Mozart van T@nj@ @t Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Mozart van T@nj@ @t Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 20:29

Hi...
Gistermiddag ben ik bij T@nj@ geweest om haar (of eigenlijk h@ns zijn) nieuwe aanwinst Moz@rt te bewonderen...en even te helpen met longeren.
Daar aangekomen zag ik hem al staan... Kwijl
T@nj@ ging hem opzadelen, al lag het zadel niet helemaal lekker maar zo voor het longeren kon het prima...
foto`s zijn met gsm in regen gemaakt sorry dat ze niet duidelijk zijn

Zijn koppie, zéér sprekend, zéér hoog knuffel gehalte, zéér Kwijl Kwijl
Afbeelding

Nog even een keer zijn koppie van de zijkant Haha!
Hij neemt het bit braaf aan, al is het toch gek zo`n ding in je klep Knipoog
Afbeelding

En toen het half uurtje van de waarheid Haha!
We liepen naar de paddock en Mozart liep braaf mee...mooi gebouwd paardje, prachtige hals erop...en terwijl T@nj@ met hem naar de paddock liep, veerde hij elegant in stap door zijn beentjes

Linksom beginnen, direct maar in draf want er was zoveel te zien, en vooral als er zo`n rare muts naast t baasje staat Tong uitsteken
Afbeelding

Eerst was hij een tikkie gespannen, zadelmak maken is best spannend of je nu 3 of 9 jaar bent Lachen
Afbeelding

Nadat hij linksom ontspannen was en super liep (wat een schwung!) ook rechtsom, op deze hand wil meneer nog wel eens in de verleiding komen om ineens stil te gaan staan en zijn kont naar buiten te zwiepen. Dus T@nj@ moest haar koppie er goed bij houden (en da`s niet zo makkelijk met mij ernaast Haha! )

Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl
Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl
Afbeelding

en nog maals zijn koppie
Afbeelding

Ondanks dat Mozart nog onbeleerd is, en T@nj@ zo met hem bezig is, vind ik dat hij het hardstikke netjes doet! En T@nj@ ook uiteraard Knipoog
Dit verder opbouwen en T@n ik weet ZEKER dat als Mozart strakkies onder zadel is, het een SUPER paardje is!!!Wat kan ie lopen zeg, wauw!!!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:39

Ziet er goed uit hoor, hoe oud is hij?!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:45

Is idd een mooi beesie hee!!!! Kwijl leuk koppie zit erop!
Ik ben ook heel benieuwd naar straks onder het zadel! volgens mij kan die wel sjouwen!
Dus als het zover is weer foto's he!!!!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:46

Zozo Tan, het beestje gaat snel voorruit ... thumbs up hoor Lachen

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 20:59

M = 1994 bij het KWPN, hij wordt dit jaar dus 10..

Weet wel zeker dat hij opperbest kan sjouwen.... Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:02

Mooi paard zeg OK dan! *LOL* , zit vast in de naam:D

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:02

Hij gaat idd. met hele grote sprongen vooruit! WERELDPAARD OK dan! Hij is echt GEWELDIG
Het zadel is gewoon te groot voor hem, de singel kan ook niet strak genoeg dus het zou een tikkie suicide zijn om er met dit zadel op te gaan (is ook allemaal op Kevin maat en ja, dat is nou eenmaal een tank Cool )
Van Sandra 1977 had ik al een hoofdstel wat deze man wel paste want gewoon maatje full is mega te groot voor hem (en dat was een hoofdstel waar Kevin van geen kant in past, zelfs niet met extra gaatjes Haha! ) Mozart is aan alle kanten gewoon heel fijn en luxe Kwijl

Ik heb overleg gepleegd met Hans en voor Kevin wilde ik toch al een Barefoot zadel gaan kopen, het ontbreekt mij alleen even aan de financien (uiteraard Schijnheilig ) dus nu koopt Hans dat zadel en daarmee kan ik Mozart dan inrijden en Hans mag dan later beslissen, als Mozart alle spieren op de juiste plek heeft zitten, wat voor zadel hij voor zijn paard wil gaan kopen Haha!

Voorlopig ga ik nog even lekker trainen met deze geweldige man, vooral comando's oefenen, eens een beetje bijgezet aan de longe en dan eens met de lange lijnen op de paddock zodat hij ook kan wennen aan een beetje teugeldruk en iemand achter zich, want iemand achter zich, dat vind hij nog steeds dood eng, maar hij leert erg snel dus dat is er zo uit

Zo, nu even naar de site van pmarena, zadeltje uit zoeken Kwijl OK dan!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 23:08

uiteraard zal ik het eea tzt weer op de gevoelige plaat vastleggen Knipoog alleen neem ik dan wel mijn digi mee...hoe groter t beeld hoe...nou ja dat kun je wel raden Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:57

Kleine plaatjes zijn goed genoeg voor (prima) totaal-indruk, hoor.
Wat zullen jullie een geweldige middag gehad hebben.
Tis een bijzonder paard en dat is het! Haha!
Charming!

OK dan!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 00:15

de middag was helaas maar kort (2uurtjes) omdat ik om 16u met 3meiden richting den bosch vertrok..maar overigens goed ook dat het zo kort was, anders was ik misschien uitgedroogt geweest en was ik nooit in den bosch aangekomen...nou ja zo kan ie ook wel weer

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:44

ziet er goed uit leuk beestje

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:46

Echt een leuk paard!!
Had ik nog niet gezien, dat ze een nieuwe had Schijnheilig Haha!

Alja

Berichten: 25590
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:57

nou dat ziet er toch super netjes al uit, ben helemaal benieuwd Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:47

Nou, ben net binnen van een uurtje stoeien aan de longe maar vandaag ging het dus helemaal mis!
Linksom geen probleem, hij draaide wel vaak met zijn kont naar buiten om dan stil te gaan staan maar na een paar minuutjes was dat ook weer over.
Toen hij lekker los was de rechterhand gepakt.....mijn god wat een drama ineens!!!!!!!!!
Hij lijkt ontzettend bang van een mens aan de rechterkant. Dat heb ik al eerder gemerkt want alles wat ik aan zijn rechterkant doe daar wordt hij panisch van maar het was nog niet gevaarlijk geworden, sterker nog, het leek met de dag beter te gaan.
Vandaag dus niet, hij wilde absoluut niet rechtsom lopen, alleen maar draaien (gelukkig wel naar binnen) en als ik hem weer op de volte probeerde te krijgen direkt weer draaien. Als ik naar hem toe probeer te lopen gaat hij direkt in zijn achteruit..........
Ik wilde absoluut niet opgeven, ik wilde er eerst achterkomen of het een bepaald soort angst is of dat hij gewoon liep te klieren want ja, het is nu al de zoveelste keer dat hij aan de longe loopt en tot nu toe was rechts wel moeilijk maar niet zo als dit..........
Hij is dus tot 2x toe omhoog gegaan, de eerste keer ging hij zo recht dat hij bijna achterover klapte, ik kon hem nog net op zijn zij trekken, hij ging dus mega onderuit.
Daarna weer aan de andere kant van de paddock verder gegaan (daar was het ook wat droger, ik zat inmiddels van top tot teen onder een dikke laag modder) en jawel, daar weer omhoog en bijna is hij met zijn volle lijf door het hek gegaan, toen wilde ik het bijna opgeven want als ik ergens een hekel aan heb en eng vindt dan is het wel een steigerend paard! Maar ja, opgeven kan natuurlijk niet in zo'n situatie, dat maakt het alleen maar erger.
Gelukkig kwam Hans net een kijkje nemen en hij stelde voor om aan de buitenkant met hem mee te lopen en gewoon eerst weer alleen te stappen.
Het heeft ongeveer een half uur geduurt voor Mozart mee liep met Hans (Hans aan de rechterkant, eng!!!) en op een volte om mij heen, ik ben alleen maar blijven staan. Toen de volte steeds kleiner gemaakt en op een gegeven moment de lijn aan mij gegeven en Hans nog "zogenaamd" de lijn vast met 2 vingers.
Daarna heeft Hans de lijn los gelaten en is mee blijven lopen, los dus. Dat ging goed dus probeerde Hans steeds verder van hem weg te gaan maar daarop ging Mozart dus meteen weer in zijn achteruit en draaien.
We zijn dus geeindigt met nog een stapsessie met Hans ernaast en toen maar gestopt, Hans en ik waren totaal bevroren (Hagel, regen en sneeuw over ons heen gekregen met die heerlijke wind, jawel wij zijn bikkels, gewoon doorgaan Haha! Cool )
Dus nu ga ik maar eens heel diep nadenken hoe ik dit probleem ga oplossen.............
Van de week zal ik in ieder geval een stuk rond afzetten op de longeercirkel, dat zal zeker helpen tegen het draaien, verder zijn tips ook altijd welkom OK dan!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:53

ziet er leuk uit zo hoor!! vceel succes ermee!!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 18:40

Hè tan balen zeg,
Ik wil je van de week nog best een paar keer helpen. Ik denk dat als je een volte afzet je al een heel eind bent...zet hem in iedergeval goed af dat hij er niet doorheen banjert. Je zei vrijdag ook al dat zijn rechterkant niet de makkelijkste kant is, vind het top dat jullie toch doorgezet hebben OK dan! , maar het is eerder wel goed gegaan en hij moet er niet een handje van krijgen om elke keer om te kunnen keren. Het "nadeel" bij moos is natuurlijk dat hij al 9 is en jij helaas niet weet wat hij in zijn eertse 9 jaar voor hij bij jou kwam heeft mee gemaakt. Zoals ik hem vrijdag zag lijkt hij mij absoluut geen verkeerd paard, maar het is wel een die je met veel gedult en correctheid aan het werk moet zetten. Misschien moet je hem toch meer laten wennen aan de zweep (ook al gaat hij dan rennen, ruby deed dit eerder ook, maar daar zijn wel wat truucjes voor)..de kunst met longeren zit hem dan ook dat je een paard "opsluit" tussen je ene hand met longe en de andere hand met de zweep...en dat je hem vooruit houd (en met lopen heeft hij echt geen problemen hoor!)...anders moet je het maar even zeggen, ik wil van de week best nog een paar keer langskomen om je te helpen (neem ik wel wat handige vriendelijke dingetjes mee)...gelukkig treft mozart het wel dat ie een baasje heeft met zoveel gedult! Van een ander had hij wellicht al rake klappen gehad...

Alja

Berichten: 25590
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:46

jemig dat is idd balen maar super dat je hebt doorgezet en dat in het vieze hondeweer van vanmiddag, super Haha! Haha!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:13

Nou Tan, hij houdt je wel bezig!! Het zijn trouwens mooie foto's geworden.
Jammer dat hij nu even niet wil meewerken, maar zoals Ruby al zei heeft hij mazzel dat jij erg veel geduld hebt.
Ben benieuwd hoe hij over een paar weekjes loopt.....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:55

Tja, het weer zat natuurlijk ook niet mee want net als Kevin heeft hij ook een pest hekel aan regen, alleen is Kevin nog erger, die gaat er met de kont tegenin staan en zet geen stap meer (en probeer zo'n tank dan maar eens in beweging te krijgen)
Maar met dat pest weer is het ook eigenlijk niet te doen, ik had moeite overeind te blijven omdat mijn laarzen constant in de blub bleven steken en ik zonder laars verder probeerde te gaan Haha! Hans op klompen, je begrijpt wel dat die iedere pas op zijn sokken liep Haha! dus de omstandigheden waren niet echt ideaal te noemen.
Maar ik wil wel mijn schema van om de dag aan de longe volhouden en ja, Vrijdag aan de longe geweest, gisteren de hele dag lekker op de paddock met de rest kunnen spelen dus het was vandaag weer werkdag
Morgen mag hij weer lekker de hele dag los en Dinsdag begin ik gewoon weer opnieuw.

Wendy, lief dat je verder wil helpen, dat aanbod neem ik graag aan! OK dan!
Jij kan longeren met dubbele lijnen he? Kan je mij dat ook mooi even leren want dat zal ook een stuk schelen met het omdraaien.
De zweep gebruik ik liever niet, ja gewoon als verlenging van mijn arm maar vanmiddag heb ik hem weg moeten gooien want zodra ik hem op pakte werd het alleen maar erger met hem en in het begin reageerde hij ook goed op mijn armen.
Dat hij van de zweep gaat rennen dat vind ik helemaal niet erg, alleen dat effect had het vanmiddag alleen linksom, rechtsom deed het heel iets anders met hem.
Ach, hij had vandaag gewoon zijn dag niet en dan gewoon doorgaan in noodweer is voor hem ook niet prettig natuurlijk, hoe was dat ook alweer? 1 pas vooruit wordt doorgaans gevolgd door 2 passen achteruit toch? Mozart gaat al 4 weken ontzettend snel vooruit dus mag hij van mij best een pasje of 2 terug doen geen probleem hoor, ik heb geduld en geef niet op, hij is van zichzelf een ontzettend braaf paard dus kwaadheid is het zeker niet geweest, ik moet gewoon de juiste knopjes even vinden en zitten die er niet op dan zet ik ze er zelf wel op (met behulp van Wendy ) het is mij tenslotte ook gelukt van Kevin een redelijk leuk paard te maken (en velen hebben hem toen de kogel toegewenst, ik niet, ik geloof in mijn mannen Haha! ) nee, dat komt wel goed.
Niet vergeten dat hij dit jaar 10 wordt dus van te voren wist ik sowieso al dat het niet makkelijk zou worden, een beetje tegenslag na al het goede mag best, het blijft een wereldpaard

Moest vanmiddag wel lachen, was erg aandoenlijk.
Ik had Mozart op stal afgezadeld, hoofdstelletje uitgedaan en Hans bracht het zadel naar de schuur, ik hing op de deur een beetje te hangen (uit te druipen) te wachten tot hans met de zweetdeken zou komen. Voel ik heel zacht 2x een duwtje tegen mijn kont, kijk om staat Mozart achter mij heel beteuterd te kijken met een blik in zijn ogen zo van: je bent toch niet boos op mij? ZOOOOOOO ontzettend lief!!! Nou jullie begrijpen al he, daar kwam een knuffelsessie van waar je helemaal klef van wordt Lovers
*zucht* Heerlijk dier!

Wendy, ik mail je zo even, ik wil eerst nog even wachten tot het noodweer over is, dan zet ik een cirkel af op het land (als dat wat droger is) die kan ik dan nl. gewoon laten staan en dan kunnen we aan de slag

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 13:36

Heej tanniewannie,
Tuurlijk mag je altijd een beroep op mij doen, vind het leuk je te helpen en met twee gaat t vaak makkelijker...ik kan idd longeren met dubbele lijnen, heb ook even een boekje voor je opgesnort...staan handige tips in...en inderdaad hij is in 4 weken erg vooruit gegaan en je leert alleen met vallen en opstaan, nu heeft hij een dipje...strakkies als ie onder zadel is zul je zien dat t rijden erg goed gaat, en dan komt er vanzelf weer een dipje...ik wacht je mailtje af...groetjes (en ik houd dinsdag maar even vrij in mijn agenda Knipoog

spigie

Berichten: 341
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: KeUt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:57

kruisjes Huilen Huilen