Nat paard @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Nat paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 19:17

Khad vandaag al van deze morgen zoveel zin om te gaan rijden natuurlijk wat gebeurd er "REGEN Regen en nog is regen". Free zo koppig als ze is dan toch maar even een halfuurtje gaan rijden Haha! . Maar Montana dacht daar anders over: regen en veel wind geeft = gestrest paard dat denkt dat wind haar gaat opeten. Natuurlijk had ik mijn half zieke vader meegetrokken om misschien toch een paar mooie foto's te maken maar zoals je zult merken is dit niet het geval. Maarja VEEL KIJKPLEZIER.
Ahja houding op een gespannen zowiso heel slecht zittend paard is dus niet zo vanzelfsprekend. Ik zal het al zelf maar zeggen:

- handen
- hoofd omhoog
- hakken uitdrukken (ohwja zat nog op springmaat dus vandaar de korte stijgbeugels)
- tenen naar binnen
-achteruit zitten
- waslijnen van teugels Haha!

losrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat doe ik hier nu toch ???

Afbeelding

Neeennn ik wil geen stelling doen, ik wil NIETTTT

Afbeelding

Afbeelding

YEs stelling Tong uitsteken

Afbeelding

De toeschouwers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha! Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:20

Leuke foto's hoor Jammer dat sommige wat vaag zijn. Misschien komt het door het weer

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 19:21

Wazig? héhé mijn vader werd bijna weggeblazen dus een stille hand was er niet Knipoog

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:44

Ja, rotweer Boos!
Heb bij Kristel ook maar ff gereden Scheve mond
Maar iig, leuke foto's Lachen
Ge zit idd wel héél kort ...

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:05

hey leuke foto's hoor!

maar van dat hakken uitdrukken ik zie maar een foto waar je dat moet doen hoor Verward en bij die andere foto's zou ik niet weten hoe je nog meer je hakken uit moet drukken;)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:20

idd leuke fotos,
Maar ik vind dat je je pony niet echt ruimte geeft in de stelling.
Ziet er af en toe een beetje houterig uit, en niet ontspannen.
En, je houding is idd niet echt om over een huis te schrijven.
Probeer diep te zitten en te doen alsof je 100 kilo weegt

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:51

Leuke foto's, ziet er best netjes uit!

is je shabrak trouwens zo klein of ligtie gewoon beetje te ver naar voren Tong uitsteken je zadel steekt uit

Ik vind je er btw goed opzitten Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:52

Die stelling is wel heel erg ver. Je hoeft alleen maar het oog te zien. Nu zie je het hele hoofd. Stelling vraag je overigens met je benen en niet met je binnenhand. Succes verder...

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:08

Dat mijn houding echt slecht was had ik dus zelf gezegt, normaal gezien is ze eigenlijk wel beter maar had wat last om goed te kunnen zitten op een gespannen paard en dan met die wind en regen maakt het er niet makkelijker op (oke ik weet het is geen excuus Tong uitsteken ) . Jah mijn sjabrak is teklein, héhé is al een kei oud en dus veels te klein maar kom, t'is beter als niks he. De stelling welja euhm, probeer maar eens bij montana normale stelling te krijgen, geloof me het zal je niet lukken. Dat is iets waar ze ongelooflijk koppig over doet. Natuurlijk wordt het niet met je binnenteugel gevraagt maar geloof me bij montana is het nodig dat je soms eens zegt van "kijk daar moet je zijn" want uit haar eigen en met alleen een been lukt het je echt niet hoor. Hoezo koppige merrie Haha! Schijnheilig .

Toch bedankt voor alle reacties !!!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:09

Ik vind dat het nog wel redelijk meevalt hoor, bij mij ziet het er minstens even erg uit als Ushi gespannen is. Knipoog
Die piste is trouwens ook niet alles om in te rijden heb ik al ondervonden toen ik haar een keer reed toen jij niet kon.
Ze loopt vaak een stuk beter als op deze foto's, het is normaal dat ze wel eens een slechte dag hebben hè.
Maar ik vind trouwens ook ni da u houding zo vreselijk is, je handen zijn we al gewoon, en de rest is goed. Knipoog

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:24

Ik vind het er ook echt niet rampzalig uitzien hoor Lachen

Maar je kan je beugels toch gewoon op normaal formaat doen??
Heb niet helemaal alles gelezen dus kan ook zijn dat je toch ging springen Bloos.

Maar ziet er leuk uit Lachen

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:46

Leuke foto's!

Die stellingfoto vind ik erg mooi

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:24

Leuk beesje!
Maar stelling vraag je door je binnenhand van de hals af naar voren te doen.. jij doet precies t tegenover gestelde, tegen de hals en naar je toe, bijna over de hals heen.. Ziet er niet echt uit als stelling zo, meer een grote knik in de hals.
Op deze foto vind ik r echt netjes lopen en loopt ze toch in de rechter stelling (tenminste aan dr halsspier te zien) dit ziet er niet zo geforseerd uit!
Afbeelding

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:24

ben het eens met aramat, want stelling heeft een paard door zn hele lijf en niet alleen in zn hals, als ie niet goed stelling wil vragen moet je zorgen dat je goed op je binnen zitbeenknobbel zit, je binnenbeen er tegen aan hebt en dan zet je je binnen hand laag en op zij (en buitenteugel natuurlijk niet vergeten Knipoog ) dus dan moet je niet bij foto 7 neer zetten dat ie stelling heeft want dat heeft ie niet dat is gewoon zn hals opzij geknakt en bovendien doordat je het zo vraagt zie je wel dat ie over zn buitenschouder weg loopt. maar goed mooie foto's verder!!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:56

Anjatjeuh schreef:
Ik vind dat het nog wel redelijk meevalt hoor, bij mij ziet het er minstens even erg uit als Ushi gespannen is. Knipoog
Die piste is trouwens ook niet alles om in te rijden heb ik al ondervonden toen ik haar een keer reed toen jij niet kon.
Ze loopt vaak een stuk beter als op deze foto's, het is normaal dat ze wel eens een slechte dag hebben hè.
Maar ik vind trouwens ook ni da u houding zo vreselijk is, je handen zijn we al gewoon, en de rest is goed. Knipoog


Héhé, wel ik ben de piste "weide" al gewent om te rijden dus ik merk daar niets van. Tong uitsteken

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:58

dola schreef:
Ik vind het er ook echt niet rampzalig uitzien hoor Lachen

Maar je kan je beugels toch gewoon op normaal formaat doen??
Heb niet helemaal alles gelezen dus kan ook zijn dat je toch ging springen Bloos.

Maar ziet er leuk uit Lachen


Euhm was niet van plan om te springen hoor maar het regende enzo en had geen zin om mijn stijgbeugels langer te zetten. Heb ook maar heel even gereden dus het maakte niet echt veel uit.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:59

Oke allemaal bedankt voor de tips en de fijne reacties !!!!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 01:43

Afbeelding

En ze kan strekken Tong uitsteken

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 02:06

Afbeelding

Hoe wil je hier stelling krijgen? Je zit daar je pony tegen te houden, hij kan geen kant op en al helemaal geen stelling geven. Een paard stelling laten geven doe je doordat je met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijd en dan je binnenhand van de hals af.

Probeer eerst eens aan het voorwaarts rijden te werken, want de achterhand zit er op de meeste foto's toch echt niet onder.

Veel overgangen rijden en van voren meer loslaten, dan gaat je pony veel ruimer lopen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:55

Denk erom dat je niet je teugels losgooit, foto nr 2 Haha!
Verder tja.,stelling heeft ze hier op 1 foto ,verder vind ik het erg vast in de mond,vast in de hand uit zien...

Heb je les of niet?

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:50

Het is inderdaad rotweer zeg! Het hele weekend al Verdrietig Woensdag was zó'n mooie dag, ik had net weer hoop op wat zomerweer, krijgen we deze storm!

Leuk paardje trouwens! Lachen

JeskeWerkers
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:39

alsk de fotos zie krijg ik zin om te gaan rijden

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 22:59

obelix schreef:
Denk erom dat je niet je teugels losgooit, foto nr 2 Haha!
Verder tja.,stelling heeft ze hier op 1 foto ,verder vind ik het erg vast in de mond,vast in de hand uit zien...


Heb je les of niet?



Ja ik heb les met haar. Ik denk dat het een moment foto is want ik had ze niet echt vast hoor " free en waslijnen Tong uitsteken *LOL* "