Valentina geschoren van --==-> valk naar grijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Valentina geschoren van --==-> valk naar grijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 23:54

Eindelijk een upload site gevonden die het wel doet! Schijnheilig
Ik had het gister koud, dat is ook helemaal niet te zien he? Clown --> zit helemaal in me jas gedoken *LOL*
Maar het gaat om de pony

Wat vinden jullie van haar.. wat een kleur verschil he?

Ik rij haar trouwens even met bijzet omdat ze dan wat meer over de rug loopt, fijner te rijden is.

Afbeelding

1 staand voor het rijden:
Afbeelding

En haar koppie, vind deze zelf wel leuk geworden!
Afbeelding

Nog een foto voor het kleur verschil:
Afbeelding

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 00:02

he.. dat valt je meteen op? Lachen leuk!
Ze is wel leuk he!
Als ik op een wedstrijd kom hoor je veel positieve reacties over haar.
Als je ergens binnen komt verteld nathalie dan vaak valt valentina meest meteen op dat ze over haar praten..! Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 00:12

Lenn schreef:
Sorrysorry maar ik las weer eens iets vies waar ik verder niet op in ga.
Hele mooie kleur krijgt ze daarvan zeg *LOL*
Citaat:
Ik rij haar trouwens even met bijzet omdat ze dan wat meer over de rug loopt, fijner te rijden is.

Misschein loopt ze wel niet fijn over de rug omdat ze het koud heeft (mijne laat zich iig minder los als ik 's winters niet met uitrijdeken rijd (= ook geschoren)) Want je hebt het zelf wel koud, maar wat denk je van je geschoren pony? (Ja kweetnie hoor), maar een uitrijdeken is echt handig, merk je niks van met het rijden.


ik heb het zelf koud omdat ik ziek ben enz.
Ik rij haar met uitrijdeken het woord zegt het al met instappen enuitstappen.
Als ze aan het werk is heeft ze het warm.
Met in en uitstappen is het wel het meest logische maar als ze aan het werk is.. ik loop ook niet graag hard met mijn jas aan Knipoog
Als ik een buitenrit ga maken vind ik het ook niet meer als logische om haar de hele rit met uitrijdeken te rijden.. maar in de bak met het weerk heeft ze het warmer als een buitenritje.
maar iig bedankt voor de zorgen.. Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 00:14

Annetje schreef:
idd heel appart die ogen!
Ziet er wel mooi uit.
Vind de kleur ergens wel jammer, het paard heeft zo'n mooie kleur mét vacht, maar zonder vacht heel wat minder. Maar ja, soms is eht nodig om te scheren en het is veel makkelijker als je elke dag rijd lijkt mij.


Die foto is van de zomer heeft ze een mooie valk kleur.. maar ze is al 22 en heeft een behhoorlijke teddy vacht!! dus het rijden was geen doen meer.. juist eerder slecht voor haar gezond heid Knipoog
En dit keer is ze ook voor het eerst geschoren omdat ik wedstrijden met haar rij.
Voor ze geschoren was was ze echt heel snel drijf nat.. en dan ben je lang aan het uitstappen.. waarna ze nog niet op adem is.. dus ging ik vaak nog een blokje om, om uit te stappen.
Maar als je weer in de stal bent is ze nog heel erg nat, ja je weet hoe dat gaat deuren gaan open.. ze staat op de tocht.. bij ons op stal kun je wel 100x zeggen --> *deuren dicht* Knipoog
Ze is opeens 15 jaar jonger geworden zo gek is ze, ze voelt zich echt lekker dat kun je aan alles merken Ach gut

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 13:52

Thnx maaike!
Zelf vind ik haar kleur wel mooi geworden --> chincilla kleur..
Kleur wijkt wel wat af op de foto's zie ik.
Op stal en toen ik wedstrijd had vonden ze dr allemaal heel gaaf geworden Lachen
Ik ben ook blij met haar dat ze is zoals ze is Lachen
Mijn lieve toverbal Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 21:57

Dank je *trots* Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:00

Lenn schreef:
Citaat:
ik loop ook niet graag hard met mijn jas aan

nee, maar ook niet naakt! en dat is hij als je zn vacht eraf scheert
(sorry voor late reactie Clown )


wat heb je aan een uitrijdeken als je er ook met de training mee rijd moet ik voortaan uit gaan stappen met dubbel deken?? Schijnheilig

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:01

Hardstikke bedankt de rest, super leuke reacties! Lachen
Vind het fijn dat ze zich zo lekker voelt! en de kleur is in het echt nog niet eens zo verkeerd..
Hebben nu ook geen problemen meer met als ze giga in de rui is met zo'n mega vacht..! ook fijn hoor!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:53

iwayalover schreef:
Ik vind de kleur zo ook wel iets hebben maar vond het ongeschoren toch wel mooier Maar het is zo iig wel functioneler met rijden. Zo kan je tenminste een beetje fatsoenlijk werken zonder dat ze zeiknat word.

Maar ik vind haar igg een erg mooi paardje met haar bruine ogen.
en ze loopt ook wel mooi!



Dank je voor je leuke reactie, renee trouwens ook!!

Dat is idd de rede waarom wij haar geschoren hebben zo heeft ze ook minder kans om kou te vatten!!!
Op stal wil het nog wel eens tochten! dus als ze dan wat nat is..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 18:58

fabienne schreef:
Aparte kleur geworden! Haar ogen vallen inderdaad meteen op. Bijzonder, zulke lichte ogen.

Om nog even op die uitrijdeken terug te komen: je kan de naam op twee manieren opvatten, een deken om uit te rijden vat ik op als 'om buiten te rijden' of voor buitenritten e.d. Maar een andere benaming is ook wel nierdeken. Als je paard geschoren is, kan het buiten best te koud zijn, ook tijdens het werk. Als het koud en winderig is, laat ik bij Fab iig altijd het uitrijdekentje erop liggen. De spieren op de rug in de nierstreek koelen erg makkelijk af, en worden niet zo warm als bijvoorbeeld de broekspier en de hals e.d. !
Als er weinig wind staat en het zonnetje schijnt, kan je best zonder nierdeken rijden, maar anders is het met zo'n kaal dier al gauw wat koud!


Bedankt voor je reactie Lachen !
We willen echt het beste voor tina, (die dag scheen er een zonnetje) en ik rij altijd smiddags dan is het meest nog niet zo koud.
Ben nu van instrictrice verwisseld maar beide zeggen ze losstappen en dan dekentje af.. na het werk weer op!
Niet te veel gaan stappen gewoon lekker aan het werk houden.

Bedankt! groetjes

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 20:12

Iedereen zorgt op zijn eigen manier voor zijn eigen beest, het is ook net hoe of wat ze gewend zijn!
We willen allemaal het beste, voor jou is dat goed en voor die van mij dit.. laten we het daar op houden!! Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers