Pinto Springen, commentaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Pinto Springen, commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:22

Ik ben amar een keertje met Pinto gaan springen, en nou was het wel nog niet zo hoog (heb ik geen foto's van, iik heb trouwens ook geen idee van hoe hoog deze balk ligt) maar ik denk laat ik ze eens plaatsen en kijken wat jullie ervan vinden, van mijn springhouding, en Pinto's techniek
Afbeelding
Ik kijk trouwens op ALLE foto's heel raar, ik kreeg telkens zijn manen in mijn ogen, en mijn voeten steken te af vind ik
Afbeelding
Jammer van het beentje vind ik zelf


Ik heb nog meer spring foto's maar die staan op iemand anders haar toestel,d ie moet ze erst mailen


de andere foto

Afbeelding
die is denk ik van 3 jaar geleden
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 18-02-04 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:27

Je moet tussen de oren van je paard doorkijken en ik vind dat je je handen wat meer naar de mond mag brengen.

En je tenen!

+ cap op je hoofd zeker als je gaat springen en ander schoeisel aan!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:28

hey hey

ik spring zelf haast nooit (zeg maar 3 keer in het jaar ofzo) en volgens mij ziet het er best goed uit.
let alleen op de volgende punten

* cap op (met springen vallen zelfs de beste springruiters en je kunt aardig vreemd te recht komen)
* geef pinto iets meer ruimte als hij de hindernis neemt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:29

volgende keer foto van de zijkant af maken...deze zijn vrijwel niet te beoordelen , als je tips wil hebben over je houding , zit en de techniek van je paard Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:30

Leuke foto's hoor!
Probeer goed in het midden van de hindernis te blijven. Ook is het handiger voor je pony om een grondbalk neer te leggen. Dan kan je pony beter schatten hoe die moet uitkomen voor de sprong. En inderdaad goed recht blijven op je pony. Niet er naast gaan hangen Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:30

Ja ik weet wel dat ik eeen cap op moet, maar als je die dag ziet, odmat je je cap eigenlijk nooit draagt.. alleen met springen dus en je ziet dat er een muizen familie in heeft gewoond wil je hem niet meer op hahha

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:31

Crossmonster, die heb ik nog ergens, maar die moet ik eerst op mijn pc krijgen, ow ik heb btw nog een foto, plaats ik er ff bij

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:00

PintoNatal schreef:
Ja ik weet wel dat ik eeen cap op moet, maar als je die dag ziet, odmat je je cap eigenlijk nooit draagt.. alleen met springen dus en je ziet dat er een muizen familie in heeft gewoond wil je hem niet meer op hahha


Liever een cap waar Familie muis in heeft gewoond dan met levenslang letsel lopen....Bestaat niet voor niks shampoo!!;)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:07

Tip van de dag: je cap fatsoenlijk opruimen...

Mijn commentaar op de foto...

1. Je tenen, maar dat lijkt me duidelijk.
2. Ik heb het idee dat je je benen te ver naar achteren legt...
3. Het lijkt alsof je hem heel erg kort houd, je hebt je handen volgens mij op de reguliere plaats ipv mee te gaan met de beweging. Ik krijg ook het idee dat je op de eerste sprong niet met de sprong meegaat...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:31

Ja het klopt dat ik de teugels kort had...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:32

Pervinco schreef:
Tip van de dag: je cap fatsoenlijk opruimen...

Mijn commentaar op de foto...

1. Je tenen, maar dat lijkt me duidelijk.
2. Ik heb het idee dat je je benen te ver naar achteren legt...
3. Het lijkt alsof je hem heel erg kort houd, je hebt je handen volgens mij op de reguliere plaats ipv mee te gaan met de beweging. Ik krijg ook het idee dat je op de eerste sprong niet met de sprong meegaat...

Fatsoenlijk? Hij was fatsoenlijk opgeruimt, ik kan er niks aan doen als die k.lote muizen in mn kast zitten

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:38

Ik heb nog nooit muizen in mijn spullen gehad, enkel in de doeken die op de bodem lagen. Sjabrakjes die aan een balkje hingen, caps en jassen aan haakjes... Ik stond midden op een boerderij, en mijn kast was open aan de onderkant...

Gif neerzetten, helpt ook...

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:42

Een paar tips:
* Voor je springt je concentreren op de hindernis, daarna vooruit kijken wat er na de hindernis komt, je kijkt naar beneden of opzij, dan heb je ook nie meer zo'n last van zn manen.
* Een cap op (lijkt me duidelijk Knipoog )
* Tenen niet afsteken
* grondbalk
* eventueel drafbalk er voor
* De hinderis het midden nemen (als dat niet lukt, eerst een kruisje)
* Iets meer mee zijn met je handen zodat het paard de ruimte heeft om te springen. Ook weer niet te veel meegaan ineens zodat je geen contact meer hebt met je paard.
Veel succes dr mee, kijk maar wat je ermee doet!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:51

laquintatje schreef:
* grondbalk
* eventueel drafbalk er voor
* De hinderis het midden nemen (als dat niet lukt, eerst een kruisje)


Die was ik idd nog vergeten... Vooral die grondbalk, die zijn voor het paard ideaal om de afstand te bepalen (voor jezelf ook overigens).

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:35

Leuk diertje. Alles is al genoemd denk ik. Maar wel kijken waar je naartoe gaat he, op de laatste foto was de bakrand interessanter Haha!.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:47

Hij gooide ze zeker allebei eraf Haha! Actiefoto!
Leuk paardje, hoor!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:50

ik vind dat die best netjes springt hoor Lachen

de tweede foto ziet er wel beter uit als die eerste foto.
maar die eerste foto is geloof ik beetje ongelukkig genomen he?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:55

zowee, op de eerste foto's vind ik m niet echt apart springen, maar die laatste, daar heeft ie best een mooi voorbeen !
rest is nog moeilijk te beroordelen op deze foto

als je echt goed commentaar wil hebben kun je het beste een foto nemen van de zijkant, waarbij het hele paard en de hele ruiter te zien is, en dan het liefst het moment van , of net na, de afzet.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:12

ben het eigelijk wel met laquintatje eens...
dus ik zal het er niet nog dikker bovenop leggen Tong uitsteken
wel een heeeeel leuk beessiej Haha!

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:04

Pervinco schreef:
Tip van de dag: je cap fatsoenlijk opruimen...

Mijn commentaar op de foto...

1. Je tenen, maar dat lijkt me duidelijk.
2. Ik heb het idee dat je je benen te ver naar achteren legt...
3. Het lijkt alsof je hem heel erg kort houd, je hebt je handen volgens mij op de reguliere plaats ipv mee te gaan met de beweging. Ik krijg ook het idee dat je op de eerste sprong niet met de sprong meegaat...


Wat heeft iedereen toch met die tenen?? dat doet zowat elke ruiter...
En hoe moet ze springen met haar benen meer naar voren dan kukeld ze er voorover af...
Enne ze gaat echt wel mee met de beweging hoor en ik vind nou niet echt dat het paard er last van heeft als ze haar handen zo heeft (het mag miss wel ietsje meer vrijheid maarjah), ze springen toch goed Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:14

Ze vraagt toch om commentaar van haar springhouding en de techniek van haar paard?

Wat iedereen met de tenen heeft... Je moet je je tenen gewoon bij je paard houden, net als met dressuur. De benen moeten in theorie net achter de singel liggen, en zij heeft ze echt te ver naar achteren.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:13

de laatste foto ziet er beter uit dan de eerste 2.
maar idd fotos van de zijkant maken, die zijn beter te beoordelen.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:41

Pervinco schreef:
Ze vraagt toch om commentaar van haar springhouding en de techniek van haar paard?

Wat iedereen met de tenen heeft... Je moet je je tenen gewoon bij je paard houden, net als met dressuur. De benen moeten in theorie net achter de singel liggen, en zij heeft ze echt te ver naar achteren.

probeer je benen met springen maar es perfect achter de singel te houden lijkt me moeilijk maar okee

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:08

Als je het al maar door hebt dat je tenen naar buiten wijzijn is tenminste al een puntje. En bij mij helpt het altijd al als ik me laarzen aan heb.. die geven meer stevigheid zodat me enkels minder makkelijk kunnen draaien..

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:12

ik denk dat je m bij de eerste 2 foto's te veel inhoud en de hindernis moet je voortaan een stuk veder in de bak zetten, je hebt nu maar zo'n klein hoekje om te draaien! dan heeft je paard ook geen goede aanloop