Treasure weer aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Treasure weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 10:00

Het was een beetje een grauwe dag dus de foto's zijn een beetje donker/grijs uitgevallen. Mijn beugels zijn ook wat aan de korte kant maar dat is omdat ik ze nog op die maat had van een ander paard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En lekker voorwaarts neerwaarts afsluiten.Ik ging net staan en spoorde aan dus een beetje op een ongelukkig moment genomen.
Afbeelding
Afbeelding

Onderbouwde op of aanmerkingen mogen. Maar aub niet over m'n cap Bloos Bloos! ...

[edit]Afbeelding[/edit] Haha!
Laatst bijgewerkt door Solvej op 18-02-04 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 10:31

Dankjewel Haha! Het is gewoon achterom hoor Knipoog Tong uitsteken Ben je nu nog jaloerser Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 00:43

Hm.. heb even getwijfeld of ik de foto's zou plaatsen, ze zijn écht op een ongelukkig moment op een ongelukkige dag geschoten maar dat maakt niet uit, die heb je er ook tussen zitten en ik vroeg er zelf om Knipoog

Ik ben er idd ook een beetje van geschrokken hoe ik zit op die foto's. Ik heb tot nu toe al die tijd dat ik rij alleen maar complimenten over m'n zit gehad. Treasure was een beetje lui aan het worden en dat is op de foto's erg te zien, ik ben daar hard mijn best aan het doen om haar actief vanuit achter te houden. Wat niet altijd even makkelijk is. Op de voorhand valt ze totaal niet! Ze heeft een vreselijk sterke achterhand die ze ook eigenlijk altijd benut maar ik probeer haar nog wat actiever te krijgen en wat minder lui voor het been.
Dat wil overigens weer aardig lukken! Haha! *LOL*

Iemand vroeg waarom ik haar met spoor reed oid. Dat is dus om haar weer scherper voor het been te maken. Voor de zweep heeft ze totaal geen respect en voor een spoor een stuk meer dus vandaar de spoor! Ik gebruik hem niet als vervanging van de kuitdruk maar als hulpmiddel, waar hij dus ook voor bedoeld is! Geen reactie op kuit -> spoor! Paar passen naar voren weer opnieuw en altijd consequent daarin blijven en nu gaat het weer wat beter.
Dus vandaar de spoor, jong of oud ze moet weten dat ze voor het been moet reageren!!

Het doorzitten valt reuze mee hoor! Over het algemeen rij ik alleen maar jonge paarden (3 en 4 jarige) met goede begeleiding dus ik weet dat ik haar niet te veel moet belasten, we doen het ook rustig aan hoe makkelijk ze ook leert! Maar aangezien je de tijdsduur op de foto's niet ziet en ze er niet doodmoe en kletsnat uitziet lijkt het me niet eerlijk om daar wat over te zeggen!

Mijn beugels zijn normaal langer en ik zit normaal een stuk beter (zie profiel Tong uitsteken ) Dus ik denk dat het wel goed gaat komen... Haha!

Ze is momenteel ongeveer 1.67m. / 1.68m en achter toch een stuk(je) overbouwd. Zelf ben ik maar 1.59m Bloos dus daardoor oogt ze misschien wat groter Haha!

Verder bedankt Haha! Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:40

spokie79 schreef:
Ik vind het er goed uitzien hoor. Ik vind ook dat ze goed loopt voor een jong paard.
En als ik zo je verhaal hierboven lees, pak je het ook goed aan. mijn complimenten. Jullie zijn een leuke combinatie trouwens. Je paardje heeft een erg sprekend hoofd. Mooie foto's ook in profiel.


Dankjewel Haha! Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 14:45

Pearl ik weet de theorie achter de cap wel hoor, maar goed verder zal ik je bericht ook beschouwen als niet geplaatst Knipoog niet banketstaaf bedoeld.

Ik weet niet meer of het een middendraf was, volgens mij niet, dan had ze wel wat meer beweging uit de kast gehaald Knipoog Ik denk dat ik voor de foto té mooi wou zitten en mezelf voor de gek heb gehouden waardoor het er geforceerd uit ziet. Weet nu dat ik dat niet meer doe want dan zit ik veel mooier Haha! Maar het is nooit slecht om met je neus op de feiten geduwd te worden dus daarom is het ook niet erg dat het niet onze beste foto's zijn. Ze gaat iig wél met de keer vooruit dus dat het slecht(er) gaat kan ik dan ook niet zeggen Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 22:55

moniek21 schreef:
sorry maar ik vindt niet dat je een 3 jarig paard met sporen hoef terijden je kunt hem ook scherper voor je been maken zonder spoor en met zweep,mijn paard had er ook geen respect voor maar een paar x flink uithalen en nu heeft ie het wel .
het is ff zielig om tedoen maar ik vindt dat ze er wel respect voor moeten hebben ,en nu heb ik er een heel fijn paard aan reageerd goed op de hulpen


Lieve schat, ik merk bij elk jong paard die ik rij dat ze allemaal anders reageren, gelukkig maar want zo blijf ik bij leren. Misschien moet jij dat nog in gaan zien Knipoog

Hoe kun jij nu bepalen vanaf een foto of ik mijn paard met de zweep aan pak of niet? Of ik bang ben om te slaan of niet?

Een paard met een zweep doorlaten terwijl hij er toch niet op reageerd en het haar stom weg niet interesseert of een paard zo nu en dan bij sporen als ik geen reactie krijg op mijn kuithulp.. Wat zou nou "zieliger" zijn? Wat zou nou handiger zijn? En belangrijker nog wat zou effectiever zijn?
Imo toch écht de sporen (overigens bolletjes dus ze voelt ze nog nauwelijks ook).

Als je wat beter had gelezen en wat verder keek dan je eigen ervaring met één jong paard dan zou je misschien begrijpen dat het bij elk paard anders is en toevallig heb ik zo'n lomperik die níet begrijpt dat die zweep pijn doet. Maar gelukkig begrijpt ze dat van het spoortje wel.

Als je denkt het beter te kunnen nodig ik je bij deze uit om te kijken en "mijn" methode van dichtbij te zien. (Die mijn stiefvader al 30 jaar met succes gebruikt en mijn instructeur paarden naar het Grand Prix heeft geholpen.) En dan kijken wat jóu methode uithaalt.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dat van jou niks opleverd, bij een gevoeliger paard vast wel. Dat hoor je me ook niet zeggen. Maar bij mijn paard toevallig niet. Er leiden veel wegen naar Rome en die van jou zal niet altijd de beste zijn.

Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:35

Dankjewel Haha! Haha! Gaat zeker lukken!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers