Rij(galop)-foto's Thiemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Rij(galop)-foto's Thiemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:41

Voor gewone foto's: [ITP] [Fries] Mijn verzorgpaard Thiemen

Ik had hier eens eerder foto's van Thiemen geplaatst...Dat was de tweede keer dat ik hem reed met elastiek enzo: [HAW] Mijn verzorg-Fries Thiemen

Nou weer foto's gemaakt zonder elastiek. Ik verzorg hem nu ong twee en een halve maand. Alleen foto's van het begin want de fotomakers moesten al best gauw weg Scheve mond . Er zijn vooral galopfoto's geschoten omdat ik heel benieuwd was hoe Thiemen in galop liep. In het begin was Thiemen heel erg opgefokt. Later ging het best goed en liep die echt netjes. Op de foto's niet echt Knipoog

Opgefokt stap fotootje:
Afbeelding
Thiemen keek hier naar de andere paarden die ff aan het gek doen waren Haha!
Afbeelding
Whaha kijk niet naar mijn hoofd Haha! :
Afbeelding
Afbeelding
Wel mooie/aparte foto vind ik:
Afbeelding
Tenen naar binnen!!!!!! Knipoog
Afbeelding
Whaha let vooral niet op mijn haar Tong uitsteken
Afbeelding
De groet naar de jury Haha!
Afbeelding
En nou de galop foto's! Hihaaaaaaaaaaa Knipoog
Afbeelding
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Hyper!
Afbeelding
Whiejjjjjjjjjjjjjjj
Afbeelding
Jeuj!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Okee dat waren ze!...Het ziet er niet echt ontspannen uit maar het gaat al veel beter dan emt elastiek...Ik rij hem normaal met martingaal en heb vandaag voor het eerst zonder martingaal gereden. Later vandaag hebben we nog dingen gedaan zoals stelling naar binnen en buiten enzo en ik heb de eerste pasjes wijken met hem gedaan! Dat snapte hij niet maar vandaag heb ik ong tot 1 meter van de A-C lijn gewijkt met hem. Uiteraard in stap en het ging niet perfect maar het is een begin!

"Normaal" commentaar welkom maar houd er rekening mee dat hij erg opgefokt is en ik nog nooit met hem gelest heb. Over een paar weken ga ik met lessen beginnen.

Liefs Jildau


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:06

LaFunkyJazz schreef:
wow mooie fotos! die ene foto is idd erg mooi, apart! Tong uitsteken


Bedankt! Ja die is echt wel apart! Vind hem erg mooi.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:07

Yoline schreef:
Hij gaat best wel hard, of niet? Haha!
Jammer dat hij af en toe achter de teugel kruipt! Dit kun je oplossen door (als hij rustig is) met je handen wat meer toe te staan en hem voorwaarts te rijden. Hoop dat het werkt Knipoog.


Ja hij ging best hard ja Ja hij kruipt achter de teugel...Bedankt voor de tip maar het probleem is dat als ik hem ietsje voorwaarts wil rijden hij een soort van drafhuppeltjes maakt Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:45

Whaha dat snelle galoperen deed ik expres hoor. In draf wil die de hele tijd galoperen en als je dan gaat galoperen wil die hard. Dan kan ik gewoon rustig voltes galoperen maar ik wou actiefoto's...Dit vind ie heel erg leuk! ...en idd plat door de bocht ja Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:46

kwadraatje schreef:
leuke foto's volgens mij gaat thiemen inderdaad best wel hard
lijkt me wel een fijn paard Lachen


Het KAN een heel fijn paard zijn...Vandaag was hij echt super maar soms Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:51

MarianneR schreef:
Ik vind hem op deze foto's een stuk beter lopen dan op die andere rijfoto's!! Gaat beter zonder elastiek dan met of niet??
Leuk paard hoor!


Ja echt wel. Laatst nog eens met elastiek gelopen en toen liep hij echt heel netjes maar ik wil dat hij netjes gaat lopen zonder hulpteugel.


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 20:11

Ygalover: Ja in galop ging ik expres naar voren zitten een beetje hoor...Als we sjezen doe ik dat altijd Knipoog

Daantjuh en Sjonniej: Ik weet dat ik hem meer los moet laten dat heb ik ook gehoord van Suzanne_18 die mij geholpen heeft via pb. Als ik dat nu doe gaat ie hangen Verward ...Ik doe de teugels vaak wat losser en dan doet ie zijn nek recht naar voren en gaat hij hangen...In galop hetzelfde. Echt lastig is dat.

Sjonniej: Idd klinkt dat loslaten heel eng...Verlies je je evenwicht dan niet?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:10

Koortje schreef:
*AUW!*

Sorry maar ik vind dit er echt niet goed uitzien...

Ten eerste vind ik je paard een eind te mager. Hij mag wel een aantal kilootjes aankomen, is hij ontwormd?
Ten tweede heeft hij een erg doorgezakte rug en is compleet in verzet. Het lijkt op de foto`s alsof hij veel pijn heeft (rug dus waarschijnlijk) en ik raad je aan hem eerst te longeren totdat hij de benodigde spieren heeft om een ruiter te kunnen dragen.
Verder raad ik je echt aan om serieus en van een deskundig persoon les te nemen, zo doorgaan kan je wel eens een kreupel paard opleveren!
Ik weet niet of het veel zin heeft je rijtechnisch advies te geven, als je het wel graag wilt hoor ik het wel...


Sorry dat ik zo direct uit de hoek kom, maar mijn eerste reactie bij het zien van de foto`s was echt AAAAUW! Arm paard!!


Is hij echt te mager? Ik vind van niet maar weet nou ook niet superveel van paarden dus kan best.

Vandaag komen de eigenaren weer thuis en gaan we het over les hebben.

In draf moet ik nog echt heel erg aan hem wennen hoor. Hij crost keihard rond en gooit erg hoog op dus het wil allemaal nog niet echt geweldig. En idd kom ik van een manege af waar we nog niet zulke moeilijke dingen leerden die jullie mij nu allemaal vertellen. Ik kom als het ware van een hobbelfjordje af die wat rond slofte in de bak.

Het gaat ook nog zeker niet goed tussen ons. Soms denk ik wel eens van rotbeest nu stap ik af en kom ik niet meer terug. Hij doet niet wat ik wil en dat komt omdat ik niet weet hoe ik hem moet laten doen wat ik wil. Ik heb mijn moeder nu zover dat ik mag lessen met Thiemen en aan de overkant staat een pensionstal van familie van de eigenaren waar ik dan met Thiemen heen kan lopen en dan les kan krijgen in een klein groepje. Ik hoop dat het dan een stuk beter gaat!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:23

Hardstikke bedankt Daantjuh! En dat over die beugelriem lijkt mij ook heel handig! En beginnersadvies? Hardstikke goed toch ben ook nog een beginner eigenlijks dus bedankt! ...Het probleem is alleen dat het niet mijn eigen paard is en de eigenaren wel raar zullen kijken als ik een beugelriem omdoe of het zadel vast hou enzo Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:40

Lenn schreef:
Rodeogirl, goed dat je zo positief tegenover commentaar staat dat lukt niet iedereen OK dan!


Ze bedoelen het toch goed? Dus waarom zou ik kwaad worden Verward En ik heb aan sommige reacties ook wat dus heb geen reden om boos te reageren toch? Verward

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:44

Bedankt Runningkawa! ...Wel handig want dit kan je dus goed in stap oefenen. Dan heb ik ook rustig de tijd om het te doen enzo want in draf zou dat me nu nog echt niet lukken...

Hij is trouwens zo opgefokt(denk ik) omdat de eigenaar ermee ment. Hij loopt samen met nog een Fries (Tordis) voor de kar. En ook heel vaak wedstrijden enzo ze zijn Noordelijk kampioen. Ik denk dat hij daarom soms ook wat hard gaat..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 12:08

Sjonniej: Weet ik veul heb geen verstand van mennen er staat toch ook: denk ik...

Shiloh: Idd het is ook nooit goed. Eerst krijg ik 3 pagina's commentaar over hoe slecht dat elastiek wel niet is en dat ik hem ermee afbeul etc. Nou rijd ik tijdje zonder en maak ik weer eens foto's en dan is het weer niet goed en moet ie weer om? *zucht*

Nescio: Heb ook zitten twijfelen of ik wel foto's zou plaatsen omdat ik zoveel commentaar kreeg verleden keer. Maar heb het toch gedaan omdat ik misschien tips kon krijgen en die heb ik ook gehad Lachen . Sommige mensen kunnen het gewoon niet laten een rotopmerking te maken. Gewoon niks van aantrekken.

Ilkkah: 1 keer probleem gehad en daar begin je weer over te zeiken? *zucht*

Yoline: Laph yah *LOL*

Amanda: Je komt maar eens langs Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 12:12

Picasso"]
[quote="Lenn schreef:
Rodeogirl, goed dat je zo positief tegenover commentaar staat dat lukt niet iedereen OK dan!


Daar kunnen inderdaad een hoop Bokkers een voorbeeld aan nemen! Heel goed van je Jildau, goed dat je er je voordeel mee wilt doen! Ik vind het leuk om weer eens wat foto's te zien van jou en Thiemen. Nou lekker gaan lessen met hem en een hoop ervaring opdoen. Succes meid, gaat goed komen!!!
[/quote]

Ja bedankt! Lachen Sommige mensen hier denken ook dat je na 3 jaar manegeles meteen de sterren van de hemel gaat rijden. Ik weet dat het er niet goed uit ziet maar les komt eraan hoor. Manegelessen zijn alang opgezegd.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 12:25

mysweetheart schreef:
rodeogirl ik vind echt dat je heel veel lef hebt om dit paardje te gaan rijden als je pas 3 jaar rijd hij ziet er niet echt uit als een makkelijk paardje. ik denk dat als jij les krijgt en je leert hem beter kennen dat het al stukken beter gaat. en als hij wil racen dan moet je dat gewoon laten doen geeft die op een gegeven moment vanzelf wel op. ik denk ook dat je hem beter eerst even kan longeren voordat je erop stapt om zo z'n energie een beetje te minderen mag ik weten hoe vaak hij voor de kar staat en hoe vaak en hoe lang jij hem al rijd?
toppie van je dat je het negatieve zo goed op je neemt lekker laten banketstaaflen als je straks vooruit gaat dan kan je ze allemaal uitlachen en wel mooie foto's plaatsen! suc6!


Lievvv Lovers

Ik zou niet weten hoevaak hij voor de kar staat. Dinsdagavond hebben ze les. En soms gaan ze wel eens 's ochtends met de paarden voor de kar door het bos enzo. Weekends hebben ze soms wedstrijden(waarvan hij de meeste wint*trots*). Ik rijd hem niet elke dag. Soms om de dag. Soms 2 dagen achter elkaar. Soms weer 3 dagen niet. Is best verschillend. Ik rijd hem vanaf 15 januari geloof ik.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:37

Chiqa schreef:
Ik heb ook veel gemend en moet zeggen dat ze paarden waarmee ik mende, wel echte heethoofden waren.

Ze moesten presteren voor de kar dus kregen ook energierijk voer, ik zie hier ook een echte fries die goed voor de kar zal presteren, echt met "de kop erop"zoals een kenner zou zeggen.


Ja hij is echt goed voor de kar volgens de eigenaar. Ook Noordelijk kampioen geweest enzo.

Sjonniej: Er stond toch ook: IK DENK DAT ....Sjemig hey. Ik bedoelde dat hij misschien daardoor wel eens wat opgefokter was dan normale paarden en jij begint meteen een heel verhaal over hoe erg ik mennen wel niet afkraak. Heb ik ergens gezegd dat ik mennen niet leuk vond/dom vond of wat dan ook?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 20:32

Chiqa schreef:
wat voeren ze hem?? Weet je dat want dat kan ook veel invloed hebben, als wij een heel lang stuk gingen mennen, dan gaven we ze geplette haver, nou dan gingen ze als de brandweer, rijden was dan geen harde....


Ik ga morgen weer heen en dan zal ik even op het bord kijken (staat precies op wat alle paarden te eten krijgen). Maar zijn er meer mensen die hem mager vinden?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 21:23

Ik vind hem zo juist wel mooi alleen mocht hij wel wat breder zijn voor het doorzitten Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers