Iets voor een kerstkaart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 00:56

Ben even crea-bea geweest en dit is het resultaat.
Misschien leuk als kerstkaart voor de eigenaresse van Gipsy? Dit zijn haar 2 'kinderen', Gipsy en Duco.
Met een leuk kerstachtergrondje ofzo (hoe doe je dat?), ik hoef geen voorbeelden, maar wel graag ideeën!

Afbeelding

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:40

Hoi
Je zoekt op internet of in je eigen kollektie foto's een winters plaatje, je bewerkt die een beetje en plaatst die 2 foto's of ieder apart erop.
Of je zet die 2 in een sneeuwlandschap met kerstmuts/deken enz. op...die je er zelf op tekent.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:07

ik vind t niet zo mooi! maar ja wie ben ik! Haha! Haha! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 10:50

Dat mag, maar zou je er dan bij willen zetten waarom? Hier kan ik niet zo veel mee!

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:55

ik vind het zelf ook niet zo mooi

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:04

ik vind t wel mooi hoor! alleen moet je natuurlijk wel ff de foto zien met achtergrond en kerstdingen, misschien die hond een kerstmuts opzetten???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:43

dit kan je toch Niet niet mooi vinden of ben ik nou gek? wnat hij is toch nog niet af?
op internet een kerstachtig achtergrond zoeken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 12:00

Nee, hij is nog lang niet af!!!
Dat mensen het niet mooi vinden vind ik prima, dat mag, maar zet er dan wel bij waarom, misschien kan ik er iets mee.
Met alleen 'ik vind het niet mooi' schiet niemand iets op. Als je niet weet waarom kun je je mening beter voor je houden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:13

Ik weet niet welk programma je gebruikt, maar als je de achtergrond waar deze schatjes op staan doorzichtig maakt kan je ze gewoon op een mooi achtergrondje plakken. (www.google.com of http://www.webshots.com bijv)
Wat ook heel erg mooi is, is een soort 3d effect. Daarvoor moet je de foto uitprinten op dun karton en netjes uitknippen. Bij de hoefjes wat extra ruimte uitknippen.
Dan neem je een heel simpele kerstkaart met winterachtergrond. Plak de voeten van beestjes daarop en maak eventueel nog een laagje met kerstboompjes oid. (is dit een beetje duidelijk? Verward ) De bovenkant van de foto moet dus los zitten voor het '3d' effect..
Dan kan je lekker aan de slag met glitter (vallende sneeuw) watten (sneeuw op de grond) en vilt (voor een kerstmuts Tong uitsteken )
Veel plezier!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:15

Leuk idee zeg !
Nu nog een beetje opleuken met wat Kerstsfeer, dan wordt het allemaal nog mooier !
Zou het misschien mooier zijn om die achtergrond bij de voor- en achterbenen weg te halen, 't is nu net of ze in de str.nt staat Haha!
Laat je straks het eindresultaat ook nog zien, ben wel benieuwd hoor !

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:20

jaa gaaf idee,
zo krijg je wel een originele kerstkaart Lachen
ik zou alleen nog even de ondergrond weghalen (waar het paard opstaat)
en dan even een mooie achtergrond zoeken met sneeuw ofzo dat is wel mooi Lovers
succes ermee
en wel het resultaat er neer zetten he!
groetjes eefje

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 20:22

Ik heb het wel geprobeerd om dat bij die voor- en achterbenen weg te halen, maar dan krijg je echt heel vreemd gevormde hoeven doordat ze gedeeltelijk in die bladeren wegzakt, of je krijgt hoeven met blaadjes erop, is ook niet alles. Misschien maak ik er wel sneeuw van ofzo als dat lukt.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:39

ik vind het heel leuk!!!!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:48

Das een leuk idee om daar een kerstkaart mee te maken..Zal de eigenaresse zekers heel leuk vinden
Lachen
Het is alleen jammer dat ze een beetje grof zijn uitgeknipt (je ziet blokjes) misschien kun je dit nog fijner krijgen door met de gum langs de randen te gaan?? en ik zou als ik jou was nog de grond in de staart en onder de hoeven proberen weg te gummen.. Ik weet niet welk programma jij gebruikt maar ik heb een programma waarbij je delen kan 'Klonen'..dan kun je een stuk van de hoef kopieren en dan eronder 'klonen' en dan in de juiste vorm gummen.. dus dan heb je een volledige hoef

Je kunt op internet leuke kerstachtergronden zoeken bv bij http://www.webshots.com of http://www.imagebank.com..
Als je in paint werkt moet je de achtergrond die je wil gebruiken erin plakken en dan deze figuren toevoegen (figuur toevoegen uit bestand ofzo) .. dit weet ik niet helemaal precies want ik werk altijd met Adobe PhotoDeluxe

Veel suc6 met je kerstkaart Party!!

_________________
"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken wordt geslagen."(Xenophon)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: missy_m op 2001-12-01 21:49 ]</font>

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:30

Ik vind het ook niet zo mooi omdat Haha!
Het een beetje standaard toestand wordt voor op een kerstkaart (ik bedoel: er moeten toch leukere foto's van het paard zijn?) en het nogal slordig vrijstaand is gemaakt.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:07

Ik vind het ook niet mooi omdat hij halve manen heeft en ik vind het niet mooi uitgeknipt, je beter voor een leuke kerstkaart een heel bijzondere foto maken ofzo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 22:38

Dat het niet mooi uitgeknipt lijkt komt doordat het in een vrij lage kwaliteit hier staat, het 'origineel' is veel beter. Bovendien is het ook nog lang niet af.

Die opmerking over die 'halve manen' begrijp ik niet. Ze heeft een kruin achter haar oren, daar staan ze een beetje overeind, misschien slaat het daar op?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:40

je ziet achter de oren een beetje maan daar, maar voor de rest niet, dan lijkt het of je per ongeluk de manen heb weggeknipt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 22:55

Dat is dus een kruin. Daar staan ze altijd de andere kant op en overeind, heel irritant! Frusty
Maar wel kenmerkend voor haar, dus ik haal het niet weg!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 01:43

O, wat leuk!!!! *glimt van trots* want ik heb deze foto gemaakt van Gipsy Sigaar .
Goed zeg, dat je dat kunt Margreet. Kan ik niet een cursus knip en plak werk op internet/compu van je krijgen??
Hele leuke ideeen worden hier gegeven, ben benieuwd naar het eindresultaat Lachen .