Les van Bent Branderup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:11

Een paar jaar terug stond volgens mij in Bit een artikel over hem. De foto op zijn site is hijzelf met zijn hengst Hugin, een blinde Knapstrupperhengst met talloze fysieke problemen die hij tot hogeschooldressuur heeft opgeleid. Hij heeft (in Cavallo gelezen) ook een zwarte Kladruber en een Holsteiner schimmelmerrie die beide lichamelijk ook van alles mankeerden (echt ernstige dingen). Hij had vroeger, zo vertelde hij, geen geld voor goede paarden daarom kocht hij paarden die geestelijk of lichamelijk in de knoei zaten.
Hij heeft ook verschillende klassieke dressuurmethoden uitgeprobeerd en vertelde dat het eigenlijk niet uuitmaakt welke methode je hanteert, zolang je je er maar consequent aan houdt m.a.w. de ene methode is niet beter dan de andere.
Ik vind hem een heel bijzonder mens met een heel aantrekkelijke eigen stijl. Ik heb het helaas gemist, maar hoop volgende keer eens bij een clinic te kunnen zijn.

Marcel, wat zit je mooi en wat een prachtige Andalusier heb je!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 54 bezoekers