Rij(galop)-foto's Thiemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Rij(galop)-foto's Thiemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:41

Voor gewone foto's: [ITP] [Fries] Mijn verzorgpaard Thiemen

Ik had hier eens eerder foto's van Thiemen geplaatst...Dat was de tweede keer dat ik hem reed met elastiek enzo: [HAW] Mijn verzorg-Fries Thiemen

Nou weer foto's gemaakt zonder elastiek. Ik verzorg hem nu ong twee en een halve maand. Alleen foto's van het begin want de fotomakers moesten al best gauw weg Scheve mond . Er zijn vooral galopfoto's geschoten omdat ik heel benieuwd was hoe Thiemen in galop liep. In het begin was Thiemen heel erg opgefokt. Later ging het best goed en liep die echt netjes. Op de foto's niet echt Knipoog

Opgefokt stap fotootje:
Afbeelding
Thiemen keek hier naar de andere paarden die ff aan het gek doen waren Haha!
Afbeelding
Whaha kijk niet naar mijn hoofd Haha! :
Afbeelding
Afbeelding
Wel mooie/aparte foto vind ik:
Afbeelding
Tenen naar binnen!!!!!! Knipoog
Afbeelding
Whaha let vooral niet op mijn haar Tong uitsteken
Afbeelding
De groet naar de jury Haha!
Afbeelding
En nou de galop foto's! Hihaaaaaaaaaaa Knipoog
Afbeelding
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Hyper!
Afbeelding
Whiejjjjjjjjjjjjjjj
Afbeelding
Jeuj!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Okee dat waren ze!...Het ziet er niet echt ontspannen uit maar het gaat al veel beter dan emt elastiek...Ik rij hem normaal met martingaal en heb vandaag voor het eerst zonder martingaal gereden. Later vandaag hebben we nog dingen gedaan zoals stelling naar binnen en buiten enzo en ik heb de eerste pasjes wijken met hem gedaan! Dat snapte hij niet maar vandaag heb ik ong tot 1 meter van de A-C lijn gewijkt met hem. Uiteraard in stap en het ging niet perfect maar het is een begin!

"Normaal" commentaar welkom maar houd er rekening mee dat hij erg opgefokt is en ik nog nooit met hem gelest heb. Over een paar weken ga ik met lessen beginnen.

Liefs Jildau

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:52

wow mooie fotos! die ene foto is idd erg mooi, apart! Tong uitsteken

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:05

Hij gaat best wel hard, of niet? Haha!
Jammer dat hij af en toe achter de teugel kruipt! Dit kun je oplossen door (als hij rustig is) met je handen wat meer toe te staan en hem voorwaarts te rijden. Hoop dat het werkt Knipoog.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:06

LaFunkyJazz schreef:
wow mooie fotos! die ene foto is idd erg mooi, apart! Tong uitsteken


Bedankt! Ja die is echt wel apart! Vind hem erg mooi.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:07

Yoline schreef:
Hij gaat best wel hard, of niet? Haha!
Jammer dat hij af en toe achter de teugel kruipt! Dit kun je oplossen door (als hij rustig is) met je handen wat meer toe te staan en hem voorwaarts te rijden. Hoop dat het werkt Knipoog.


Ja hij ging best hard ja Ja hij kruipt achter de teugel...Bedankt voor de tip maar het probleem is dat als ik hem ietsje voorwaarts wil rijden hij een soort van drafhuppeltjes maakt Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:08

Ik heb zo'n idee dat de galop nogal een en al gerace is?
Gewoon zoiets van: Gaan! Verward

Leuk paardje wel! Lachen

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:10

leuke foto's volgens mij gaat thiemen inderdaad best wel hard
lijkt me wel een fijn paard Lachen

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:21

Leuke foto's!
Die galopfoto's zijn mooi!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:27

leuke foto's *LOL*
Alleen sorry dat ik het zeg maar van sommige galop foto's hbe ik het idee dat je hem niet rustig kunt laten galoperen

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:33

ha ha dat is nog eens plat door de bocht.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:45

Whaha dat snelle galoperen deed ik expres hoor. In draf wil die de hele tijd galoperen en als je dan gaat galoperen wil die hard. Dan kan ik gewoon rustig voltes galoperen maar ik wou actiefoto's...Dit vind ie heel erg leuk! ...en idd plat door de bocht ja Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:46

kwadraatje schreef:
leuke foto's volgens mij gaat thiemen inderdaad best wel hard
lijkt me wel een fijn paard Lachen


Het KAN een heel fijn paard zijn...Vandaag was hij echt super maar soms Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:49

Ik vind hem op deze foto's een stuk beter lopen dan op die andere rijfoto's!! Gaat beter zonder elastiek dan met of niet??
Leuk paard hoor!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:51

MarianneR schreef:
Ik vind hem op deze foto's een stuk beter lopen dan op die andere rijfoto's!! Gaat beter zonder elastiek dan met of niet??
Leuk paard hoor!


Ja echt wel. Laatst nog eens met elastiek gelopen en toen liep hij echt heel netjes maar ik wil dat hij netjes gaat lopen zonder hulpteugel.

Diszle

Berichten: 1075
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:20

ziet er netjes uit!!
alleen zit je soms wel erg ver naar voren..
heb ik zelf ook wel eens last van *LOL*

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:21

Leuke foto's!
Ik heb net ook even de foto's opgezocht van toen je nog met elastiek reed. Knap dat je 't nu zonder probeert!
Bij de foto's met elastiek stond een foto met daarboven: even uitstappen oid. Ik zag dat hij daar wel wat zakte met zijn hoofd.
Probeer dit te benutten, probeer hem elke keer wat uit te nodigen naar het halsstrekken tussendoor. Ik weet dat het moeilijk is bij zo'n gespannen opgefokt paardje. Maar probeer die spanning langzaam af te laten vloeien. Elke keer uitnodigen naar het halsstrekken, vaak zie je dat ze daar door vanzelf steeds meer gaan ontspannen Lachen

Maar ik zie al verbetering met de vorige foto's, dus het komt vast allemaal goed OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:50

Ik denk dat je hem moet loslaten ook als hij zo druk is. Dat is heel erg eng idee ik weet het, maar zo een paardennek is veel sterker als jou armpje!! Loslaten loslaten loslaten. Ik heb het zelf ook gehad, ik trok ook heel erg aan mijn teugels omdat me pony zo druk was. Hij werd alleen maar vervelender en ging ook achter de loodlijn + teugel kruipen, waardoor je helemaal niets meer te vertellen had. Toen heb ik les genomen en die zei dat ik moest loslaten. Dat is echt doodseng in het begin, heb ook in het begin vele rondjes keihard geraced, die pony was gewoon bang dat ik weer in zijn mond ging hangen. Nu gaat het super, als hij druk word: 1 ophouding en daarna los gooien. Hij versneld ietsje maar gaat er niet vandoor Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 20:11

Ygalover: Ja in galop ging ik expres naar voren zitten een beetje hoor...Als we sjezen doe ik dat altijd Knipoog

Daantjuh en Sjonniej: Ik weet dat ik hem meer los moet laten dat heb ik ook gehoord van Suzanne_18 die mij geholpen heeft via pb. Als ik dat nu doe gaat ie hangen Verward ...Ik doe de teugels vaak wat losser en dan doet ie zijn nek recht naar voren en gaat hij hangen...In galop hetzelfde. Echt lastig is dat.

Sjonniej: Idd klinkt dat loslaten heel eng...Verlies je je evenwicht dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:39

Ik vind het er ook een beetje opgefokt uitzien. Misschien moeten jullie nog wat meer aan elkaar wennen? Knipoog

Hoe groot is hij eigenlijk? Volgens mij is het niet zo'n heel groot beestje, of wel? Knipoog

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:56

RodeoGirl schreef:

Sjonniej: Idd klinkt dat loslaten heel eng...Verlies je je evenwicht dan niet?


houd jij je je evenwicht dan door aan de teugels te hangen, dit snap ik ff niet ? je houd toch zeker je evenwicht door je zit en niet je handen.

maar ik snap dat dit wel moeilijk rijden is met een opgefokt paardje. Ik ken het je grijpt je het liefst vast aan de teugels maar dat is echt niet de oplossing ! maar dat is hier al een paar keer gezegt...

maar ook mijn ervaring, korte ophoudingen en niet blijven hangen aan de teugels. mag best een keer en grote ophouding zijn als hij onder je vandaag loopt maar niet dat constante. zodra hij weet ow ik kan mijn mond onstpannen voel je dat gelijk terug in z'n lichaam, en gaat hij beter lopen.

maar dat lukt niet in 1 keer daar is tijd voor nodig en begleiding( die je al krijgt over een tijdje OK dan! ) )hou daar rekening mee

maar jullie zijn wel een goeie combi en het is een prachtig paard Haha! !

heel veel succes nog verder!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:21

Gaaf zo'n paard! lijkt me super leuk zo'n Fries!

Met rijden beetje opgefokt, maar dat is wel leuk toch?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:29

Nou Jildau, je past er goed op hoor! Op de eerste foto's vind ik je er ook heel netjes opzitten! Ik zou wel proberen zijn hals meer op lengte te houden, dat hij wat gaat hangen is niet verkeerd, als jij maar niet vast gaat houden. Op deze manier kan hij namelijk zijn rug niet gebruiken en ontspannen. Hoe meer je hem vertrouwd, hoe meer je hem de ruimte zal durven te geven... Gewoon doen! Veel plezier met les binnenkort en ik ben heel benieuwd hoe het dan zal gaan!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:02

*AUW!*

Sorry maar ik vind dit er echt niet goed uitzien...

Ten eerste vind ik je paard een eind te mager. Hij mag wel een aantal kilootjes aankomen, is hij ontwormd?
Ten tweede heeft hij een erg doorgezakte rug en is compleet in verzet. Het lijkt op de foto`s alsof hij veel pijn heeft (rug dus waarschijnlijk) en ik raad je aan hem eerst te longeren totdat hij de benodigde spieren heeft om een ruiter te kunnen dragen.
Verder raad ik je echt aan om serieus en van een deskundig persoon les te nemen, zo doorgaan kan je wel eens een kreupel paard opleveren!
Ik weet niet of het veel zin heeft je rijtechnisch advies te geven, als je het wel graag wilt hoor ik het wel...


Sorry dat ik zo direct uit de hoek kom, maar mijn eerste reactie bij het zien van de foto`s was echt AAAAUW! Arm paard!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:18

Zo te zien is het een opgefokt Friesje idd, weet er alles van. Leuk he? Zo'n hals? Bloos

Koortje:
Hou je er ook even rekening mee dat je tegen een meisje van 12 zit te kletsen die tot voorkort enkel op een manege leste, en nu een nogal vlotte, beroerd doorgetrainde fries onder het zadel heeft????? Op die leeftijd was ik daar niet eens opgeklommen Scheve mond '
Heb je zelf wel eens Friese paarden gereden, en in het speciaal jonge dieren?
Ze zegt dat ze gaat lessen, en als dat dier hier kreupel van zou worden, mogen ze hem wel eens na laten kijken want dan was ie uberhaupt niet goed (hoe moet dat dan met alle zielige manegepaardjes?)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:23

Concorde schreef:
Koortje:
Hou je er ook even rekening mee dat je tegen een meisje van 12 zit te kletsen die tot voorkort enkel op een manege leste, en nu een nogal vlotte, beroerd doorgetrainde fries onder het zadel heeft????? Op die leeftijd was ik daar niet eens opgeklommen Scheve mond '


Natuurlijk weet ik dat, ik kan lezen... Daarom is het misschien ook niet het ideale paard om mee te beginnen. Ze
moet
toch niks of wel? Daarbij geef ik haar adviezen, met name om deskunige begeleiding te nemen, is daar iets mis mee?

Citaat:
Heb je zelf wel eens Friese paarden gereden, en in het speciaal jonge dieren?


Nee, moet dat om adviezen te mogen geven?

Citaat:

Ze zegt dat ze gaat lessen, en als dat dier hier kreupel van zou worden, mogen ze hem wel eens na laten kijken want dan was ie uberhaupt niet goed (hoe moet dat dan met alle zielige manegepaardjes?)


Een paard wat je lang genoeg achterstevoren rijdt, is zo kreupel, let maar op!
En ter toevoeging, wat doet de leeftijd er hier toe? Als ze zo dapper is om op zo`n dier te stappen, en foto`s te plaatsen, dan is ze in mijn ogen ook geschikt om adviezen en tips (overigens goed bedoelde) te krijgen?