Ustinov onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Ustinov onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:31

Vandaag mijn mooie vent onder het zadel bewonderd, hij was vooral erg dominant, kijkerig en sterk, ik krijg er m'n handen zeker vol aan Haha!
Afbeelding
Eerst even longeren, de foto's van het longeren zijn helaas mislukt.

Afbeelding
Bij het opstijgen gedroeg hij zich keurig, bleef mooi stil staan en stapte pas weg toen Jaron been gaf OK dan!

Afbeelding
Even stappen

Afbeelding
Draven, hij moet goed naar voren worden gereden omdat hij anders stil gaat staan en gaat brullen naar de andere paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galop

Afbeelding
In de galop moet hij nog wat beter z'n balans zien te vinden maar het gaat al best wel netjes.

Afbeelding
Weer klaar en op weg naar de stapmolen

Afbeelding
Lekker uitstappen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:09

Kreeg net een mailtje dat Sir Peter Ustinov waar Ustinov naar vernoemd is is overleden Scheve mond
Afbeelding

*Edit: Foto van Sir Ustinov geplaatst*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-04 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:09

veer schreef:
Echt een mooi paard. Alleen zit je ver naar voren, daar zou ik echt iets aan proberen te doen!


Ik zit er zelf niet op, hij staat op een trainigsstal om ingereden te worden ( www.stal-t-hooiland.nl ), hij wordt in mei nl. 3 jaar en is nu net 2 weken onder het zadel.
In het begin zit je op een jong paard altijd iets naar voren ivm z'n balans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:46

Afbeelding
Kreeg net deze foto nog van Armanda (Bravura op Bokt) die mee was gegaan om te kijken.
Zucht, ik ben verliefd op een hengst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:44

Ja, morgen om 13:00 kan ik de castreur bellen voor een afspraak (hij was net niet thuis anders was de afspraak al gemaakt Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:01

BeNGeL schreef:
voelt lekker zeker om zoveel complimentjes te krijgen over je knollie ?!


Ja, vooral omdat we hem zelf gefokt hebben en hij precies is geworden wat we hadden verwacht/gehoopt uit deze combinatie (op de kleur na dan Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:49

marahorse schreef:
prachtig paard dat wel!

maar diegene die erop rijd, mij staat het toch niet aan de wijze waarop.
zijn teugels zijn veels te kort en word ook aan 'genomen' en hij doet ook zijn handen hoger waardoor de druk groter word;. Een paard dat nog maar 2 weken onder het zadel is is nog praktisch niks met teugels.
en ik zie dat hij vooruit zit, op zich zo je denken dat is beter dan kan je jonge paard zijn evenwicht beter bepalen, maar dan moet je op je stijgbeugels staan en met je knieƫn steun hebben. en niet blijven zitten want dan druk je je bekken naar achter (moet je is proberen op een bureaustoel op wielen wat er gebeurd als je naar voren zit, di erolt weg naar achter) en dat zijn de hulpen voor achterwaarts.
was ik diegene die met hem aan het rijden was, een losse teugel waardoor hij ontspant en met de neus naar de grond komt en over zijn rug komt. Ik rijd de paarden die ik rijd op de zit, je hebt praktisch je teugels bijna niet nodig enkel voor aanleuning.

zo das mijn mening


Zeg maar wanneer ik hem kan komen brengen, kun je het zelf proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:00

Ik heb al m'n paarden tot nog toe zelf ingereden en heb jaren op een dressuurstal (Gert v/d Hoorn) div. jonge hengsten beleerd, maar deze heeft me al 2x in hele korte tijd het ziekenhuis ingeholpen.
Usti is erg groot, erg sterk en heel erg dominant.
De ruiter die hem rijdt rijdt zowel in de dressuur als in de springsport op een behoorlijk nivo en ik heb er de volste vertrouwen in.
www.stal-t-hooiland.nl

Maar zoals ik al zei, als je beter denkt te kunnen ben je welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:37

Nimber"]
zegt dat hij er niets van bakt ben ik heel benieuwd naar jouw manier
[/quote]

[quote="marahorse schreef:
van mij mag je hem komen brengen hoor, de eigenaarese heeft er het diploma voor Knipoog


Ze verschuilt zich nu al achter een "eigenaresse" met een diploma, zelf zal ze er dus niet zo heel veel van bakken denk ik Haha!
Met de diploma's van Ivo en Jaron is het trouwens ook dik in orde hoor, hangen netjes in de koffiekamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 07:21

Deze keuze had eigenlijk meerdere reden.
Over het algemeen zijn hengsten toch wat cooler tijdens het inrijden (maar uitzonderingen bevestigen de regel Knipoog ).
Wij gingen 2 weken naar Ameland en mijn vader wou hem niet verzorgen zodat hij in pension moest, omdat hij er dan toch al was konden ze hem direct inrijden.
We hebben gewacht met de castratie op wat mooier weer zodat hij direct het land op kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers