Gespannen Lady onder het zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Gespannen Lady onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:24

Vandaag m'n vader de fotograaf Schijnheilig weereens meegesleept naar de manege, was wel benieuwd hoe Lady nou voor het oog liep, aangezien ze laatste tijd nogal rot aanvoelt soms.
Lady heeft weer een tijdje niet in de buitenbak gelopen en als je er dan alleen in moet lopen en ook nog eens aan het werk moet, is dat heel eng..
Ze was ontzettend gespannen, liep in draf alleen maar te trekken omdat ze harder wilde en in galop wilde ze overal tussenuit rennen.. (En normaal is ze traag en niet bepaald goed voor m'n been Verward)
De foto's vallen me heel erg mee, het ziet er een stuk beter uit dan dat het werkelijk gaat.

Afbeelding
Net m'n teugels wat meer opgepakt, lopen we alweer tegen het eerste probleem aan: ze duikt graag achter m'n teugels in de stap zodat ze niet aan het werk hoeft.. nou niet denken dat ik zo heel hard trek, want dat doe ik niet Tong uitsteken

Afbeelding
Ziet er al wat netter uit.

Afbeelding
Drafje waar ze lekker sterk werd van voren en d'r staart had blijkbaar ook beweging nodig Knipoog

Afbeelding
Weer stukje stappen, zonde dat d'r benen er niet op staan (en er lag denk ik wat leuks op de grond?)

Afbeelding
Tuiger? Hoe kom je erbij.. Schijnheilig Ze maakte zich weer sterk en ik trek terug (Mag niet, weet ik Bloos)

Afbeelding
Galopje (Kop de lucht in en rennen maar..)

Afbeelding
Beetje te hard galopje.. Haar gewone galop kan ik nu redelijk uitzitten, dit dus niet Knipoog

Afbeelding
Best leuke foto, alleen lijkt het alsof ik m'n handen nogal vastzet, is (hoop ik?) niet zo

Afbeelding
En nog een drafje..

Afbeelding
En nog een keer.. (Moet toch m'n handen wat hoger houden en m'n teugels korter)

Toen maar de binnenbak in gegaan, want buiten was geen doen meer, Lady zette zich helemaal vast, ik raakte geïrriteerd en die combinatie bereik je niet veel goeds mee.

Afbeelding
Eenmaal binnen was ze weer de oude trage Lady Tong uitsteken

Afbeelding
Maar ook dat verbetert.

Afbeelding
Poging tot haar hoofd wat te laten zakken zonder dat we alle activiteit verliezen.

Afbeelding
Mislukte foto die nog best leuk is geworden Lachen

Afbeelding
Na het rijden even naar buiten geweest om uit te stappen, daar was ze heerlijk ontspannen en rustig; conclusie: in de buitenbak neemt ze me leuk in de maling dat ze zo gespannen en angstig is, volgende les sleep ik m'n instructrice mee naar de buitenbak (als het een beetje weer is..)

Afbeelding
Als laatste nog even Lady die in de binnenbak moest laten zien dat ze niet meer hard wilde, maar toch echt heel lenig is }> (vreemde timing van een foto van een bok)

Alle commentaar die nuttig en waar ik iets mee kan is weer welkom (alle complimentjes natuurlijk ook *LOL* )

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:30

Leuke foto's hoor!! en ach, het kan niet altijd goed gaan he! Het kan altijd nog erger.. Maar ja, je het is ook wel leuk om ergens naar toe te werken! Succes verder!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:32

Het ziet er best goed uit! alleen 1 opmerking Lachen je handen hoger houden Lachen je zet ze erg laag neer, en niet kantelen Knipoog op de 1e foto zie je dat heel erg goed, maar verder is het netjes hoor

ilovediul
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Zeg ik niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:38

Heey super gaaf beest!heel leuk paardje en leuke foto's.....

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:43

Leuk beestje Lovers
Is ze soms ook drachtig gezien haar buikje Verward

Ik vind jullie een leuke combi, maar let inderdaad op je handen, verder ziet het er wel netjes uit OK dan! !!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:43

valt mij vaker op dat je je benen ver naar achter hebt (ver niet,maar iets te ver)
ik las iets van tuiger (heb de tekst niet echt goed gelezen Haha!)
is dit nou een tuiger?
zou je absoluut niet zeggen,vind het een leuk paardje,maar heeft wel een buikje Tong uitsteken

komt ze wel buiten?zodat ze haar energie wat kwijt kan?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:46

DaphneL schreef:
Afbeelding

Hey! Daar ga ik op de achtergrond!
Nouja je ziet alleen Kenzo's hoofd Tong uitsteken

Jou foto's in de binnenbak zijn wel mooier!

Leuke foto's hoor! Ziet er leuk uit

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:49

Wat leuk om te zien dat er ook paarden zonder karretjes in de buitenbak rijden *LOL* Ik kom er zo ongeveer 4x in het jaar, maar altijd is de buitenbak overbevolkt met tegestanders en de binnenbak is volgezet met pilonnen, stro en tonnen.
Maar het ziet er leuk uit hoor!! Lekker door blijven oefenen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:51

Jammer dat ze zo opstinaat was, en je handen...dat kan echtniet hoor, die zitten echt veel ste hoog!
Je zet haar vast met je handen!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:52

Chiqa schreef:
Jammer dat ze zo opstinaat was, en je handen...dat kan echtniet hoor, die zitten echt veel ste hoog!
Je zet haar vast met je handen!

hoog? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:56

stalleke"]
[quote="Chiqa schreef:
Jammer dat ze zo opstinaat was, en je handen...dat kan echtniet hoor, die zitten echt veel ste hoog!
Je zet haar vast met je handen!

hoog? Scheve mond
[/quote]

Hahaha ik bedoel natuurlijk LAAG! Schijnheilig

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:57

Lady drachtig..., zou een grote verassing zijn Tong uitsteken
Nee hoor, ze is 4 maanden geleden van de wei gehaald met een grasbuik en zonder conditie, die buik raakt ze wel stukje bij beetje kwijt, maar hij is er nog duidelijk Schijnheilig

Ze komt niet op de wei, maar ze staat wel regelmatig los (en dan letterlijk staan, ze doet uit zichzelf bijna niets Knipoog) Waarom ze zo rennerig was weet ik ook niet, eenmaal in de binnenbak was ze weer de gewone trage Lady..

Tsja, mijn benen... Die liggen tegenwoordig meestal op de goede plaats, maar soms gaan ze idd nog steeds te ver naar achter (2 maanden geleden lagen ze nog 10 cm verder naar achter dan op sommige foto's hier, en dat dan standaard..)

Mijn handen zijn weer een nieuw probleem, nouja, zo heb ik steeds iets om op te letten (en dan ondertussen ook nog zorgen dat Lady goed genoeg loopt, ik word alweer moe als ik eraan denk Tong uitsteken)

Sjonniej: Was jij er 7 maart ook? Toen ben ik voor de eerste keer van Lady afgevlogen, door die karretjes.. (Tsja, ik reed in de andere buitenbak toen en sommige van die karretjes piepten als een gek, dat was toch nog wel eng volgens Lady..)

Chiqa: Tsja, buiten werk ik soms inderdaad sterk in met m'n handen, maar dat was omdat ik anders denk ik niet meer in de bak had gestaan. Ik zet m'n handen zeker niet vast, houd ze niet op de goeie plaats, dat is waar, maar ik zet ze niet vast om haar naar beneden te krijgen. Krijg juist steeds te horen dat ik te lief ben met m'n handen en dat ik best weleens wat duidelijker door mag komen. (Neem overigens aan dat er te laag i.p.v. te hoog moet staan? Knipoog)

(Dit bericht wordt steeds langer met al die reacties steeds Tong uitsteken)

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:04

Ze is toch toevallig geen Alpinist? Ze lijkt heel erg op mijn oude merrie. Prachtig beest heb je daar! Echt mooi! *LOL* Verder nog een advies, waarvan ik denk dat je het zelf al weet; Zitten blijven! Vooral als ze zich sterk maakt. Hoe dieper jij zit, hoe beter je haar terug kan rijden. Je hebt je slanke kontje niet voor niks gekregen Bloos! ! Succes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:25

Wat een ontzettend stoer paard Cool
Ik kan me wel voorstellen dat ze soms lastig te rijden is voor je, 't is toch een flinkerd (en zo te zien behoorlijk sterk) en dan valt het niet mee om de controle te bewaren.
Mijn advies: ga eens echt zitten Knipoog
Op je kont(je), je benen lang maken en ontspannen houden, en je hak iets uitdrukken.
Het ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor, integendeel zelfs !
Maar door nog wat aan je zit te werken, kun je er nog veel meer uithalen.
Veel succes !

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:26

leuk dier hoor, een pittige tante Schijnheilig. hoe oud is ze?

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:38

Leuk paard!!!Ik vind het er heel netjes uitzien!! OK dan!
Maare..... je mag best lachen hoor! Paardrijden is leuk!!! Haha!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:45

Anne Marie: Lady is van Ahoy.
Ik zal Lady morgen vertellen dat ze mooi is, zal ze wel trots zijn Tong uitsteken

Oscar: Lady maakt zich over het algemeen nooit zo sterk, ik kan juist altijd zeggen dat ik blij ben met een paard dat ontzettend licht is in m'n hand (als ik teveel doe gaat ze gewoon op de rem Schijnheilig ) maar gisteren had ik opeens een heel ander paard Verward

Siets: Lady wordt in mei 11

Tsja, diep zitten, benen lang, hakken naar beneden, tenen naar binnen... wordt aan gewerkt maar is o zo lastig Bloos Mijn instructrice hamert er ook steeds op, maar het gaat nog lang niet altijd goed.

En dat lachen.. ik was buiten niet zo blij met Lady, dus keek nog bozer dan dat ik normaal al kijk als ik geconcentreerd rij.. Ik lach alleen als Lady weereens debiele acties heeft Tong uitsteken

Leuke reacties weer allemaal Lachen

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:18

ik reed ook op een tuigertje, in zo'n heet en druk bui gingen we altijd hackney spelen... hoofd omhoog achterhan er onder en stampen, na een paar rondjes was het niet leuk meer en konden we normaal rijden, voor zover normaal rijden met hem mogelijk was hihi.
leuk paardje ja!!! en die foto's zijn ook leuk!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:01

Lady speelt gelukkig niet zo snel Hackney (zoals jij het zegt Tong uitsteken) dat doet ze alleen als ze zich heel erg opfokt. Dan is het inderdaad hoofd omhoog, staart bijna recht omhoog, snuiven als een gek en kijken hoe hoog d'r knietjes kunnen. Dat heeft ze gelukkig pas 1 keer onder het zadel gedaan toen ze zich buiten helemaal rotschrok van een opvliegende gans Tong uitsteken Verder doet ze dat alleen aan de longeerlijn, is wel gaaf om te zien Cool

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:23

Allereerst mijn complimenten voor de fotograaf! Wat een prachtig mooie foto's, scherp en mooi van kleur!
Ik vind het een onwijs leuk stoer paard!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 22:52

Complimenten voor de fotograaf of voor de digitale camera? Knipoog Nee hoor, ik zal het hem zeggen Tong uitsteken
Het is maar goed dat Lady al die reacties niet kan lezen, anders gaat ze volgens mij spontaan naast d'r hoeven lopen Schijnheilig

Ben stiekem toch wel trots op d'r dat ze nou een beetje op een echt paard begint te lijken en een beetje spieren begint te krijgen, in plaats van een knuffelbeer met een teddyvacht en een dikke buik. Krijg laatste tijd regelmatig te horen dat ze ontzettend veranderd is sinds we haar 4 maanden geleden kochten en ze er zo uitzag:
Afbeelding
(Ook wel een beetje ongelukkig genomen foto, maar vooruit.)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:25

Waar is deze foto genomen??? Lijkt wel op manege Krol (of zo iets)
Ik vind haar er wel leuk uitzien, lopen kan ze ook wel. Ik denk dat jullie nog wel een heel leuke combi worden...

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:38

Mooie foto's en een mooi paardje!
Jammer dat het niet zo goed ging!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:23

griebels schreef:
Waar is deze foto genomen??? Lijkt wel op manege Krol (of zo iets)

HC Simonshaven Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:24

coool beestje
ziet er netjes uit hur
Haha!