bij de'hengst' wezen kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

bij de'hengst' wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 21:33

Knipoog
vandaag even bij een paard wezen kijken
een jonge hengst Cool
wordt juni pas 4!
erg leuk ding! natuurlijk nog niet veel bespiering...pas paar maand echt onder het zadel...hij is best grof, maar hefet ene best klein hoofd!
en absoluut geen hengst! hij is echt heel lief, beetje suf! had wel wat meer pit in gemogen...maja maybe komt dat nog!?! rijdend was die braaf...en dat voor een 3,5 jarige! zelfs springen onder man ging leuk!

toen we naar huis zouden gaan liepen we tegen een 6 jarige ruin aan....die ook te koop stond!(zelfde eigenaren) naja die dan ook maar ff proberen Tong uitsteken helaas had die nog nooit wedtsrijd gelopen, en was ff wat stoerder! met rijden vond ik hem wat minder
maar hier wat fotootjes(als ze het doen Boos! )

de hengst Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen ik Haha! en mij pa deed ook erg zuinig toen ik er op zat Boos!
Afbeelding
Afbeelding

de ruin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben benieuwd wat jullie er van vinden

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:05

nou idd, dat voorbeen viel mij ook op! maja zoiets kan toch veranderen?! we vonden zelf dat de hengst wat meer potentie had omt e springen, soms nog wat ongelukkig omdat ie nog zo jong is!
wild is die niet hoor haha!
de ruin bleef vaak vlak springen, dat vond ik zo jammer! hij showde wel meer tijdens het losgooien, was ff wat manzer....maar onder man vond ik hem veel minder! zo vreselijk bewegelijk(nou is die ruin van mij dat ook, maar toch) en af en toe accepteerde hij niet de druk op de teugels


de ruin is overigens helemaal springgefokt(duits) en de hengst voornamelijk spring maar zit ook wat dressuur achter
onder man liep hij leuk, maar los vond ik hem wat minder....

de achterhand is gewoon! maar als je dat vergelijkt met zijn brede borst stelt het nix voor! zit nog geen spier op daarachter

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:14

Pipo schreef:
De ruin springt zo slecht nog niet, ook een wat hangend voorbeen, maar daar kan je als ruiter wat aan doen. De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Qua type wel een leuk dier, wat is het voor nakomeling? Burggraaf?

Hengstengedrag kan heel goed blijven gaan, maar ze kunnen ineens doorhebben dat ze hengst zijn. Als je streng en consequent en handig bent dan is dat geen probleem.

Sta je op een pensionstal waar je altijd met veel mensen in de bak moet rijden is het een crime.........



de hengst is een Lord Calando X Darnels X riogetta(toch zo schrijf je dat toch?!naja zoiets) X Rinaldo

de ruin?!?! geen idee, lichtelijk onbekend bij mij, tis een holsteiner.... zit ergens ver weg wel een lady killer in, heb de papieren nog gezien...maar dat geheugen Schijnheilig Bloos

Barb: ik vond hem voor een 6 jarige niet op niveau! hij luisterde niet goed naar mijn hulpen, nu reed ik ook zonder sporen en die man met....maja moet ook niet zo heel veel uitmaken, hij kwam af en toe tegen de hand, hij bleef wel met zijn koop omlaag, maar dan wilde hij niet de hand volgen en mooi rond worden
ik vond het ook erg jammer dat hij nog nooit wedstrijd heeft gelopen.....
terwijl ze er behoorlijk veel voor vroegen Bloos

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:17

Sjuimpje"]
[quote="Pipo schreef:
De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?

Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!

Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.
[/quote]

nou die grote prijs........... Tong uitsteken zou leukzijn *LOL*
nou moet ik zeggen dat ik wel een springer ben
mijn pony liep toen ik hem kocht alleen dressuur en had nog nooit een hindernis gezien! en die heeft echt niet de techniek waarbij je zegt WOW, eerder oeeeee ahhhhhhh kijk uit Tong uitsteken
in de L was het een ramp, alle balken vlogen....benen hingen daar maar wat maar we rijden nu wel Z, hij lootp nu echt lekker....
dus ik geloof dat er heel wat kan veranderen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 23:07

Pipo"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Pipo"]
De hengst daarintegen..........maar ach.........wil jij de grote prijs winnen?
[/quote]
Ik ga er vanuit dat deze net als de pony multifunctioneel ingezet gaat worden, en zo'n hangend voorpootje in de cross?
Ik krijg al een hartverzakking bij het idee. Haha!.
[/quote]

Hangende voorpootjes leren ze rap af in de cross. Daarnaast heb ik geen idee wat tobias voor paard zoekt.


[quote="Sjuimpje schreef:
[Wellicht dat het kàn veranderen RT, maar die garantie krijg je er niet bij. Ik vind dat een paard van nature moet weten waar hij zijn benen moet laten.
[/quote]

Rijtechnisch kan je HEEL veel doen aan een hangend voorbeen, denk je werkelijk dat die hengsten op de hengstencompetitie zo goed springen? Zijn thuis allemaal geprepareerd.

Paarden die van nature goed weten waar ze hun benen moeten laten, kosten de hoofdprijs. Jonge goed springende paarden praat je snel over prijzen vanaf 20-30 duizend euro.

Ik vraag mij af of de topicstarter dit soort bedragen kan en wil betalen. Dat zijn nogal dure grapjes namelijk.


betalen kan ik wel....maar ik heb er alleen niet voor over....echt niet!!!!!! ik kan ook een leuke kopen voor een VEEL kleinere prijs!!
misschien dat zo eentje van 20000 wel op de een van de andere dag dood ligt....net zoveel kans als bij een vuilnisbak lijkt mij!

ik ben op zoek naar een allround jong paard...meer springen dan dressuur
rond de 168...maar al zou ik werkelijk intresse hebben, dan neem ik nog iemand mee en keuren wil ik sowieso bij een paard die ik wil/ga kopen


mijn pony leerde het echt niet snel af die benen daar te laten bungelen! maakte hem nix uit! maar hoe hoger we sprongen hoe beter die ging springen! je weet het maar nooit! en papier zegt ook niet altijd alles!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:02

wow wat ene reactie....

kijk ....ook een niet goed perfect springend technisch paard kan Z worden.... daar ben ik van overtuigd, oke niet elk paard natuurlijk! maar er lopen er na mijn idee genoeg rond! en dat zie je dan wel niet op het 1e oog, dusja inprincipe weet je ook niet wta je dan koopt
als je mijn pony los laat springen zal die er dwars door heen springen, een L parcours vlogen de balken ook nog, maar nu in het Z, weet die zich erg goed te houden....

Paulanda: dat was idd Jack, deze foto's zijn genomen in Zuid Schermer

misschien wel ff interessant
ik zoek een
jong paard(wat meer springgericht....) 4 a 5 jaar oud,
moet rond de 168 zijn
geen schimmel/vos
liefst ruin

......oh wat ben ik kritisch haha

ik vind dat jullie behoorlijk kritisch zijn(duh ik ook) snap ik ook wel! maar toch vind ik hem niet verkeerd! ik heb hem natuurlijk real life gezien Haha!
hij is nog een btje onwennig, maar wat wil je...nog geen 5 maand geleden is die van het land geplukt!hij heeft 3 jaar lang lekker hengst mogen zijn
hij komt op stal, ten eerste is die super braaf....loopt dus nog niet lang onder het zadel. en waar de foto's zijn gemaakt was zijn 1e x losspringen, daarvoor had hij nog een paar x losgesprongen ergens anders. hij wordt momenteel erg soft gereden,maar das nogal logisch voor zo'n jong ding! ze zijn er wat dat betreft erg zuinig op!
ik zal nog ff wat foto's neerzetten

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:16

Pipo schreef:
Tobias, Fons is 4 weken geleden van het land geplukt en gelijk de binnenbak ingegaan en we hebben hem loslaten springen. die sprong heel wat beter dan deze.

Kijk als die hengst 3000 euro kost, dan vind ik het een fijn beest.

Kost ie 10 dan vind ik het een waardeloos dier.


tja de ene heeft het wel meteen de andere niet....
ik heb ook gemeld dat ik hem te duur vond!(voordat ik al heen ging hoor)
maja kijken kan geen kwaad Knipoog

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 19:33

hier nog wat foto's

Afbeelding
koppie hengst
Afbeelding
te laat
Afbeelding
landing, check die staart Haha!

Afbeelding
na landing Haha!
Afbeelding
onder de man


Afbeelding
koppie ruin
Afbeelding
ruin...ook met ongelijke benen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 20:57

ja oke, sorry heb ook niet de foto van boven de sprong ...maar die was ook echt ongelijk!

tis ook de bedoeling dat ik andere paarden ga bekijken, ik koop niet zomaar het eerste beste paard wat ik tegen kom!kan me ook niet voorstellen dat ie dan meteen aan al mijn eisen voldoet!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 31 bezoekers