Eindelijk weer rijden op Aranka (5 week rust)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eindelijk weer rijden op Aranka (5 week rust)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 19:52

Door een ongelukkige trap van een ander paard toen ik Aranka even los liet in de bak, had ze een nare wond opgelopen en liep ze kreupel.
Van de wond is inmiddels niets meer over dan een korstje met een kleine verdikking, en sinds een paar dagen loopt ze weer echt helemaal goed, dus na gister even een tien minuten gestapt te hebben, heb ik vandaag weer gewoon gereden.

We hadden voor ze kreupel werd les bij Carmen Grondsma, die me hielp haar tempo onder controle te leren krijgen en de aanleuning te verbeteren(die er vaak niet was omdat ze zich opkropt en/of een valse knik maakt, vooral als ze onder je vandaan probeert te lopen).
Gisteren had ze geen hoef verkeerd gezet dus ik stapte er met vertrouwen op... Wat een super meisje is het toch! Geen bok, niet racen... ontzettend lief!

Ik heb er een aantal redelijk goede foto's uitgezocht. Natuurlijk waren er nog veel momenten dat ze te diep ging lopen, onder me uit liep en daarmee op de voorhand dook, maar ik vond het eigenlijk ontzettend goed gaan voor dat ze maar zo weinig bereden is, en nu al weer 5 weken stil had gestaan... Ze staat nog steeds te koop, maar ik hoop echt dat ze nog even blijft!

Mijn houding en evenwicht moet echt weer even wennen op haar. Ik val snel voorover en doordat mijn rechter beugel wat korter is dan de linker, zat ik ook niet helemaal in evenwicht. Misschien toch maar een gaatje er tussen maken! Ook moet ik weer gaan denken aan het dragen van mijn handen... Maar goed... Hopelijk kan ik nu weer regelmatiger rijden en dan komt dat vast ook wel weer goed!

Hoe vinden jullie dat het er uit ziet?

Afbeelding
net aan het draven...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zou ik net een pasje wijken...
Afbeelding
Hier liep ze weer net wat te diep en op de voorhand.
Ik moet proberen haar op mijn zit terug te rijden en dan van achter weer actief maken... Erg moeilijk... Je doet snel te veel met je hand.
Afbeelding
en lekker ontspannen...

Afbeelding
lekker even op adem komen en dan helemaal uitstappen...
Afbeelding
Afbeelding

En tenslotte haar ontzettend lieve koppie...
Afbeelding

Ik wil haar nu nog liever niet kwijt Schijnheilig maar als iemand belangstelling voor haar heeft, dan is via pb meer info over haar te krijgen (en nummer van eigenaresse)...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 02-01-04 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:03

leuk paard

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:21

Leuke paard! loopt mooi! hoe groot is ze?

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:24

loopt nog netjes hoor na vijf weken!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:27

ze is ongeveer 1,45 maar is nog nooit officieel gemeten...
Ik ben niet zo groot en pas er dus makkelijk op (1,64)

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:27

Hee Joyce ziet er goed uit,was ze een beetje braaf?
En liep ze weer helemaal oke?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:37

Ik vind het er heel mooi uitzien! OK dan!

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:46

Haaj Joyce!
Ik vind het er goed uitzien hoor, zo na 5 weken rust. Vooral de tweede foto loopt ze heel mooi OK dan! alleen jammer dat je daar iets voorover zit.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:52

Ze loop echt nog netjes na 5 weken, op het eerste gezicht zou je niet eens zien dat ze rust heeft gehad

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:15

bedankt!!! Dat voorover zitten is echt een probleem Haha!
Bij haar is het vooral een probleem omdat ze zo onder je vandaan kan lopen en als ik dan te relaxed rechtop zit, dan schiet je achterover Knipoog Ze deed het inderdaad heel super, had ik niet durven hopen...
Ik ben bang dat het nu ook niet lang meer duurt voor ze weg is...
Wel jammer want het is een hele leuke pony om te rijden en te verzorgen en ze staat ook nog bij ons op stal dus het is makkelijk te combineren met Andrew...

En Alie, voor zover ik kan beoordelen (en als ik er naast sta schijn ik vrij kritisch te zijn daarin) loopt ze nu echt weer helemaal goed...
Je ziet ook wel op de foto's dat ze haar achterbenen weer mooi optilt en doortreedt, terwijl ze echt een periode kort heeft gelopen en heeft getrokken met haar linkerbeen...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:26

Ziet er netjes uit Joyce! Vroeg me laatst eigenlijk al af of ze alweer goed liep, ja dus Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:05

Ik vind het erg nette foto`s. Het ziet er ook ontspannen uit, van beiden kanten. Geen gesjor, geen gepluk en weinig tot geen spanning.
Echt jammer dat ze verkocht moet worden! Ik heb de reden niet meegekregen, maar ik zal voor je duimen dat ze nog ff mag blijven, of dat ze anders bij een super iemand terecht komt. Kan jij haar niet blijven rijden??

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:15

Damn na 5 weken rust en al zo rijdn?
De mijne heeft 6 weken rust gehad, kreupel, en ik ben minstens 6 weken bezig met opbouwen.. Ik mag maar 20 minuten en dan alleen maar op de hoefslag beetje stappen en draven..
En dan steeds wat meer opbouwen..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:23

leuk paardje.....en hij ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:26

Je pony loopt erg goed, zeker na 5 weken rust! Lekker beestje trouwens! Mooi koppie!
Je zit zelf wat voorover, dat is zonde! Als je daarop let en op je handen dan is er op je houding niets aan te merken! OK dan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:29

Ze was ook alleen maar "kreupel" vanwege haar wond en die zat aan de binnenkant van haar achterbeen boven haar sprong. Ik denk dat ze er vooral last van had doordat de wond eerst ontstoken was en daarna begon te trekken vanwege het dichtgroeien... In stap heeft ze steeds wel goed gelopen, maar in draf, en vooral als ze te snel wilde lopen op de rechterhand dan kon je zien dat ze er last van had.
Ze heeft ook niet 5 weken alleen op stal gestaan hoor... Knipoog
Elke dag gewoon naar buiten voor een paar uur en dan kon ze flink stoeien. Maar je zag haar dan nog wel trekken/kort lopen met dat been.

Pas toen ik haar met het kort longeren om te zien hoe ze liep helemaal niet meer zag trekken ben ik weer opgestapt... Beter wat langer vrij, dan te vroeg...
Meer dan wat stappen en draven heb ik ook vandaag nog niet gedaan. Ze heeft nergens last meer van en ik dwing niets af... (hoop tenminste dat dat te zien is op de foto's. Het is gewoon een hele fijne pony die deze dingen dus heel fijn oppakt...

Ze is te koop omdat de eigenaresse al twee jaar niets met haar deed. Ik ben toen er naar toe gestapt om te vragen of ik haar mocht verzorgen en trainen. Ze stond toen ook al te koop... Ik wist dus van te voren dat ze elk moment verkocht kon worden. Maar nu ik haar zo een aantal maanden verzorgd heb, ben ik er toch wel aan gehecht geraakt... Verdrietig
Dat wordt dus moeilijker afscheid nemen dan ik van te voren had ingeschat...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:27

En je kan haar zelf niet kopen?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:30

ik heb al een pony... Die heeft spat, en heeft 4 maanden stil gestaan... (zijn nu voorzichtig aan het opbouwen sinds 1,5 maand)
ik wil (en kan) hem niet kwijt en als ik een paard koop, dan een grotere zodat ik makkelijker in de wedstrijden kan gaan rijden (dressuur en springen)
Ik kan nu nog niet starten. Heb wel een pony te leen voor de rijvereniging die ik ook mag uitbrengen, leuk beestje...
Maar het tweede eigen paard wordt dus echt een van minimaal 1,55m
Als ze tien centimeter groter was geweest, had ik het zeker overwogen...

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:07

leuk paard !!!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:20

zowzow dat ziet er ff goed uit hoor! leuk beestje hoor.kan ook leuk lopen, ben benieuwd hoe die loopt als je er weer wat langer op zit, want ziet er veelbelovend uit.

ps.: met jaquar is ook alles ok!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 00:36

haha, dank je Jaggie... ben nog steeds niet langsgeweest... Sorry... Maar ben het niet vergeten hoor!!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:41

ow geeft niet hoor, hij gaat nog lang niet weg!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:23

Ziet er goed uit na zo'n lange tijd rust.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:34

Wowie, ziet er echt super uit! Nicoline loopt nog niet eens zo na 2 dagen rust Bloos.
Op de 2 na laatste foto is ze echt mooi ontspannen .

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:41

Mooie foto's zo met sneeuwachtergrond!
Aranka heeft een mooi koppie!