Igor @ work!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Igor @ work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:38

Igor is pas een paar weken onder het zadel, en we hebben door omstandigheden maar iets van 4x les gehad... Ondanks dat, vind ik dat hij het heel goed doet.
We gingen voor het eerst rijden in een buitenbak, die voor hem ook nog vreemd is en waar paarden rondom in de wei gekken sprongen aan het maken waren Haha!

In het begin was hij wat aan het dribbelen enzo...

Afbeelding



Rustig stappen kan hij ook best Haha!

Afbeelding



Eindelijk wat rustiger... Nu een drafje!

Afbeelding



Ik geloof dat ik na deze foto eraf ben gevallen (voor het eerst). Hij stond ineens op de noodrem (3e x al) dat hij monsters tussen het zand zag zitten Haha! Hij schrok er zelf van dat ik ineens naast hem stond hihi
Ik viel niet hard, kwam (zoals bijna altijd) op mijn voeten terecht. Ik viel alleen zelf om op mijn gat... Gelukkig is het daar los zand en zal ik er nog geen schrammetje of blauwe plek aan overhouden Haha!
Ff zand afkloppen en er weer op, en doorgaan...

Afbeelding



De eerste galop in de les, hij zit heerlijk in de galop gelukkig... Vond het ook super goed gaan

Afbeelding



Hier viel hij naar buiten op de volte. Ik maakte de fout om hem bij te sturen met mijn binnenteugel op mijn buitenbeen FOEI!!! Schijnheilig

Afbeelding



Al met al vond ik het een geslaagde les voor hem.
Commentaar mag, graag zelfs, maar dan wel onderbouwend.

Commentaar op het feit dat ik geen cap draag zit ik niet op te wachten, dat is mijn eigen keuze.
Ik weet dat ik met pianohandjes rijd, maar daar wordt aan gewerkt... Verder ben ik op zoek naar een dressuurzadel voor hem dus zullen mijn benen ook beter gaan liggen.

Groetjes Moniek en een bezwete Igor... Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:41

Leuk paardje hoor! De foto's nadat je eraf was gevallen zien er gespannener uit! Maar het is zeker niet vervelend om naar jullie te kijken!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:46

Ja die draffoto wel, maar de galop vind ik niet... Ik was alleen ook buiten adem, en Igor begreep niet zo goed wat nu de bedoeling was. Hij moet nog in de galop vallen en dat is best vreemd voor een jong paardje Haha!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:26

Ziet er goed uit hoor!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:10

whahaha..... nou, ik zou eigenlijk wel die val-foto`s willen zien !
En ehh.. cap ? is wel zo verstandig hoor.
O ja, en doe eens iets aan die piano handjes ! Tong uitsteken

Zonder gein, Looking good !
Gelukkig word het steeds beter weer en dan kun je lekker in de buiten bak rijden. Dat angstige word straks ook steeds minder. Ik weet niet of je het er helemaal uit krijgt, maar het zal echt wel minder worden.
Nou, Igor heeft tenminste nog een rem. Ik vroeg het me af zondag, maar nu heeft hij het bewezen ! *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:57

he is dit de buitenbak van de bergerhoeve?

vind t een leuke pony om te zien! en als ie pas zo kort onder t zadel is doet ie het al helemaal goed!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:46

Leuke pony!

Ik weet dat je er niet op zit te wachten, maar sorry, ik doe het toch,... Je pony is net een paar weken zadelmak geef je aan, je bent er tijdens deze foto sessie zelfs een keer vanaf gestuiterd (ook al viel je niet hard), juist dan zou je toch wel eens over een cap mogen gaan nadenken. Een jonge, groene pony die al schrikkerig is, het is de goden verzoeken als je het mij vraagt,...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 09:51

Ja dat is de buitenbak bij de bergerhoeve... Was wel lekker om daarin te rijden, maar wel ff springerig en dribbelig.
Sando, ik wist al dat hij een rem had... Nu jij ook Haha!
Ennuh ik rijd heerlijk met die pianohandjes Tong uitsteken
Renske ik PB je vanmiddag even terug...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 09:58

Oja, die valfoto had ik ook graag willen hebben... Maar het was niet zo spectaculair hoor. Het was meer een twijfelgeval, donder ik eraf, of niet. Ik kwam ook op mijn voeten terecht, dus geen salto's enzo... Haha!

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:59

em ik vind het wel mooie foto's alleen je moet iets minder op je binen hand rijden

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:02

Wordt aan gewerkt. Maar dat had ik zelf ook al vermeld he

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:26

het is je eigen verandtwoording, maar ik kijk liever tegen een cap aan als je er net een paar keer op had gezeten. Verder ziet het er heel netjes uit, zeker voor het begin!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:37

siets schreef:
het is je eigen verandtwoording, maar ik kijk liever tegen een cap aan als je er net een paar keer op had gezeten.


Boos! , Dat van mij was een grapje..... dat van jou niet...
Wat had ze nou gezegd ?

Haha!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:54

Leuk beestje hoor! Ziet er goed uit! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:39

Ik ben he wel met Anoukie eens.... Maar leuk paardje hoor! Veel succes er verder mee.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:16

Leuke pony Lachen
Heb je hem zelf ingereden?

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:42

ziet er goed uit
maaar waar is je cap Tong uitsteken Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 22:25

GRRR Er zijn mensen die geen gordel meer willen dragen omdat hun er bepaalde ervaringen mee hebben. Ik heb vervelende ervaringen met een cap en daarom draag ik hem NIET!!! Ik geloof niet in dat onding!
Daarbij ben ik al zo vaak gevallen dat ik ondertussen weet hoe dat ik moet vallen. Vandaar dat ik bijna altijd OP mijn voeten terecht kom.

Ik heb Igor zelf ingereden. Hij is heel kijkerig nog, maar verder absoluut super braaf... Heeft nog nooit een bok gegeven o.i.d.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:57

griebels schreef:
GRRR Er zijn mensen die geen gordel meer willen dragen omdat hun er bepaalde ervaringen mee hebben. Ik heb vervelende ervaringen met een cap en daarom draag ik hem NIET!!! Ik geloof niet in dat onding!
Daarbij ben ik al zo vaak gevallen dat ik ondertussen weet hoe dat ik moet vallen. Vandaar dat ik bijna altijd OP mijn voeten terecht kom.

Ik heb Igor zelf ingereden. Hij is heel kijkerig nog, maar verder absoluut super braaf... Heeft nog nooit een bok gegeven o.i.d.

Of je je cap draagt of niet moet je zelf weten. Maar een cap heeft echt wel nut, vandaar dat ie ook verplicht is op de meeste manegeĀ“s Schijnheilig

Ik vind het knap dat je je pony zelf ingereden hebt, want zoals ik op de foto's zie zet je je handen vast, lijkt me niet erg fijn voor z'n mondje, maar misschien dat ik het me verbeeld Schijnheilig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:07

Die opmerking heb ik al eens eerder gehoord hier op bokt. Ik rijd met lichte druk, en absoluut niet vast. Igor is namelijk heel licht in zijn mond, en dat wil ik graag zo houden! Als dat zo wel zo zou zijn (mijn handen vast zetten) had ik dat vast en zeker van mijn instructrice gehoord. Ik rijd wel met pianohandjes en mijn handen geopend (en ik vouw ze naar binnen) en dan wil het miss weleens lijken op een vaste hand. Die laatste foto (galopfoto) pakte ik hem bij met mijn binnenteugel, dat was fout, maar dat ter vergelijking van mijn handen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:10

xxNicolienxx schreef:
Ik vind het knap dat je je pony zelf ingereden hebt, want zoals ik op de foto's zie zet je je handen vast, lijkt me niet erg fijn voor z'n mondje, maar misschien dat ik het me verbeeld Schijnheilig


wat is dit nou voor een reactie? ze zegt zelf al dat ze haar binnenhand wat teveel gebruikt en verder zijn foto's momentopnames

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:12

griebels schreef:
Die opmerking heb ik al eens eerder gehoord hier op bokt. Ik rijd met lichte druk, en absoluut niet vast. Igor is namelijk heel licht in zijn mond, en dat wil ik graag zo houden! Als dat zo wel zo zou zijn (mijn handen vast zetten) had ik dat vast en zeker van mijn instructrice gehoord. Ik rijd wel met pianohandjes en mijn handen geopend (en ik vouw ze naar binnen) en dan wil het miss weleens lijken op een vaste hand. Die laatste foto (galopfoto) pakte ik hem bij met mijn binnenteugel, dat was fout, maar dat ter vergelijking van mijn handen...

Okeej! Bloos Sorry Bloos !

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:16

Sando schreef:
whahaha..... nou, ik zou eigenlijk wel die val-foto`s willen zien !


Na geklets met mijn instructrice, was de 2e draffoto een seconde (of 2 Haha! ) genomen voordat ik viel. Vandaar wrs ook dat hij zo gespannen liep daar. Ze dacht eigenlijk dat mijn val dus wel op de foto stond... Helaas dus

Ik wilde het eigenlijk in mijn eerste bericht zetten, maar die kan ik helaas niet meer wijzigen. Raar dat sommige mensen soms nog wel foto's o.i.d. kunnen toevoegen dagen na plaatsing, maar ik geen bericht kan wijzigen... Mods???

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:23

Mag ik, gewoon vriendelijk, vragen waarom je hem al rond laat lopen terwijl hij pas een paar weken onder het zadel is?Denk je niet dat hij dan snel, omdat hij het niet gewend is, last van zijn rug gaat krijgen?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:30

Met "rond laten lopen" neem ik aan dat je "nageeflijk" bedoeld!?
Ik laat hem niet rond lopen. Mijn instr. heeft hem eerst voorwaarts-neerwaarts laten lopen (zei praten, ik rijden Haha! ) en zijn eigen weg laten zoeken. Daarna moest ik lichtjes de teugels meer beet gaan nemen. Nu heb ik dus gewoon een lichte druk, en zoekt hij verder nog steeds zijn eigen weg. Hij loopt vanzelf al zo. Dat deed hij ook al toen hij nog VN liep. Gelukje denk ik
Je ziet ook op de foto's dat hij dan weer hoog loopt, en dan weer laag. Dat zoekt hij nog steeds zelf mee, ik moet nu nog (met die lichte druk) daar gaan waar hij zijn weg zoekt. Als hij te diep gaat lopen vang ik dat op door meer beendruk te geven en komt hij vanzelf weer wat hoger.