Rowan longeerfoto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Rowan longeerfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 20:45

Nja, wat vinden jullie ervan? Van hoe hij loopt wil ik dan weten, hij ziet er niet uit - stro in z'n staart en een vacht van hier tot ginder, een echte winterbuik en de camera vond het wat donker. Maar hoe loopt hij?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:59

ERg netjes vindt ik !! Op sommige foto's zou ik zeggen, neem iets meer stelling maar hij loopt mooi hoor *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:13

Wat ziet je paard er lekker "oer" uit ! *LOL*

Hij loopt op zich niet slecht, maar hij heeft veel te weinig stelling en buiging.
Het ruggebruik zou ook nog verbeterd kunnen worden.
Op de eerste foto's zie je duidelijk dat hij zelfs tegenstelling neemt.
Bij de volgende foto's is geen stelling en buiging te zien, hij loopt als een soort plank op de volte.
Door je touwtjes juist in te stellen kun je hier een hoop verbetering in krijgen.
Vraag eens of je instructrice (of iemand anders die er veel kijk op heeft) je even wil helpen, je zult zien dat het een wereld van verschil maakt.

Verder vind ik dat je een hartstikke leuk paard hebt OK dan!
Veel succes en plezier samen !

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:31

Leuk paardje,maar er is nog wel wat verbetering nodig!Veel succes!! Knipoog *LOL* OK dan!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:42

Volgens mij loopt je paardje wel lekker hoor! Alleen iets meer stelling. .dat is denk ik alles!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:23

Hij heeft te weinig stelling en buiging, maar ik vind hem wel leuk lopen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 22:32

Op de eerste foto geeft hij juist een 'nuk', een 'zal ik gaan bokken of niet' oprol-beweging. Maar je hebt gelijk dat hij - zoals Bob van Asselt dat zo leuk zegt - "als een platbodem door de bocht gaat". Stom genoeg is hij echt soepel genoeg, raakt met het grootste gemak z'n eigen kont aan, buigt best lekker om het been heen, kan onder het zadel ook netjes kleine voltes draven - maar als ik er niet opzit, dan krijg je dit dus. Heel ergelijk, want een gebrek aan athletisch zijn is het niet!

PS: 'oer' dat kan je wel zeggen ja. 'Tis een Welsh Cob, en al dat haar krijg je er gratis en voor niks bij. Eind februari gaat hij onder het scheermes, een racemodelletje word het denk ik. 'tis namelijk een endurance paardje, hij moet al die warmte wel kwijt kunnen Lachen

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:29

Ik heb de eer gehad deze pony te mogen beleren voor de kar.
Als ik hem zou bijzetten zou ik het wat hoger doen, maar dat is een beetje afhankelijk van het doel wat je er mee voor ogen hebt.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:14

ik vind rowan erg leuk in zijn wintervacht:j
ga je hem ng scheren of laat je het toch maar zo? laa maar niet goed gelezen Bloos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 00:23

Albert: we zijn op het moment vooral bezig met ruggebruik en ontspanning. Hij word helemaal niet blij van dat bijzetten en heeft zoewieso al snel de neiging om zichzelf 'op te rollen', dus tot nu toe heb ik hem vooral aangemoedigd om omlaag te komen en z'n rug los te laten. Ik ga het nu eens proberen met een extra slagje onder aan de singel, zodat ik hem in de lengtebuiging in kan stellen. Wil dat lukken, dan ga ik 'm eens wat hoger instellen. Bedankt voor de tips allemaal! Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:45

ArwenLune schreef:
Op de eerste foto geeft hij juist een 'nuk', een 'zal ik gaan bokken of niet' oprol-beweging. Maar je hebt gelijk dat hij - zoals Bob van Asselt dat zo leuk zegt - "als een platbodem door de bocht gaat". Stom genoeg is hij echt soepel genoeg, raakt met het grootste gemak z'n eigen kont aan, buigt best lekker om het been heen, kan onder het zadel ook netjes kleine voltes draven - maar als ik er niet opzit, dan krijg je dit dus. Heel ergelijk, want een gebrek aan athletisch zijn is het niet!


Dat zie je inderdaad wel vaker.
Dan is het niet zozeer een kwestie van (nog) niet kunnen, alleen komt het er nog niet op de juiste manier uit.
In elk geval is het positief dat hij verder zo athletisch is, nu is het alleen nog een kwestie van het eruit te krijgen tijdens het longeren.

Heb je toevallig het boek van Lammert Haanstra weleens gelezen ?
Daar staan ontzettend veel goede tips en voorbeeldfoto's in hoe je je paard op een correcte manier bij kunt zetten.
Je ziet ahw. het doel met daarbij het middel dat je kunt gebruiken.
Als je het boek niet hebt (is redelijk aan de prijs) dan mag je het gerust van me lenen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:49

Heb eigenlijk niets aan het hierboven genoemde toe te voegen, vind het er netjes uitzien!
Enne, leuk paardje!!!

Chrisjuh
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:38

mooi paardje, ik vindt het juist lief zo harig.. maar ik vindt zun gangen mooi!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:16

Wanneer je het moeilijk vindt de touwtje op de goede manier in te stellen, kan je ook het touw door laten lopen over de rug. Dus één lang touw, van de buik, tussen de voorbenen door, door de bitring, naar een ring aan de zijkant van de singel, het touw door laten lopen over de rug (bovenop de singel door de ring heen) het touw dan door een ring aan de zijkant van de singel, terug naar de andere bitring en dan weer tussen de voorbenen door.

Dan moet jij zelf zoregn dat je paard met stelling loopt, maar dan zit't 'm niet in het afstellen van de touwtjes. En je hoeft de boel niet te veranderen wanneer je van hand verandert. Knipoog
Je kan event. ook met bijzetteugels werken en die kruislings vastmaken.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:53

Ziet er netjes uit hoor!! en ik vind het paardje zelf ook wel schatiig zo met die vacht met allemaal verschillende keluren.. mooi juist!!