat losser, ipv hem meteen los te gooien (iets wat heel vaak voorkomt). Ow mijn paard loopt goed, dus ontspan ik me, en veel mensen kunnen ontspannen in de hand, en ontspannen met losgooien niet helemaal combineren, waardoor je je paard dus weer volledig kwijt bent als je hem losgooit, nu is losgooien een erg grof woord, maar ik weet het even niet anders te formuleren, btw vind ik een waslijntje voor een jong paard absoluut uit ten boze ! Je hoeft geen waslijntje uit te hangen om je paard ruimte en ontspanning te geven, zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen, dat kun je ook doen zonder waslijntje, sterker nog dat is veel beter ! Denk maar eens na, jij gooit de teugels lekker los, en de achterhand sukkeld er maar achteraan... Scheve mond Na 1 rondje verder getuft te hebben loopt je paard helemaal uit elkaar.

Citaat:
Ik vind er niks mis mee om op een jong paard eens je handen naar zijn mond te steken, en dan echt te controleren of hij nog op eigen benen loopt, ipv op je handen.


Dit hoef je toch niet te doen door je handen los te gooien en een waslijntje uit te gaan hangen ? Dit doe je door je handen iets naar voren te brengen, volgt hij je hand = prima, volgt hij je hand, dan zijn jullie er nog niet (paard+ruiter), een waslijntje vind ik zo belachelijk excuus om hem "ruimte" te geven. Overigens zei ik al eerder, als je paard achter de teugel loopt, dan voel je dat al als je je handen normaal hebt, dus waarom dan ook nog eens een waslijntje uithangen ?

Ik heb het idee dat je mijn verhaal een beetje aan het verdraaien bent, want jij begint over vasthouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:22

Passionato schreef:
Ik heb van mezelf ook een paar foto's met paard waarvan ik wat "waslijntjes" heb. Die waren op een dag gemaakt dat ie zich ook erg gestressed was, en mijn hand niet echt durfde te volgen. Af en toe geef ik dan even een "waslijntje" om te kijken hoe zijn reactie daarop is, een soort uitnodiging.


Om even op dit stukje van jou terug te komen, je kan hem toch ook de ontspanning en ruimte geven als je je handen op de plek laat, je laat je hand iets wat luchtig zodat er nog wel contact is, maar er geen angst gevoel opgewekt word. Zo heb ik het ook moeten doen bij mij paard. Dan loopt hij maar even niet naar beneden, een paard is niet voor niks bang in de mond..

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:47

nou ik volg het niet helemaal meer hoor, maarja

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:59

Ik volg jouw ook niet helemaal meer shanna. Onze manier verschillen duidelijk van elkaar. Ik vind dat je paard juist niet bang wordt van waslijntjes, mits je het op de goede manier doet. Ik weet wel een beetje hoe je bedoelt hoor, zo heb ik vroeger ook les gehad. (ook op reyerbos en op andere maneges)

Ow mijn paard loopt goed, dus ontspan ik me, en veel mensen kunnen ontspannen in de hand, en ontspannen met losgooien niet helemaal combineren--> om even op je uitspraak terug te komen: ik rijd niet van: ow mijn paard lopt lekker en dan ontspan ik me.. dat is dus het hele eieren eten denk ik. Als je zo gaat rijden, en DAN dus de teuegls "losgooit", laat je je paard aan zijn lot over je gooi je hem dus op zijn snuitje, waardoor ie minder vertrouwen krijgt.. dat ben ik dus 100% met je eens..
Alleen ZO rijd ik niet! Mijn handen zijn altijd ontspannen, en het is dus niet zo.. je laat nu een keer "los" en dan krijg je "lucht"
Dan lopot ie maar met zijn hoofd in de lcuht, maar mijn handen zijn altijd ontspannen.. dat dus punt een.

Denk maar eens na, jij gooit de teugels lekker los, en de achterhand sukkeld er maar achteraan... Na 1 rondje verder getuft te hebben loopt je paard helemaal uit elkaar. Denk maar eens na, jij gooit de teugels lekker los, en de achterhand sukkeld er maar achteraan... Na 1 rondje verder getuft te hebben loopt je paard helemaal uit elkaar. -->
dit is het tweede waar ik dus even op terug wil komen.. ook dit ben ik nl niet met je eens Knipoog
Naar mijn mening doe je de achterbenen eronder rijden met je benen, niet met je handen? Als je naar sommige hogeschool ruiters kijkt (bijv in de klassieke dressuur), dan doen ze passage etc met doorhangende teugels!
Dus vind ik jouw bewering dat de achterhand er maar achteraan hangt als je de teugels loslaat niet helemaal kloppen.
De achterhand eronder rijden doe je niet door de handrem erop te knijpen en de achterhand eronder te "duwen" dat doe je door op de juiste manier te timen met je benen. als jij wilt dat dat ene achterbeen hoger opgetilt moet worden, dan leer je je paard dat, door je been net op dat moment te "timen" als ie hem net optilt.. Juist dat "timen" is zo moeilijk voor de ruiter, en natuurlijk kost het veel geduld en training voor je paard dat begrijpt.
Ik ben nu blij dat ik dat zo heb gedaan bij mijn paard.
Hij heeft nu bijvoorbeeld ook geen moeilijke kant meer. Als ik voel dat ie links iets vaster pakt, hoef ik alleen maar zacht met mijn rechterbeen in te werken en hij begrijpt de boodschap en laat los. Zonder dat ik ook maar iets in mijn handen hoeft te doen.
Ik bedoel ook niet dat je met toestaan je teugels losgooit ofzo, alleen in hele extreme gevallen..
Begrijp me niet verkeerd Shannay, ik begrijp je heel erg goed. En we doen het niet zo heel erg verschillend ook al lijkt dat zo.. op kleine dingetjes zijn we net even anders bezig. Ik zeg ook niet dat mijn manier goed is of jouw manier goed is.. volgens mij zijn er vele wegen naar Rome, en dat kan voor ieder paard anders uitpakken!
Ik doe het lekker zo, en ik rijd er een heleboel paarden zo fijn mee zonder problemen. Ik heb ook gemerkt dat zoals ik nu werk, dat dingen als oprichten enzo totaal een eitje geworden is. Maar nogmaals, deze manier ligt me goed, maar ik begrijp wel helemaal wat je bedoelt hoor!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:00

(pffft wat een verhaal trouwens zeg.. sorry hoor!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:21

NOg even om terug te komen dus.. het is niet zo dat ik de constante tijd met toegestoken handen rijd ofzo. ALs ik op een jong paard zit en ik voel dat ie teveel steun gaat zoeken op mijn handen, steek ik ze beide toe, en geef ik een klein porretje met mijn benen. Dan vallen ze weleens op hun neusje ja (struikelen) maar daar leren ze nou juist van. Ik heb er ook nog geen een meegemaakt die hier bang van werd. Je confronteert ze juist met hun eigen fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:27

Nou, het ziet er wel zo'n beetje uit dat we hetzelfde bedoelen maar het iets anders formuleren. Misschien kunnen jij en ik begrijpen dat we een paard ondersteuning moeten geven maar anderen niet, want hoevaak zie je niet dat ruiters hun teugels losgooien om te kijken of hij goed loopt en daarna helemaal uit elkaar valt. Ik heb trouwens altijd geleerd, je rijd je paard van achter naar voor, dus wat je met je been vraagt, vang je voor op, dus heb je daar wel je teugels en contact voor nodig ? (hmm dit klinkt wel weer erg cruw, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) Evengoed bedoelen we volgens mij in de richting allebei wel hetzelfde, maar hebben we een paar kleine puntjes die we anders doen. Ach ja, net als een mens, verschilt elk paard natuurlijk ook Knipoog

even offtopic :
Waarin Barendrecht sta je ?