[Fjord] Marga longeren en los!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:47

Ik ben het met de rest eens dat het zadel wat ver naar voren ligt.

Ocharme die arme fjord Boos![/quote]

Maarrre, overdrijven is ook een vak! Ik weet uit ervaring (ben al twee jaar op zoek naar een passend zadel voor Pjelk) dat het heel lastig is een passend zadel voor een Fjord te vinden. Want die hebben immers nauwelijks schoft en als ze dan ook nog eens zoals de mijne vrij smalle schouders hebben dat kan je het helemaal wel vergeten.
Mij is trouwens juist verteld dat een paard er niet heel veel hinder van onder vind dat het zadel naar voren schuift. Het zal hem misschien gaan irriteren dat de singel dicht achter zijn benen ligt maar het is veel erger als een zadel te smal is. Dan veroorzaakt het nl. echte drukplekken en met naar voren schuiven niet.

En een schoftontsteking? Ik heb er niet veel verstand van hoor maar ligt dat niet eerder aan dat er te weinig ruimte is tussen schoft en voorboom? Ik kan me niet voorstellen dat dat een zadel (weliswaar een beetje te ver naar voren) BOVEN schoft ligt (en dat kan haast niet anders bij Fjorden want die hebben over het algemeen een lage schoft) een ontsteking veroorzaken kan!

Bovendien is een staartriem ook niet alles Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 59 bezoekers