Vollatton@Work in Anky Ocean

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Vollatton@Work in Anky Ocean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:56

Zo hier weer Vollatton aan het werk, ik blijf stalken.
Hier houd het voorlopig even op maar ik vond de foto's die vandaag gemaakt zijn eigelijk toch wel heel mooi zo in het zonnetje.
Hier de voorgaande topic's:
Vollatton@Work aan de longe
Vollatton@Work in Anky sunshine

En nu de foto's van vandaag, gaat al stukken beter. Heb alleen foto's van het longeren en het losdraven.
Afbeelding
Afbeelding
Harder ik wil nog harder Clown Afbeelding
Afbeelding
Net na een bok, en weer trek ik dat hele bit door ze mond Huilen
Afbeelding
Keep smiling Clown Afbeelding
Ff Bijkletsen met de fotograaf Vork Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen was de camera leeg dus gingen we over op mobiele telefoon Vork
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze Haha!
Doeg! Ingrid

Manon bedankt voor het maken van de foto's Haha!

Sterre2000

Re: Vollatton@Work in Anky Ocean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:23

Heej,

Leuk paardje heb je hoor! Het rijden vind ik er nog niet lekker ontspannen uitzien.. Op sommige foto's heeft het paard heel veel spanning en zit jij hem ook erg in de weg.. Op de foto's lijkt het of je je handen vastzet, maar dat kan ik ook mis hebben.. Probeer druk op je teugels te houden en dan lekker voorwaarts neerwaarts te rijden!

Succes!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:20

Hij heeft niet gebokt met het opstijgen en dat was volgens mij al heel wat Tong uitsteken
Alleen die overgangen nog hard aan oefenen en dan komt het zeker wel goed.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:11

Sterre2000 schreef:
Heej,

Leuk paardje heb je hoor! Het rijden vind ik er nog niet lekker ontspannen uitzien.. Op sommige foto's heeft het paard heel veel spanning en zit jij hem ook erg in de weg.. Op de foto's lijkt het of je je handen vastzet, maar dat kan ik ook mis hebben.. Probeer druk op je teugels te houden en dan lekker voorwaarts neerwaarts te rijden!

Succes!

Hij is ook nog heel gespannen heb er nog maar een paar keer opgezeten. En ik moest de teugels juist nog niet aannemen en geen druk op zetten. Alleen maar voorwaarst laten lopen. Nee me handen hem ik niet vast want ik heb hem amper vast. Zijn denk net de momenten waarop die zelf z'n nek heel lang maakt en ja me teugels zijn niet langer Clown

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:13

Sterre2000 schreef:
Heej,

Succes!

Dit is vrij moeilijk als het dier net onder het zadel is dat heeft ook z'n tijd nodig. Sommige paarden volgen dan gelijk netjes je hand maar andere houden meer van sterren kijken en allemaal leuke dingen zien.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:15

Lovely1 schreef:
Sterre2000 schreef:
Heej,

Succes!

Dit is vrij moeilijk als het dier net onder het zadel is dat heeft ook z'n tijd nodig. Sommige paarden volgen dan gelijk netjes je hand maar andere houden meer van sterren kijken en allemaal leuke dingen zien.

Ja dat herken ik, Ik ging met m'n instructrice proberen de teugels aan te nemen maar als ik dat doe gaat die heel erg raar doen met z'n hoofd enzo en dan is er helemaal niet meer mee te rijden. Dus we doen heft gewoon eerst zo dan kan ik zelf ook aan het paard wennen enzo, dan ziet het er nog maar niet zo mooi uit. Komt later wel.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:26

Sorry, ik heb niet zien staan dat hij net onder het zadel is! Wel goed dat je dan met weinig druk op de teugels rijd! Ga zo door dan!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:39

Ingridje16 schreef:
Sterre2000 schreef:
Heej,

Succes!

Hij is ook nog heel gespannen heb er nog maar een paar keer opgezeten. En ik moest de teugels juist nog niet aannemen en geen druk op zetten. Alleen maar voorwaarst laten lopen. Nee me handen hem ik niet vast want ik heb hem amper vast. Zijn denk net de momenten waarop die zelf z'n nek heel lang maakt en ja me teugels zijn niet langer Clown

He lekker eindelijk erop Haha!.

Ik zou de teugels even zolaten en hem op zijn eigen benen laten lopen en na een paar keer langzaam wat meer druk nemen. Ga je nu hem proberen aan de teugel te laten lopen ga je het misschien met druk doen en valt hij op de voorhand. Plus dat ik denk dat hij nog niet sterk genoeg is in zijn lijf om en voorwaarts en neerwaarts te lopen.
Laat hem zo maar weer even rustig wennen en dan langzaam weer oppakken.

Vind de spanning heel normaal voor een paar die een tijd niet onder het zadel is geweest hij moet gewoon even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:00

Zo wat een hals!.
Ongelofelijk, wel een leuk beestje, je zit er leuk op Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:14

peaches_ schreef:
Zo wat een hals!.
Ongelofelijk, wel een leuk beestje, je zit er leuk op Lachen

Paard is zelf 1.80 ongeveer dus dan moet daar ook wel een lange nek op Clown
Dankje Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:02

Sterre2000 schreef:
Sorry, ik heb niet zien staan dat hij net onder het zadel is! Wel goed dat je dan met weinig druk op de teugels rijd! Ga zo door dan!

Dankje Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:56

Leuk, zo'n groot paard Lachen.

Kan het zijn dat je martingaal iets te strak afgesteld staat? Of foto 6,8 en 9 bijvoorbeeld zie je dat de martingaal al inwerkt terwijl het paard zn hoofd niet abnormaal hoog houdt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:17

Wou hetzelfde zeggen als Apple idd! Verder kun je zien dat dit een lekker groot slungelig paard is. En tja, dat heeft nou eenmaal tijd nodig Knipoog Denk dat je er met de nodige instructie en geduld wel komt. Lijkt me een leuk dier om over een half jaar tot een jaar nog eens te zien Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 22:50

Martingaal zat eerst losser maar dan krijg je dat effect dat die z'n hoofd heel hoog de lucht in gooit of steigert. Ik probeer m'n teugels ook zo los mogelijk te houden zodat die martingaal alleen werkt als ik aan de teugels trek. En sommige moment heb ik net spanning op de teugels waardoor die martingaal idd inwerkt terwijl het niet de bedoeling is. maar daar word aan gewerkt.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:19

loez schreef:
Wou hetzelfde zeggen als Apple idd! Verder kun je zien dat dit een lekker groot slungelig paard is. En tja, dat heeft nou eenmaal tijd nodig Knipoog Denk dat je er met de nodige instructie en geduld wel komt. Lijkt me een leuk dier om over een half jaar tot een jaar nog eens te zien Lachen

Vind het ook een erg mooi type, dat word zeker wel wat.
Helaas heb je 'm net voor m'n neus weggekaapt Verdrietig
Ik heb op 'm gereden daar op het weiland en een springvermogen dat hij heeft, ik stond er echt van te kijken.

Hij heeft toch Wellington als vader?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:25

ellesje schreef:
loez schreef:

Vind het ook een erg mooi type, dat word zeker wel wat.
Helaas heb je 'm net voor m'n neus weggekaapt Verdrietig
Ik heb op 'm gereden daar op het weiland en een springvermogen dat hij heeft, ik stond er echt van te kijken.

Hij heeft toch Wellington als vader?

Ja