Bloed kruipt waar het niet gaan kan:Fries springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Bloed kruipt waar het niet gaan kan:Fries springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 18:44

Het fototoestel was mee voor Magic (voor de weekelijkse update, zie: [ITP] Magic bij de fysio! ) en dus door naar m'n bijrijdpaardjes om ook daar wat foto's te maken. De een op de paddock (zie: [ITP] Stoere man in de paddock ). En de ander onder het zadel..

Ik lekker wat aan het losrijden, komt zusje opeens met idee: zullen we eens kijken hoe Friesje kan springen???? Voordat ik antwoord kon geven stond de hindernis er al.. (Niet dat ik het erg vond hoor, ik vind springen geweldig) Lachen

Eerst waren de balken al mega-eng, dus eerst in stap over de balkjes

Afbeelding


Toen had hij door wat de bedoeling was en ging ook leuk in draf over de balkjes, deed hij toch heel netjes..

Afbeelding


Het lijkt wel bijna een springpaard zo

Afbeelding


En dus moest hij de sprong maar wagen:

Afbeelding

Dit was de enigste die een beetje gelukt was.. Ik sprong meer dan dat hij deed Haha! Hij sprong vaak wel met z'n voorbenen, maar boven de hindernis had ie al zoveel tempo verloren dat hij z'n achterbenen er in een huppeltje overheen zette (er dus gewoon overheen stappen)..

Dus helaas, geen springcarriere voor Rommie, de Fries. Dan maar wat dressuuren.. Dat begint hij wel steeds beter door te krijgen.. (met m'n beugels nog in 'springmaat', gaatje korter):

Afbeelding

En zelfs de galop... (ik kreeg het er allemaal warm van Knipoog ).

Afbeelding


Dus dit was het avontuur springende Fries..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"



MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 20:52

@ Margon: de balkjes draven doet hij netjes ja, springen is weer een ander verhaal Haha! Nee, hij is geen hengst, al denkt hij soms nog van wel..

@ Fabienne1: gelukkig maar dat hij beter is gaan lopen Knipoog 2 weken geleden had ik hem 4 of 5 keer in de week gereden (eigenaren waren aan het verhuizen). En dat was erg fijn! Kon ik hem een beetje naar mijn hand zetten etc. Toen liep hij best super! Nu moest ik weer even wennen, had hem een tijdje niet (veel) gereden en van het weekend door de storm was hij uberhaupt weinig gereden (we hebben geen mega stevige binnenbak daar Knipoog ). Dus hij liep vandaag nog niet zoals hij deed, maar hij gaat wel steeds vooruit Lachen

@ Sall en Tigger: Jullie zijn sowiso welkom bij Magic! Gezellig (ik ook een keer boktmeeten Haha! ). Bij (deze) andere paarden moet ik eerst even navragen etc. Maar lijkt me leuk!

@ Yentl: dank je! Maandag had ik voor de verandering dit zadel en (en dekje) eens op m'n andere bijrijdpaard gedaan.. Ik was alleen even 'vergeten' dat ik m'n paarse rijbroek aan had.. Scheve mond Haha!
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 24-03-04 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:56

letizia80 schreef:
Leuk paard hoor, loopt netjes, hoe groot is hij?


Hij is rond de 1.70, maar heeft redelijk wat front, waardoor hij nog groter lijkt Lachen

@ Peggel, ik hou 'm niet tegen, ik probeer hem er bijna overheen te tillen Haha! Ik weet het, het verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar het is ook niet iets dat we iedere dag gaan doen Haha!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 16:39

@ spetterlover: gemene computer heb jij hoor! dat ie je de foto's niet eens wil laten zien! Tong uitsteken

duppie82 schreef:
Erg leuk ziet het er uit, mijn friesje kan het ook. Ook te zien in HAW. Ze kunnen best springen hoor! Hij heeft wel super gangen


Ik heb jouw topic niet gezien?? Verward
Ze kunnen het misschien wel, maar met deze hou ik het liever op wat dressuuren, ligt 'm toch wat beter denk ik zo.. Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 18:49

INkie schreef:
Leuk paardje!
Ziet er heel goed uit!
Rijd je er wedstrijden mee?


Nopes, geen wedstrijden (lijkt me wel leuk hoor), maar de eigenaresse van Romke wil van de zomer zelf wedstrijden met hem gaan rijden, dus ik ben benieuwd hoe zij het gaan doen!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers