Dressuurpoging met Amrad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Dressuurpoging met Amrad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:15

Tijdje geleden, maar ook weer eens rijfoto’s van Amrad Lachen

Het eerste half uur rijden we alleen maar voorwaarts en werken we aan de reactie op been- en zithulpen. Houding is verder dan nog niet zo belangrijk, liefst wel een beetje voorwaarts neerwaarts natuurlijk, maar ik moet dan zoveel mogelijk van de voorkant afblijven.

Sinds een weekje zijn we weer wat meer met de oprichting begonnen (tijdje laten doen omdat we weer een gigantische dip hadden). Het contact is nog heel onstabiel, maar de goede stukjes worden steeds langer en er komen er steeds meer.

Daarna weer voorwaarts neerwaarts afsluiten.

Genoeg gepraat, nu de foto's Knipoog Even door het vieze paardje heen kijken Schijnheilig

Eerst opwarmen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even stappen aan een lang teugeltje tussendoor:
Afbeelding

En dan echt aan het werk:

Meteen de ergste maar Bloos!
Afbeelding

Halthouden:
Afbeelding

Denk dat dit net een overgang draf-stap was
Afbeelding

Draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stelling naar binnen, beginnetje van schouder binnenwaarts
Afbeelding

Volte
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Halthouden:
Afbeelding

Draven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En langzaam weer wat verlengen in de hals:
Afbeelding

En daarna lekker uitgestapt natuurlijk! Maar daar geen foto's meer van.

Geen galopfoto's. De galop pak ik alleen aan het begin even mee, maar toen was m'n moeder nog niet in de buurt met het fototoestel. Verder laat ik de galop op het moment even voor wat het is. De bak is erg nat, en aangezien de galop toch al genoeg moeite kost werken we daar aan de longeerlijn en in de les mee verder.

Commentaar en tips zijn welkom! Graag zelfs Liefst wel opbouwend, anders kan ik er zo weinig mee.
Kan zelf al een heleboel punten noemen die beter moeten, maar laat het commentaar aan jullie over, kijken of we een beetje op dezelfde lijn zitten wat dat betreft Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:21

Mag ik vragen of je weleens bent gewezen op de achterhand van je pony?? Op deze foto's word hij namelijk slecht gebruikt....foto's zijn moment opname's dat hoef je mij niet te vertellen...maar als hij echt zijn achterhand niet goed gebruikt snap ik niet dat je al met oprichting en alles bezig bent!!

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:24

Leuke foto's!
Over de achterhand zeg ik ff niks Schijnheilig
Probeer je handjes mooi recht op te houden en geen centjes te zoeken Knipoog

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:41

Sjonniej, ik weet zeker dat hij de achterhand moet gebruiken. En hier word ik in m'n lessen ook zeker op gewezen en mee geholpen. Wanneer hij in het begin niet lekker van achter naar voor loopt beginnen we al niet aan de oprichting.
En ja, vandaag had de achterhand er op sommige momenten ook beter bij gekund. Maar van m'n instructrice mag ik steeds wat stukjes proberen om hem wat meer op te richten.
Ik weet niet of het aan de momentopnames ligt, maar over het algemeen gebruikt hij echt zijn achterhand wel. Ik vind dit nu ook weer stom klinken, net of ik wil vertellen dat de foto's bedriegen ofzo... Wat heus niet zo zal zijn!

xxNicolienxx, klopt, zal er nog meer op gaan letten
En zeg maar wat je wilt zeggen hoor over de achterhand Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:44

Ja ik geloof je wel dat de achterhand erbij is. Op deze foto's eigenlijk niet....dus daarom mijn vraag waarom je om oprichting en alles ging vragen zonder een werkende achterhand!
Verder teentjes naar binnen (het probleem van iedere ruiter) en je handen mogen denk ik iets hoger

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:31

Ziet er netjes uit!

Haha, jullie gaan het vast ver schoppen Knipoog Nee, echt ziet er best goed uit! En het kan er bijna alleen maar beter op worden Tong uitsteken

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 23:38

Sjonniej, misschien heb je best gelijk hoor dat de achterhand er nog meer bij moet. Zal het binnenkort nog eens aan m'n instructrice vragen of hij die echt genoeg gebruikt (lijkt me wel omdat ze er weinig over zegt de laatste tijd).

En nog even iets voor de duidelijkheid... Misschien zei ik het verkeerd, wat meer oprichten. Hier mee bedoel ik eerder dat ik hem wat meer op ga pakken. We hebben een tijdje alleen laag diep en rond gereden, en nu dus weer iets meer naar boven toe. En er zit natuurlijk een verschil tussen oprichten en oppakken!

Bedankt BlanCarla!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:14

niet veel pony's gebruiken hun achterhand helemaal, of iig voor groot en deels. Bij mijn pony is het ook moeilijk om hem daar naar toe te werken.

Maar loopt jou pony van begins af aan al op de achterhand dan? want zo te zien aan de teksten boven de foto's ben je hem meteen aan de teugel gaan rijden, dus voordat hij op de achterhand liep.

Voor de rest tenen, maar dat heb ik ook heel erg en het is moeilijk je daar aan te houden, kvin et wel mooie combi Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:51

Leuke pony hoor Lachen
Ziet er ook wel netjes uit Lachen
Alleen wel je tenen naar binnen draaien Knipoog

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 03:53

leuke foto's
leuk paardje,
je bent vergeten je zwembandjes om te doen Clown

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 10:16

Assiej, nee hij loopt niet vanaf het begin af aan op de achterhand. Maar boven de foto's staat ook dat ik het eerste half uur alleen maar voorwaarts rijd en aan de reactie op zit- en kuithulpen werk. Ik rijd hem dus niet vanaf het begin af aan aan de teugel. Hij heeft ook tijd nodig om los te kunnen komen.

M'n zwembandjes was ik kwijt Haha!

Bedankt voor de reacties!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:43

Ziet er goed uit hoor Daan. Vergeleken met hoe hij liep toen je hem net had en toen je laatst in je dip zat. Dus zou zeggen gewoon doorgaan met hulp van Els!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:37

leuke fotos
leuk paardje
suc7 met het oprichten van um

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:39

Sjonniej, jij ook altijd met je achterhand >;)


Ziet er best leuk uit hoor, alleen je tenen zouden iets meer naar binnen mogen. Maar dat had je zelf ook al vast wel gezien Lachen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:00

Ik vind het er goed uitzien
leuk paardje heb je ook *LOL*

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 16:23

Lydiia, m'n tenen moeten inderdaad verder naar binnen! Vergeet dit alleen erg snel wanneer ik aan het rijden ben, en dan draaien ze automatisch weer naar buiten Bloos

Thanks voor de reacties!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:28

Tja, het meeste is al gezegd Lachen Het centenzoeken valt me wel erg op, en top van de cap Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:58

daantjuh schreef:
Lydiia, m'n tenen moeten inderdaad verder naar binnen! Vergeet dit alleen erg snel wanneer ik aan het rijden ben, en dan draaien ze automatisch weer naar buiten Bloos

Thanks voor de reacties!


Snap ik wel hoor, heb ik soms ook nog.
Maar het is al een stuk minder erg sinds mijn instructrice mijn been 1 keer verdraaid heeft om hem in de goede houding te zetten *LOL*
Toen heb ik het wel even gevoeld, ik wou dat niet nog een keer meemaken dus ben heeeel hard gaan oefenen Lachen

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:28

Hee Daan ik vind dat jullie al heel erg vooruit gegaan zijn! Nu ook nog op wedstrijd zo gaan rijden Er zullen vast nog wel wat dingetjes op aan te merken zijn maar het zou niet leuk zijn als alles in 1 keer goed gaat en met behulp van Els gaat het vast en zeker lukken!!

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:40

Ziet er best netjes uit!
Het commentaar dat ik had is al gegeven dus dat zal ik niet nog een keer doen Knipoog

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:49

Ziet er best netjes uit!
En idd, commentaar is al gegeven! Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:23

nou, ik vind dat het er netjes uit ziet hoor!

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:26

ik ook dus en je hebt instructie dussss

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:34

ik vind het opzich netjes, maar ik zie op bijna alle foto's dat je rijd met je sporen, probeer je tenen naar binnen te rijden en met de binnenkant van je kuiten te drijven ( heb ik eventjes geleerd van Sjonniej haar moeder Haha!) ik hoop dat het helpt.

sjattiejz
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: dorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:55

tenen na binnen :p