Onze eerste oefenwedstrijd (AVS)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Onze eerste oefenwedstrijd (AVS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:05

Alweer bijna twee maanden geleden hebben Kaunos en ik ons eerste oefenwedstrijdje gereden. We zijn, in mijn ogen, nog niet helemaal klaar om wedstrijden te gaan starten, maar een oefenwedstrijdje wilde ik wel proberen. Dus toen het AVS in november in St. Oedenrode een oefenwedstrijd organiseerde was ik van de partij. We mochten twee proefjes rijden en tussendoor kregen we nog een kwartiertje instructie. Van de eerste proef heb ik hier maar een foto, die ging echt beroerd. Hij liep wel braaf de bak rond en daardoor was ik al helemaal gelukkig. We hadden 136 punten en als belangrijkste opmerking dat hij niet nageeflijk was (tja, dat had ik ook wel door). Als hij wel nageeflijk zou zijn geweest, zei de jury dat ik waarschijnlijk allemaal 8-en zou hebben gescoord.

Afbeelding

En toen gingen we over naar de instructie. Dat begon er al wat meer op te lijken.

Afbeelding

Afbeelding

En toen het tweede proefje. Dit ging echt super! We hadden 158 punten en dat had ik dus vantevoren echt niet verwacht.

Afbeelding
(tja, ik kijk graag naar zijn koppie Schijnheilig , en die benen...... Scheve mond)

Maar deze is al wat beter:
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden en....Ik hoor graag commentaar op mijn houding!

O ja, met dank aan Maartje (SilverSadle hier) voor de Cheese!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:25

Op die laatste foto loopt hij idd al stukken beter. leuk paardje trouwens.

Over je houding: Hoofd recht op, been niet te ver naar achter leggen en iets meer knik in je armen.

iig fijn dat je tweede proef beter ging!!! Een goede instructie kan vaak wonderen doen

Veel succes verder! Goed oefenen en jullie komen er wel!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:36

leuke foto's hoor!
enne nu ga je zeker vaker wedstrijden rijden?? Haha!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:12

Leuk paardje.. en ziet er goed uit hoor:)) succes verder!!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:38

Je ziet duidelijk vordering nadat je er langer opzat! Goed dat het de tweede keer zoveel beter ging!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:59

Leuk arabiertje heb je zeg!
Ik wou eerst ook naar die oefenwedstrijd gaan met mijn arab maar St. Oedenrode was een beetje te ver!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:08

Mooie Arab heb je!
Je ziet echt veel verbetering vanaf je 1e proef tot je 2 proef.
Zou dat van die aanwijzingen van je instructrice komen of omdat hij wat langer nodig heeft om goed los te worden?

Succes nog met je mooi arabje!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:10

Hoe is hij trouwens lang moederskant gefokt?
Las dat zn pappa Anthal is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:46

Hey, leuke foto`s Nicole! Lang niet gezien!
Best jammer dat Kaunos nou nog vaak niet nageeflijk loopt, daar ben je toch al best lang mee bezig, niet? Heb je er nog les mee? Verder ziet het er netjes uit, al lijkt het of hij afgevallen is?

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:20

Hij loopt iid de 2e proef beter. Kritiek is ookal gegeven.. Het enigste dat ik kan zeggen dat Kaunos ontzettend mooi is! Lovers

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 12:09

Dank jullie voor de leuke reacties! Hij heeft inderdaad vaak lang nodig om los te komen, maar ook dan heb ik vaak nog veel moeite om hem continu nageeflijk te krijgen. Het schijnt deels ook aan zijn bouw te liggen (halsaanzet en zo), is me laatst verteld. Maar de instructie had wel duidelijk effect.

Ik heb ongeveer 1x per week les en dat gaat steeds beter. De nageeflijkheid komt steeds sneller en wordt stabieler. Maar af en toe doen we na een stapje vooruit door hard werken ook meteen weer twee stappen terug en kan ik bijna weer van voren af aan beginnen. Ik merk gelukkig wel dat de grote lijn toch stijgend is. Het gaat langzaam, maar het gaat wel bergopwaarts, dus we gaan er wel komen!
Ik wil op zich wel graag wedstrijden rijden, maar daar ga ik pas aan beginnen als we thuis stabiel kunnen rijden (dat wil zeggen een stabiele nageeflijkheid). Ook heb ik op dit moment nog geen auto+trailer-combinatie waarmee ik hem zou kunnen vervoeren. Het lijkt me ook vreselijk frustrerend om iedere keer thuis te komen met een tegenvallende uitslag. Zeker als je maar 1 proefje mag rijden. Dus pas als ik het gevoel heb dat we in staat zijn een winstpunt te rijden ga ik starten. Dit oefenwedstrijdje was voor mijn gevoel nog veel te veel een toevalstreffer.

Mieke, volgens mij is hij niet afgevallen, ik vind zijn buik nog steeds aan de dikke kant, zeker voor een arabier. Net nadat hij verhuisd was is hij zelfs gigantisch aangekomen door al het vette gras wat hij ineens te eten kreeg. . Misschien dat het zo lijkt omdat ik zijn staart heb ingevlochten. Ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien, zo'n ielige staartwortel. Ik zie hem liever los.

Kaunos zijn moeder is L. Donya van Andoy. Ik heb van de zomer een volle zus van zijn moeder gezien en daaruit was duidelijk te zien van wie hij zijn postuur heeft, niet van zijn vader dus! Het koppie is duidelijk wel van zijn vader en het karakter volgens mij ook. Hoewel ik het karakter van zijn moeder dus niet ken (die is al lang dood).

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:27

Leuke foto's van Kaunos!
Echt mooi dat je zo goed kan zien, dat het in de loop van de proefjes steeds beter gaat!!! Jullie zien er samen heel netjes uit!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:55

hey leuk joh dat je met je arabje mee hebt gedaan aan de oefendagen!
Ik heb in het begin van onze wedstrijd carriere ook een paar keer zo'n oefendag in leusden gedaan en heb er altijd heel veel van opgestoken!
en het leuke eraan is dat je alleen maar arabjes op zo'n dag ziet
gr. dorinda

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:00

mooi paardje de laatste foto is erg m ooi!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:21

he super dat ik kaunos weer eens zie. Hij ziet er goed uit hoor!

En jij bent geen spat veranderd! *LOL*

Hoop vaker iets over hem te lezen op bokt.nl

enne super dat je gewoon proef hebt gereden! dat het nog niet perfect gaat maakt niets uit. het is goed voor de afwisseling en je weet waarop je kunt gaan oefenen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:23

Leuk om jullie weer eens te zien! Mooie foto's ook.
Kaunos doet goed zijn best. Jammer alleen van dat eerste proefje, maar het tweede ging zo te horen erg netjes Lachen
Mooie ervaring ook, zo'n eerste wedstrijd Lachen

Veel plezier en succes nog met hem!
(Kom je nog eens langs op de manege? Tong uitsteken)