Soraya @ work (primeur!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Soraya @ work (primeur!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:43

Voor de eerste keer rijfoto's van Soraya en mij op Bokt Nagelbijten / Gniffelen
Commentaar is welkom!

Ze heeft een tijd niet goed gelopen, en vlak daarvoor ging het net zo goed. Nu zijn we het weer wat aan het oppakken, maar oma doet net alsof ze alles voor het eerst weer moet doen Knipoog

Mijn houding is idd helemaal niks Knipoog. Zag nu op de foto's dat ik nogal te kort zit, dus vanaf morgen een gaatje langer.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mijn benen Verward Lips are sealed

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:45

Je zit volgens mij een beetje teveel in haar mond , op de laatste 2 foto's loopt ze niet erg lekker

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:46

mooi paard, alleen leg je je benen erg naar achter en met licht rijden "kiep" je zeg maar naar voren. Ook je handen houd je erg laag. Het lijkt nogal; op ruk en trek werk op de foto Maar daar kan je aan werken natuurlijk Knipoog Leuk chabrak heb je trouwens
Laatst bijgewerkt door DEESenJAMBO op 15-02-04 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:46

mooi beestje!
weer zn 1 die zn mond niet dicht kan houden Scheve mond
eneh, waarvoor zien we je hoofd niet Haha!
(zou ik erook niet op willen hebben hoor! Schijnheilig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:47

Ze houdt haar mond wel dicht hoor, ze doet haar lip omhoog Scheve mond
En ze kauwt erg op haar bit.

Maar misschien hebben jullie wel gelijk Scheve mond
Volgende week maandag gaan we weer verder met privéles en dan gaat het vast beter Lachen
Laatst bijgewerkt door Spirit op 15-02-04 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:50

Hmmm dan heb ik niks gezegd als dat zo is ...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:51

Ik heb het al gezegd op MSN, ik vind het er heel goed uitzien, vooral omdat jullie nog maar net weer aan het oppakken zijn Lachen
En je benen vallen nog wel mee hoor, bij mij is het erger geweest en dat komt wel weer goed (gewoon even zorgen dat Sharon streng is Knipoog)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:31

Ik weet dat jij altijd heel netjes rechtop zit dus ik vraag me eigenlijk af waarom dat hier niet zo is. Het lijkt erop dat ze niet erg voorwaarts was en dat jij daarom wat moeite hebt om recht te zitten.

Ik heb het er wel eens beter uit vinden zien, voordat ze die blessure had, maar het begin is er gelukkig weer!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:33

Nee, ik weet niet waarom ik zo raar zat, sowieso zit ik nu vaker wat naar voren (vroeger zat ik altijd recht), dat is sinds ik mijn rug gekneust heb gehad zo Scheve mond

Ze was juist best voorwaarts (schapen zijn eng).
Maar misschien op die momenten wat minder, dat weet ik niet meer zo precies.

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:38

Leuk paard is soraya
Maak je benen lang en leg ze niet zo ver naar achter (moet ik ook aan werken Tong uitsteken ) Rechtop zitten en je handen wat meer boven de schoft op gelijke hoogte houden, niet op je knieën leggen.
Als ze niet voorwaarts is, eerst voorwaarts en aan het been krijgen, dan opvangen en ze komt 'vanzelf' naar beneden.

Veel plezier met lessen OK dan!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:59

Leuk paardje. Zo op de foto's te zien hou je iets te veel vast op je binnenhand en mag die meer ontspannen. En ook niet te buitenhand wegsteken. Als ze zo voorwaarts is kan je beter iets meer druk op je buitenteugel houden (niet trekken) en je binnenhand ontspannen. Ik doe dat zelf ook heel vaak verkeerd en als ik les heb krijg ik heel erg op mijn kop als ik dat doe. Zeg vaak ook voor mezelf als ik aan het rijden ben als een soort liedje: Binnenbeen, buitenteugel. Vooral als ze lekker gaan rennen enzo. Eerste foto loopt ze erg leuk, trouwens.
Veel succes en het gaat je zeker lukken. OK dan!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:02

ik vind het juist goed dat je je handen laag houd want op de foto is te zien dat ze neit nageefelijk is en dan moet je altijd beginnen met je hand wat lager te houden je paard kleurt mooi trouwens Haha!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:07

Hou je benen laag en dus op de plek en ook je handjes zoveel mogelijk bovenin ej?!

Maar voor na een lange tijd zit het er heel goed uit hoor!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

de beugels een gaatje langer en je hadnen horen boven de manenkam uit te komen
doordat je redelijk veel in haar mond zit denk ik dat het zwiepen vn haar staat een teken van verzet is.. ook op de laatste foto doet ze haar mond open ook een teken van verzet..

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:13

noortje schreef:
de beugels een gaatje langer en je hadnen horen boven de manenkam uit te komen
doordat je redelijk veel in haar mond zit denk ik dat het zwiepen vn haar staat een teken van verzet is.. ook op de laatste foto doet ze haar mond open ook een teken van verzet..

het is wel goed hoor dat je je handen laag houd want ze is nog niet stabiel genoeg in haar mond. Maar je moet minder aan je binnen teugel trekken en met je buitenteugel contact houden, anders loopt ie over zn buitenschouder weg of zwaait ie zn 8erhand uit. En minder trekken is ook wat fijner voor het paard. Als hij niet af wil wenden moet je je binnenbeen en buitenteugel gebruiken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 16:26

Het klopt idd dat ik mijn binnen onderarm vastzet, daar ben ik ook hard mee aan het werk om het af te leren, maar even één ding, ik trek en ruk écht niet en al helemaal niet met afwenden. Lijkt misschien wel zo op de foto.
Wat mijn instructrice mij heeft verteld is dat ik constante druk (soms mislukt dat een beetje, dan zet ik wat meer druk op de binnen- als op de buitenteugel) op de teugels moet houden en er dan van achteren 'energie inrijden' zodat ze op een gegeven moment omlaag komt, en dan ontspannen zodat ze doorkrijgt dat het fijner is om zo te lopen.
En verder heb ik al gezegd dat ze haar lip optrekt, en niet haar mond opendoet. Dat doet ze ook als we met lichte contactteugel rijden zonder dat ik ook maar iets vraag.
Afbeelding

Verder heb ik gisteren ontdekt dat het heel erg aan het zadel ligt hoe ik zit, we hebben gisteren met een ander zadel gereden om te kijken hoe dat ging, en ik zat er ten eerste stukken mooier op, en Soraya liep er veel beter onder, voor het topic erover:
[PP] Pff, hoop dat we snel een ander zadel hebben!

En doordat ze dan makkelijker goed loopt met dat zadel zet ik mijn armen ook minder snel 'vast' en doe ik ze minder snel omlaag Bloos Lachen

Maar iig bedankt voor de tips etc Knipoog

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:57

Spirit schreef:
Het klopt idd dat ik mijn binnen onderarm vastzet, daar ben ik ook hard mee aan het werk om het af te leren, maar even één ding, ik trek en ruk écht niet en al helemaal niet met afwenden. Lijkt misschien wel zo op de foto.
Wat mijn instructrice mij heeft verteld is dat ik constante druk (soms mislukt dat een beetje, dan zet ik wat meer druk op de binnen- als op de buitenteugel) op de teugels moet houden en er dan van achteren 'energie inrijden' zodat ze op een gegeven moment omlaag komt, en dan ontspannen zodat ze doorkrijgt dat het fijner is om zo te lopen.
En verder heb ik al gezegd dat ze haar lip optrekt, en niet haar mond opendoet. Dat doet ze ook als we met lichte contactteugel rijden zonder dat ik ook maar iets vraag.
Afbeelding

Verder heb ik gisteren ontdekt dat het heel erg aan het zadel ligt hoe ik zit, we hebben gisteren met een ander zadel gereden om te kijken hoe dat ging, en ik zat er ten eerste stukken mooier op, en Soraya liep er veel beter onder, voor het topic erover:
[PP] Pff, hoop dat we snel een ander zadel hebben!
En doordat ze dan makkelijker goed loopt met dat zadel zet ik mijn armen ook minder snel 'vast' en doe ik ze minder snel omlaag Bloos Lachen

Maar iig bedankt voor de tips etc Knipoog


Ik zeg ook niet dat je rukt en trekt maar je trekt hem zo door aan de binnen teugel en gebruikt je buiten tuigel niet, hij moet op je gewicht, je benen en een lichte kneep van je hand kunnen afwenden. En wat jij hebt met je zadel heb ik dus ook supper irritant Boos!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:08

alles is al gezegd. Leuk paard, ziet er goed uit voor haar leeftijd, alleen jammer dat je onthoofd bent Haha!.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 17:06

moes schreef:
Ik zeg ook niet dat je rukt en trekt maar je trekt hem zo door aan de binnen teugel en gebruikt je buiten tuigel niet, hij moet op je gewicht, je benen en een lichte kneep van je hand kunnen afwenden. En wat jij hebt met je zadel heb ik dus ook supper irritant Boos!

Ik stuur haar op mijn been, ik gebruik mijn handen daar meestal niet voor (bij bijvoorbeeld afwenden of van hand van handeren gebruik ik alleen mijn been).
Op deze foto's was het ook de bedoeling dat ze ging buigen (ik reed op de volte), maar door het zadel is ze daar dus erg moeilijk in.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:46

eeeyyy...ik ken soraya!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:57

Mooie foto's! Sta jij toevallid op HC Simonshaven?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 23:04

Yep Haha!
Herken je het?

En xCynthiax, ze heeft op Hoogvliet gestaan.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:06

Sjonniej schreef:
Mooie foto's! Sta jij toevallid op HC Simonshaven?


Hihi dat wou ik ook net vragen Knipoog

De kritiek die ik heb is al gezegt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:09

wat leuk om weer eens wat foto's van jou te zien.
Leuk paardje ook.
Isd dit je eigenpaard of een verzorgpaardje?
succes met je priveles!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 12:44

Dit is mijn nieuwe bijrijdpaard. Nouja nieuw, ik rijd haar nu een jaar ongeveer. Ik heb haar 'gekregen' vlak nadat Bolivia voor het laatst was verhuisd.
Nog steeds geen eigen paardje, jammer genoeg.

Kent iedereen hier Simonshaven? Knipoog