Jamey at work (western)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jamey at work (western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 17:39

Afbeelding

Afbeelding

Inbuigen op de volte
Afbeelding

Achteraanzicht
Afbeelding

Halt in de schemering
Afbeelding

Vooraanzicht
Afbeelding

Jamey moe.... Haha!
Afbeelding

Heb ook nog een filmpje, eens kijken of ik at online kan krijgen

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:42

Leuk paardje! leuke foto's Lachen Ziet er leuk uit.

ik gebruik wel heel vaak het woordje leuk Bloos

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:27

toffe foto's!
Leuk paardje, zit een leuk koppie op

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:35

heel leuk paardje en mooie foto's leuke ogen hoor op die donkere foto's

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:57

Leuk koppie *LOL* op die laatste foto.....

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:52

leuk paardje hoor
maar niet zo boos kijken hoor Knipoog

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:58

inderdaad niet zo boos kijken Tong uitsteken Knipoog
mooi paardje !

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:07

mooie koppie staat erop
ennuuh...paardrijden is toch leuk??
LACHEN dan:D hihihi

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:12

ziet er goed uit hey... Haha! Heel tof!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:52

Leuke foto's maarre........heb je ook les? Western is een kwestie van vragen en loslaten. Je teugels horen in een boogje te hangen en je hoort alleen contact te hebben als je wat vraagt. Ik zie bij jou zeg maar "net niks" het is geen western, meer zeg maar engels met waslijntjes Knipoog Verder (sorry hoor) past volgens mij je zadel niet, op de eerste foto kun je duidelijk zien dat het vanachter omhoog wipt, betekend dat het te krap op de schouders zit. Sorry voor al het commentaar, bedoel het niet banketstaaf Leuke haf trouwens.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:01

Narretje: in de omscholingsfase (waar Stef en Jamey in zitten, maar waar ook Banjer en ik in zitten) kan je nog niet gelijk de teugels helemaal in boogjes laten hangen... dan snapt het paard er niks meer van.... Sommige paarden vinden het heel moeilijk om ineens de constante aanleuning te missen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 00:08

Narretje, misschien beter even wat feedback opzoeken voor je begint?
Ik rij circa 12 jaar, heb Jamaica 2.5 jaar en rij sinds januari western. Jamaica is 4.5/5 jaar oud.
Tuurlijk kan ik haar ineens compleet losgooien, maar of ik dan van mijn paard mag verwachten dat ze het ook begrijpt???
Om van A naar C te kunnen, moet je toch echt via B. (meestal)
Ja, ik heb les. Eens in de 2 weken (prive les)
Dat mijn zadel niet helemaal 100% past heb je gelijk in, hij draagt teveel op de voorhand. Is een goedkoop zadel. Is niet omdat hij te krap is, hij is gewoon vaag gebouwd.
Hij is iig niet te krap op de schouder

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:21

Ik heb mijn vorige pony, ook een haflinger, omgeschoold van Engels naar Western (pleasure, reining en trail). Onder goede begeleiding, wekelijks privéles en ik moest dus wél direct alles losgooien, vandaar. Ging hartstikke goed, juist omdat je dan heel duidelijk bent: loop zelf maar, ga je te hard? niet terugtrekken maar tot vervelens aan toe cirkeltje. Pas als hij in het tempo loopt wat jij wilt mag hij er weer uit. Hebben ze snel door, je zit nergens aan dus is niet zielig. Dit alleen maar als voorbeeld voor tempocontrole mét boogjes in de teugels op een compleet naar de knoppen gereden 6 jarige ruin. Hij had het juist snel door omdat je van A naar C rijdt en B overslaat Knipoog Duidelijkheid. Maar elke instructeur heeft natuurlijk zijn of haar eigen methode. In ieder geval succes.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 00:25

dank je.
En tja, op de manege wordt je ingebrand dat je bij die mond de snelheidscontrole hebt zitten. Probeer dat er maar eens uit te krijgen als dat er een kleine 8 jaar ingebrand is....
Het gaat op zich zowiezo al beter dan ik ooit had durven dromen in de korte tijd dat we nog maar bezig zijn (kan al "spins" stappen waarbij ze daadwerkelijk met de voorbenen overstapt, nu de rest nog Haha!)

Voorlopig zijn we alleen bezig met ontspanning, ontspanning, ontspanning, en sturen Tong uitsteken

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:46

stef schreef:
dank je.
En tja, op de manege wordt je ingebrand dat je bij die mond de snelheidscontrole hebt zitten. Probeer dat er maar eens uit te krijgen als dat er een kleine 8 jaar ingebrand is....
Dat is heel moeilijk, dat weet ik. Ik had er 18 jaar (ik wordt oud) als dressuurprikker opzitten (wat ik overigens nu weer ben Cool ) Western was voor mij een leuke leerschool en aparte ervaring en ik ben blij dat ik het heb gedaan. Mijn pony was volledig afgetraint, kon spinnen, roll-backs en super stoppen en dat alles aan een lang teugeltje en keurig op 1 hand. Hij was weer een brave pony geworden ipv een door-dram haflinger.

Let er wel op hoor dat je niet de spin gaat oefenen voordat je basis goed is. Overstappen is leuk maar je zei net zelf al dat je nog maar net bezig bent en je nog niet met "losse teugels" kan rijden, dan leer je je pony niet spinnen maar dan leer je haar een kunstje en zal ze nooit snelheid kunen maken in de spin. Spinnen doe je met je been, je zit en met neck-reining. Onmogelijk dat je dit correct uitvoert met een pony die nog niet op eigen benen kan lopen. Ze zal best overstappen maar dan ben je meer een pirouette aan het doen Knipoog

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:31

Leuke haf. Maar zitten je beugels niet ongelijk?

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:42

Ze doet het goed volgens mij! Leuk paardje voor western!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 10:45

Narretje: Ze kan prima op eigen benen lopen qua evenwicht enzo, ook de neckreining begint een beetje te komen en ze kan redelijk wenden op mijn zit. Zij kan het allemaal wel, nu ik nog Haha! (zie manege verhaal Tong uitsteken)
Ik ben ook niet bezig met de spin, maar als ik op een volte in stap de neus helemaal naar binnen ga vragen doet ze dit vaak. Ik weet dat dit niet de bedoeling is en dat ze gewoon op de volte moet blijven lopen, en hier wordt ook aan gewerkt. Maarja, het is wel grappig: Kijk, mijn paard spint Tong uitsteken

Oliveira: Beugels zitten niet ongelijk, als ze je goed kijkt zie je dat ik (gruwelijk) scheef zit, was best confronterend Tong uitsteken

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:49

Ut kan aan mij liggen maar volgens mij zit jij ontzettend scheef, voor de rest leuk paardje hoor OK dan!

Groetjes Marije

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:52

leuk paardje leuke combi

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:25

Oud topic!

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:31

Heel oud.
Slotje dan maar Haha!.