nieuwe rijfoto's Quentin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

nieuwe rijfoto's Quentin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 17:13

iris(destinietje) kon vandaag helaas niet komen, dus heb ik flink moeten slijmen voordat er iemand mee wilde om foto's te maken! en toen ik aan t rijden was en hij beter ging lopen was de digi vol, wel nieuwe batterijen er in gedaan, maar vergeten foto's er af te halen Clown

ben net als vorige week te paard naar de bak gegaan, hij was weer braaf buiten!

Heb hem op deze foto's minder diep laten lopen dan op de foto's die in dit topic staan [HAW] rijfoto's Quentin alleen wordt hij dan supersterk of valt wat uit elkaar, maar met flink wat overgangen en wat pasjes wijken etc krijg ik hem er dan toch wel doorheen, maar daar zijn geen foto's van, die komen over een week of 2

Afbeelding

Afbeelding

hier begon hij al flink te drammen
Afbeelding


beetje verzet Schijnheilig
Afbeelding


jammer dat de foto wat scheef is, lijkt of ie wel heel erg op de voorhand loopt
Afbeelding

en deze is wel erg scheef, kijk maar naar de bakrand&de balkjes

Afbeelding

Afbeelding

hier werd ie sterk en dsn trekt ie zn neus naar voren, maar dat ging na een paar tempowisselingen een stuk beter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar opzich had ik toch best fijn gereden, bewust niet meer zo diep laten lopen, maar toch krijg ik hem er op die manier doorheen, volgende keer rij ik hem in t begin dieper, en daarna wat meer met opgercht en zn neus er uit
hij was trouwens weer braaf, niet echt veel gestaak, alleen bij het appuyeren naar rechts in draf schopt ie naar mn been, en als ik hem dan aanpak gaat ie stuiteren.
in galop doet ie t wel gewoon goed, maar ja dinsdag donderdag en vrijdag heb ik weer les Lachen
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 01-02-04 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 07:20

LuvdaTossa schreef:
Citaat:
dinsdag donderdag en vrijdag heb ik weer les


Meen je dit Verward


ik heb op dinsdag&vrijdag clubles, in en groepje van 2-4 personen, dus lekker rustig
en op donderdag heb ik priveles

vooral in de winter is dat fijn, als onze buitenbak dan bevroren is of nat is, kan ik iig 3x in een binnenbak rijden, en op zaterdag+zondag kan ik vrijrijden in de bak waar we met de club les hebben, dat is ook altijd fijn Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:47

LuvdaTossa schreef:
Drie keer per week les is voor mij niet vreemd, maar dan neem ik wel verschillende paarden mee! Les (privé) is best inspannend, vooral omdat ik jonge paarden rijd. Vandaar vroeg ik het mij even af Knipoog

mijn priveles is idd heel inspannend, maar de clubles ook, omdat we in een klein groepje rijden van hetzelfde niveau, heeft de instructeur tijd genoeg om ons allemaal hard aan t werk te zetten, maar Quentin is ook al lang geen jong paard meer Knipoog die wordt al weer 11!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:55

GribaldiFAN schreef:
De foto´s zien er op zich netjes uit, en als je voor je gevoel lekker hebt gereden willen deze moment opnamens niet zoveel zeggen. Toch was me op blijft vallen aan jou foto´s is de spanning. Met name de spanning in jou houding (schouders en armen). Ik denk dat als je vooral in het lage ronde werk je aan je houding en zit gaat werken en aan de ontspanning vooral die ontspanning je quintin boven in het werk ook fijner en rustiger kunt laten lopen. Maar nu lijkt het een gezamelijke brok spanning, wat erg jammer is want jullie zijn een mooie combinatie met volgens mij de aanleg om nog een stuk verder te komen.


hij liep hier idd nog heel gespannen, heel drammerig en steeds bijna in verzet

Ik had hiervoor hem net even helemaal lang geleten en wat gestapt.

Ik ben al dravend naar de bak toe gegaan, toen heb ik hem losgereden en wat meer aan eht werrk gezet(toe was mn fotograaf ff stukje mountainbiken in t bos blakbij) en ik had laat hem tijdens het rijden tussendoor altijd even stappen aan de lange teugel

hem daarna weer oppakken is nog lastiger dan hem rijden waneer hij net uit stal komt, hij heeft dan geen zin meer, en dat laat ie merken, uiteindelijk kan ik hem er doorheen krijgen, maar ja toen was de digi vol

mn schouders en eigenlijk heel mn houding van mn rug is het gevolg van 2 ongelukken, oa verschoven ruggenwervels, verschoven nekwervels en een whiplash, ik moet dus mn spieren erg spannen om enigzins rechtop te zitten, maar dankzij de kraker+fysio waar ik trouw naartoe ga gaat het een stuk beter.
op het moment dat Q ontspant en ik bijna geen gewicht meer in mn handen heb, kan ik gewoon ontspannen rechtop zitten.
en dan te bedenken dat ik voor die ongelukken altijd te ver achterover zat Scheve mond

maar in de vakantie komt iris hierheen, en dan komen er eindelijk ftoo's waarop Q lekker loopt, en ik normaal zit(hoop ik) als ze mee kan naar mn priveles zou het helemaal fijn zijn!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 19:46

thanx Lachen

het is idd heel hard werken met Quentin, maar ik ben minstens even koppig als hij, en ik wil heel graag naar de Z met hem, dat heb ik 4 jaar geleden besloten toen hij zo aan het staken en klieren was dat er echt niets mee te beginnen was, en nu komt de Z al erg dichtbij
we zijn nu M2+8 wp, ik rij denk ik nog zeker het begin van het buitenseizoen nog M2 en daarna wil ik de Z1 gaan proberen

en supersnel, met desje is alles oke hoor, volgende week krijgt ze een behandeling(infuus met Tildren) bij de DA ivm de kreupelheid linksachter en waarschijnlijk kan ze daarna weer vaker mee naar het bos Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 20:17

ik bedoelde dat ik hem met losrijden normaal erg diep rijd, zoals in het andere foto-topic, waarbij hij dus achter de loodlijn loopt(wat volgens veel mensen niet goed is) aar dan ontspant hij makkelijk, daarna rij ik z neus er meer uit en ga ik hem oprichten

nu had ik hem ook met losrijden voor de loodlijn, wel laag en langer in de hals op op de foto's natuurlijk, maar als hij met zn neus op/voor de loodlijn loopt, en dus niet heel erg diep en rond(en achter de looodlijn) spant hij zich veel meer

ik ga er natuurlijk niet meteen zodra ik er op zit, hem opgericht laten lopen, ik laat hem altijd eerst langer en lager lopen, maar normaal rij ik hem dus extreem diep en dus wat achter de loodlijn bij het losrijden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 12:48

klopt, als hij dan ontspant is het echt heel apart, dan gaat ie echt super bewegen en zit ie ook heel makkelijk, met een ontspannen rug!

maar voordat hij ontspant terwijl zn neus voor of op de LL is, dat duurt echt heel lang en lukt nog maar moeilijk, maar er wordt aan gewerkt Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers