Primeur: Pierrot, de grote vriendelijke reus @work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Primeur: Pierrot, de grote vriendelijke reus @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:41

Eindelijk heb ik dan rijfoto's van mijn derde bijrijdpaard..
Even voorstellen: Pierrot, 6 jaar (officieel dan 7) en een afstammeling van Indoctro x Rigoletto.
Dit is volgens mij pas de 3e of 4e keer dat ik er op zit, dus zoveel moeten jullie er niet van verwachten Knipoog Hij heeft nog niet zoveel gedaan in z'n leventje, behalve groeien.. Hij is ondertussen de 1.80 voorbij.. (en dan nog durven kinderen op stal hem een paardJE te noemen).. Qua rijden zijn we nog vooral bezig met de basis en dan voornamelijk conditie opbouwen rechte lijnen en voltes en het tempo onder controle houden. Dit laatste is bij hem nog best een hele klus, want hij is liever lui dan moe..

Maar dan nu de foto's!

Deze was een tijdje terug genomen..
Afbeelding

En dan nu de rijfoto's..
Ik heb zowaar rekening gehouden met het setje.. ik kon kiezen tussen grijze of rode bandages en heb dus voor de rode gekozen, kleurde leuk bij z'n denkje.. Ik ben weer helemaal trots op mezelf Knipoog Haha!

Afbeelding

Ook dit vind ik een hele leuke foto geworden.. Hij was vandaag trouwens heel braaf, veeel minder bang voor andere paarden (had ik laatst nog een topic bij RT voor- beetje maf doen als een ander paard ook maar iets op m af kwam, maar daar gaat hij nu al heel goed mee om)..

Afbeelding

Afbeelding

Na 10 minuutjes draven kreeg ik het al warm, zoveel werken is het om 'm voorwaarts te houden.. Dus toen ging de jas uit..

Afbeelding

Hier geen schouderbinnenwaarts oid hoor, maar gewoon de inzet van een volte, hij kan zich alleen nog niet zo rond maken in het lijf..

Afbeelding

Afbeelding

Een heel enkel stukje even doorzitten.. Hij zit echt heerlijk als een huis! In draf en galop.. je kunt uuuuren blijven zitten.. (als ie uit zichzelf zou lopen Knipoog ).

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt hier wel zien dat ik heeeel hard moest werken in de galop, maar ik had al een paar rondjes gegaloppeerd en vond het wel mooi, maar zuslief wilde nog een foto en nog een en nog een, dus moesten we nog een paar rondjes en dat is van de foto af ze zien *LOL* maar hij zette wel mooi bij met z'n achterhand..

Afbeelding

Nou dat was het voor vandaag!
Ik ben beniewd wat jullie van hem vinden!
Ik ben zelf heel benieuwd hoe hij zich in de toekomst gaat ontwikkelen.. Zowel dressuurmatig als springen..!


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:45

Leuk paardJE, hij is inderdaad wel heel erg groot!
Lijkt mij ook wel lekker rijden, super ruime gangen Lachen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:49

Sjonge sjonge sjonge, wat een enorm slagschip is dit zeg! Wow! Ik moest er gewoon om lachen, zat me te bedenken wat het paard zou denken als jij aan het rijden was: "hey, voel ik daar nou iets op mn rug daarboven, of lijkt het zo!?" vooral omdat jij ook niet de dikste bent, ik vind het een super leuk gezicht!
Complimentjes hoor, dat je zo`n reus een beetje aan de sjouw kunt krijgen! OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:50

Leuk paard zeg! Maar waarom rijd je hem niet met een zweepje als hij liever lui is dan moe? Ik doe het ook altijd met Tos en het werkt zo goed dat ik hem nu alleen nog maar vast hoef te houden! Langzaam gaan we er zonder rijden en ze is steeds beter voorwaarts!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:56

Tjonge, das een behoorlijke tank om te rijden! Wow!
Wel een leukerd, sprekend koppie ook.

Ziet er al best goed uit zo, hij is wel lang he? Valt vast niet mee om dat straks bij elkaar te rijden... Knipoog

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 20:01

@ Koortje.. hahahaha lig hier in een deuk om je opmerking... Ik wilde de titel al eigenlijk maken: een mug op een olifant.. maar dan kan olifant weer zo naar overkomen, terwijl dat niet zo bedoelt is (eerder over die mug Knipoog ). Maar ja, zo lijkt dat wel ja.. Maar ik denk wel dat hij dat soms zo over denkt ja!! Eigenlijk is hij dan net even iets te groot en log voor mij, maar ik zet door en zal m laten lopen!

@luvda: mij werd verteld, toen ik wel een zweepje wilde: dan gaat hij heeeeeeel hard... ofwel, kun je maar beter niet doen... Al wil ik het binnenkort toch maar eens proberen, met een springzweepje oid, omdat hij het zo anders ook niet helemaal juist aanleert om door te lopen.. Dat ga ik dan maar eens doen als ik alleen in de bak ben en niemand aan de kant kan pletten Knipoog

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:04

Zo die is 'aardig' groot! Loopt goed hoor Ik vind hem alleen ook wel een beetje erg langgeliijnd, maar denk dat dat bij de hoogte hoort.
Ik vind hem wel erg mooi!

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:04

allemachtig wat een ellendig hoog paardebeest, maar ik vind 'm wel leuk, mooi koppie!!

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:15

wow wat grooooot Haha!
maar mooi paard! + foto's

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:17

wat een reus idd Haha!
wat een leuke,leuk hoofdje.
vind alleen zijn achterhand wat minder,die loopt zo recht?

ziet er verder wel leuk uit Lachen

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:18

het is echt een reus,leuk dier en ik ken dat liever lui dan moe hahahaha

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 20:22

Tigger schreef:
Ziet er al best goed uit zo, hij is wel lang he? Valt vast niet mee om dat straks bij elkaar te rijden... Knipoog


Je loopt al heel ver vooruit op de zaken, ik probeer nog leuk een rondje te rijden en jij begint al over bij elkaar rijden Knipoog

Maar hij is idd erg langgelijnd in de rug..
Al denk ik dat het nu extra opvalt omdat hij de achterhand nog minimaal gebruikt en ook nog geen spieropbouw heeft.. Ik denk wanneer hij fanatiek meer gereden/getraind wordt dat zijn rug niet minder lang wordt, maar dat het beeld (met spieren) mooier en ronder wordt.. Ten minste, dat hoop ik Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:21

Wat een reus zeg!! Bloos! Het ziet er nu al netjes uit! Ben benieuwd naar foto's als je hem wat langer rijdt Knipoog

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:12

Idd wat een reus Bloos!
Ziet er wel goed uit hoor Lachen

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:38

Jeetje wat een grote lummel is dat zeg!!
Ik vindt het een erg mooi paard om te zien, spreekt mij erg aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:41

Leuk PaardJE hoor Tong uitsteken, lekker groot Lachen!!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:37

Er rees mij 1 vraag: Hoe kom je erop?! Scheve mond. Ik vind 1.72 al een onmogelijke hoogte Ach gut

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:01

Flor schreef:
Er rees mij 1 vraag: Hoe kom je erop?! Scheve mond. Ik vind 1.72 al een onmogelijke hoogte Ach gut


Oefenen, dan ontwikkel je er vanzelf een handigheidje in, heb voor een paar jaar terug een bijrijdpaard van 1,81 gehad, was de eerste keer een hele klim, later gaat het steeds makkelijker.....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:52

Wow, je zoekt niet de makkelijkste paarden uit om te rijden zie ik Knipoog
Leuk paard, maar wat een reus! Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:34

Flor schreef:
Er rees mij 1 vraag: Hoe kom je erop?! Scheve mond. Ik vind 1.72 al een onmogelijke hoogte Ach gut


Ummm, nee zo heel makkelijk kom ik er ook niet op.. Ben ook absoluut niet lenig en heb snel last van m'n knieen, dus mezelf omhoog halen is erg lastig. Bovendien vindt hij dat gesjor bij het opstijgen absoluut niet prettig en begint ie wat moeilijk te doen. Dus heb ik besloten met krukje op te stijgen, klinkt wat oudbollig, maar het werkt prima. ik kan er makkelijk op en hij blijft heel lief stilstaan (je hebt niet meer het gevoel dat ie zo onrustig is dat hij wil exploderen). ideale oplossing dus Lachen

Enne Naz, nee niet de makkelijkste, wel de liefste Knipoog

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:39

Hij is leuk.. maar wel enorm..

en krukje gebruik ik ook bij grote paarden.. is voor bijde prettiger

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:52

*WOW* wat een enorrrrrrrm paard!
Heb je geen hoogte vrees? Knipoog

Ik benook heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen, deze GVR

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:27

Bloos! Wat een joekel zeg Haha!. Maar hij ziet er erg leuk uit en voor die korte tijd dat je bezig bent, heb je hem lekker aan het lopen. Leuk!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:31

Hihi, Hij komt een beetje in de buurt van Kimbel en Belisar, 2 manege paarden bij ons.
Wat een joekel Haha!

Het ziet er verder erg netjes uit hoor, super

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:40

idd een paardje met maat. ken t probleem..... heb er in griekenland ook een gereden die zo groot was. ik kon hem (aangezien ik een kleine opdonder ben) echt niet bij elkaar rijden. maar het springen ging wel erg goed.