springclinic Raimaer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

springclinic Raimaer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:49

en die fotO's wil ik jullie niet onthouden

losrijden (let op setje van trui en dekje Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding

Leuk!
Afbeelding

galopbalkje Extreme duivel
Afbeelding

drafbalkjes (beetje veel maar ik zit er zo van te genieten *LOL* )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan waar we eigenlijk voor kwamen
Afbeelding
Afbeelding

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:55

wow wat een prachtig beest zeg! begin jij direct zo hoog te springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:57

ziet er erg leuk uit lielle!!
waar was je ergens geweest?

ik hoop straks dat mijn jonkie het ook goed gaat doen. het balkjes rijden zit er goed in iig.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:59

Leuke foto's
En niet alleen op de hindernis gaat hij er hoog overheen, over het balkjes draven ook Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:00

Titsia, nee. Dit was ergens halverwege de les. Ik begin met een cm of 50 en gaan dan wel omhoog, maar daar waren weinig bijzondere foto's van. Bovendien is dit voor ons niet zo hoog, in het parcours staat nog wel wat hoger. Maar Raimaer kan nie laag springen Extreme duivel

Vonneke, in Vught. Kerstclinic van onze club *LOL*
kawa, dat was wel een verrassing moet ik zeggen. Is wel goed voor het dressuurwerk zo Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:28

Wat maakt Raimaer toch een enorme wappers, ben blij dat ik daar niet mee hoef te springen Knipoog

Dat achterbeengebruik bij het balkjes draven OK dan! , echt top, ik zou als ik jou was bij het losrijden van dressuurwedstrijden daar ook gebruik van maken *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:33

daar zeg je zoiets Fitz. Voortaan een paar springbalkjes mee naar de dressuurwedstrijden *LOL* En wat die wappers betreft, sinds mijn springzadel heb ik nergens moeite meer mee Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:37

Wauw, die Raimaer kan echt flinke floeperds maken! Zeker die ene over dat galopbalkje, man, dat lijkt net of er een oxer van een meter staat Haha! !

Super gedaan joh, enneh: mooi setje! Vingers aflikken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:37

Fitzroy schreef:
Dat achterbeengebruik bij het balkjes draven OK dan! , echt top, ik zou als ik jou was bij het losrijden van dressuurwedstrijden daar ook gebruik van maken *LOL*


We kunnen ze ook door de hele ring heen leggen, succes gegarandeerd *LOL*

Lielle, wat een schitterende foto's ! OK dan!
Je hebt echt een supermerrie, daar zijn er maar weinig van.
Die foto van dat "galopbalkje" is geweldig, even laten zien dat het peanuts is (en zo te zien was je er zelf al aardig op voorbereid *LOL* )
Je kunt ook echt zien dat Raimaer het leuk vindt...... op de eerste foto's tijdens het losrijden kijkt ze nog een beetje narrig, maar o wee als er een balkje in het vizier komt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:42

Oscar, zenks (bb) voor de complimenten, ik breng ze over aan de eigenaar (merlijn waar ben je Haha!). Grappig genoeg had ik dus NIET op het galopbalkje gerekend maar met haar vermogen sleurt ze je vanzelf wel mee En idd, haar hart ligt bij het springen, dressuur vindt ze te saai, hoewel ze best fijn kan lopen. Nadeel bij dressuur is ook dat ze die subtiel kleine oortjes zo lekker kan laten meeflapperen, dat ziet er wat minder elegant uit Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:58

Een Gestelse Hangoor ? *LOL*

Had je niet op die supersprong gerekend ?
Dat ze je meesleurt kan ik me voorstellen, maar ik vrees dat het bij mij toch op een andere manier zou gaan dan wat ik hier bij jou zie Haha!
De complimenten voor Raimaer, maar zeker ook voor jou

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:00

leuke foto's , ziet er netjes uit
en zo te zien is ie echt bang zijn tere voetjes te stoten *LOL*

alleen jammer dat ie boven de sprong zijn rug nog teveel vasthoud (aangezien je mij een pb stuurde met dit topic Tong uitsteken nam ik aan dat je ook commentaar wilde Schijnheilig )
zijn techniek is op zich niet zo verkeerd, alleen basculeert hij weinig(op de foto's dan he)
niet boos worden, maar je zou m iets meer hals vrijheid mogen geven met de hand
verder ziet het er super uit mooi voorbeen gebruik, en lappen met lucht he Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:03

Oscar schreef:
Een Gestelse Hangoor ? *LOL*

Had je niet op die supersprong gerekend ?
Dat ze je meesleurt kan ik me voorstellen, maar ik vrees dat het bij mij toch op een andere manier zou gaan dan wat ik hier bij jou zie Haha!
De complimenten voor Raimaer, maar zeker ook voor jou


Ja, vorig jaar was ze een Gestelse Hangbuik Knipoog
ze heeft het ooit nog veel bonter gemaakt. Ik galoppeerde in de buitenbak (ook springles) en de sproeiinstallatie had gelekt, zodat er dus een flinke plas lag. Die zag mevrouw pas op het allerlaatste moment en volgens mijn instructeur sprong ze alsof er een oxer van 1.50 vierkant stond. Dan valt dit balkje al weer mee Haha! Zonder gekheid, omdat ik veel spring, leer je dit soort bewegingen makkelijk uitzitten. En een goed zadel maakt ook veel uit
Laatst bijgewerkt door Lielle op 31-12-03 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:04

Van een voorzichtig paard gesproken, jij hebt er wel eentje als ik dit zo zie. Ziet er heel netjes uit, ben best wel jaloers hoor!!! Leuk paard trouwens.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:06

Wat een leuke actie foto's.
Leuk setje ook. Bewust gekozen Schijnheilig

Die actie bij de galopbalk is zo herkenbaar Haha!

Je zou inderdaad drafbalken in een dressuurring moeten hebben. Jeetje zeg dan kan ze het wel goed *LOL*
Laatst bijgewerkt door Mickey op 31-12-03 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:10

Gaaf paard heb je zeg !! mooi die bij elkaar passende dingen! `:~

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:11

crossmonster schreef:
leuke foto's , ziet er netjes uit
en zo te zien is ie echt bang zijn tere voetjes te stoten *LOL*

alleen jammer dat ie boven de sprong zijn rug nog teveel vasthoud (aangezien je mij een pb stuurde met dit topic Tong uitsteken nam ik aan dat je ook commentaar wilde Schijnheilig )
zijn techniek is op zich niet zo verkeerd, alleen basculeert hij weinig(op de foto's dan he)
niet boos worden, maar je zou m iets meer hals vrijheid mogen geven met de hand
verder ziet het er super uit mooi voorbeen gebruik, en lappen met lucht he Knipoog

boos worden doe ik niet zomaar *LOL* Ben het met je eens dat ze hier wat minder ruggebruik laat zien, de halsvrijheid ook, maar ik denk niet dat ik dat zelf blokkeer.
Ze neemt nl altijd mijn hand zoveel mee als ze nodig heeft, dat zie je ook op andere foto's (ga ik er nu hier niet bijhalen, per PB als je wil, maar he hebt ze al wel eens gezien Knipoog ). IK ben geen voorstander van losgooien boven de sprong, kawa beschreef het ooit als "je armen zijn elastiekjes, die je paard mag meenemen" (vrij geciteerd).
Grappig genoeg is hier idd het voorbeengebruik erg goed, op andere foto's is dat meestal mijn kritiekpunt en is het ruggebruik beter. Nou nog combineren Haha!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:12

echt mooie foto's en die eerste foto's van de drafbalken... zijn achterbeentje Lachen

wel zou ik misschien z'n hoofd volgen met m'n handen, dan kan hij volgens mij toch een stuk meer basculeren.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:13

klopt, ik heb meerdere foto's van jullie gezien waarbij idd ruggebruik veel beter was, maar been gebruik weer minder
die handen lijken een beetje te rusten op de schoft op de foto's, ik zie ze liever wat vrijer en wat verder naar voren, maar ook dat gaat om een moment opname
en ach , je weet wie het zegt he Knipoog (zie onderschrift Schijnheilig )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:18

Citaat:
die handen lijken een beetje te rusten op de schoft op de foto's,

daar zit wel iets in. Ik zal er eens op letten, enne (bb) als ik niet tegen commentaar kan (en zeker als dat terecht is) moet ik hier niet plaatsen *LOL*

Ik zit net te denken, dit was een dubbel die wat ruim gebouwd stond en dat zie je terug in de sprong. Het hoge kruisje verbetert duidelijk de voorbeentechniek maar door de lange galopsprong ervoor wordt de bascule wel minder. Volgende keer eens wat korter neerzetten Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:18

crossmonster schreef:
die handen lijken een beetje te rusten op de schoft


Maar dat vind ik op foto's al snel lijken.
Ik weet ook zeker dat ik mijn handen zelf niet vast zet op de schoft, maar op foto's lijkt dat wel zo.
Met Lielle's ervaring denk ik ook niet dat zij haar handen daar vast zou zetten op de schoft.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:20

leuk paard zeg!! ziet er gaaf uit!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:24

Lielle schreef:
Citaat:
die handen lijken een beetje te rusten op de schoft op de foto's,

daar zit wel iets in. Ik zal er eens op letten, enne (bb) als ik niet tegen commentaar kan (en zeker als dat terecht is) moet ik hier niet plaatsen *LOL*

Ik zit net te denken, dit was een dubbel die wat ruim gebouwd stond en dat zie je terug in de sprong. Het hoge kruisje verbetert duidelijk de voorbeentechniek maar door de lange galopsprong ervoor wordt de bascule wel minder. Volgende keer eens wat korter neerzetten Haha!


dan had je mij ook niet gePB't Knipoog

idd kan een dubbel de techniek van de rug wat veranderen, waarschijnlijk is door het feit dat het een dubbel is, het beengebruik ook beter Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:26

ik vind dit overigens wel een leuke discussie (effetc van dubbel, kruisje etc op de techniek), jammer dat er op RT altijd van die dressuurmutsen rondlopen Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:29

Mickey schreef:
Met Lielle's ervaring denk ik ook niet dat zij haar handen daar vast zou zetten op de schoft.


allereerst Bloos

ik denk ook niet dat ik dat doe eerlijk gezegd, maar het kan nooit kwaad er weer eens op te letten.