Ik ben bezig mijn 3-jarige te beleren, Forendo Ameno. Zijn vader is Arenbergs Maurits en moedersvader Oleander. New Forester dus

Vandaag zou ik voor de tweede keer aan de longeerlijn, alleen dat vind hij niet leuk, dan blijft hij stilstaan. Ik had hem opgezadeld, en teugels meegenomen naar de longeerbak. Mijn moeder ging foto's maken. Ze heeft een paar foto's dat hij los ging, maar dat ging niet. Toen zei ze "Ga jij er maar op, dat wil je toch, ik kom terug als je er op zit" Ik er opgeklommen, pony deed niks, toen kwam mijn moeder, zweepje aangegeven. Ze heeft een paar leuke foto's gemaakt.
Mijn handen zijn niet zo netjes, dit omdat hij nog geen hulpen kent en het bit nog een zeer raar rotding vind!
Er ligt een oud zadel op, daar geen commentaar over, de boom is goed... Dat is het belangrijkste.Je weet nooit wat een jonge doet, dus daar leg ik niet meteen de eerste keer een springzadel op!
1) Los

2)

3) Stilstaan

4) Mooie standfoto

5) Er op

6)

7) Stappen, ik zit vaag, zocht mijn beugel, zitten scheve blokjes in, ik had hem verkeerdom aan mijn voet!

8)

9) Niet voorover zitten

10) Drafje

11) Nog een keer!

Ik gebruikte mijn oude te grote cap, schuift voorover zoals je ziet. De bak is niet groot, dat komt omdat het de longeerbak was, en er mogen geen pensionklanten in de gewone bak longeren, dus ik ook niet! Ik moet wel het goede voorbeeld geven

Houd het commentaar wel aardig, het is de eerste keer dat hij bereden word, heb er wel een paar keer op gezeten, maar meer niet.
Eigen commentaar:
Niet voorover zitten!
Voeten en handen anders!