Rijden met Risco 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Rijden met Risco 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 19:42

Naar aanleiding van mijn foto's van gisteren en de reacties die ik daarbij kreeg, ben ik vandaag weer aan de slag gegaan. Ik heb niet vaak de gelegenheid dat iemand foto's maakt, maar deze week toevallig wel.. dus vandaar maar meteen vast gelegd.

Vanmorgen waren mijn vriend en ik naar de ruitershop geweest en ik had nieuwe peesbeschermers en strijklappen gekocht. Ik had ook gekeken voor een uitrijdeken maar deze vond ik te duur. Maar mijn schat vond dat Risco en ik deze wel verdiend had... Aaaah echt lief, hij heeft hem voor mij gekocht Lovers !! Zie hieronder...
Afbeelding


Poging tot het fotograferen van het paard van Marieke. Niet helemaal zoals bedoeld Haha!
Afbeelding
]img]http://www.members.lycos.nl/fabiennekempen/boerderij/126-2697_IMG.JPG[/img]

Nu de rijfotos!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen waren de batterijen op.. Een kwartier later kwam vriendlief terug en toch nog wat geschoten.

Hier begon ik hem net wat hoger in te stellen.
Afbeelding
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Afbeelding
De galop blijft erg moeilijk.
Afbeelding
Afbeelding
Ik zit er hier belachelijk op, maar wilde het toch even laten zien om te laten zien dat ie toch wel een beetje kan sjouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Weer mijn been zo stom, maar ik probeer er echt op te letten.
Afbeelding
Zoals hier Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Chrisjuh
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:54

mooooi!! egt super hoor, mooi paardje trouwens Knipoog

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:56

Nou ik vindt dat je heel goed rijdt *LOL*!!! En die deken is etrug leuk :d

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:50

jah zeker netjes~! leuk beessie

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:24

Dank jullie wel! Leuk om te lezen..
Hebben andere mensen nog punten waar ik op kan letten?

Jeppy
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Den Burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:32

Leuk paardje, je zit er netjes op

Maar volgens mij kan die uitrijdeken beter onder je bovenste zweetblad doorlopen, dan heb je er geen last van met rijden.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:49

Ziet er goed uit! al een heel ander beeld dan de vorige foto's!
De laatste foto vind ik er prima uitzien! Je ziet gewoon dat ie wat actiever bezig is van achteren.. Hij loopt zo ook iets hoger (opgericht) met z'n hoofd.. Probeer het alleen wel 'ontspannen' te houden door wat ontspanning in je handen (juist ook in de galop). Je benen liggen ook al beter, ga zo door! Haha!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:41

Weer leuke foto's!
Wat lief dat je die uitrijdeken hebt gekregen Lovers

De foto's geven inderdaad al weer een heel ander beeld dan de vorige.
Je benen liggen al een stuk beter. Op sommige foto's leg je ze weer te veel naar achter, maar je kunt ook niet verwachten dat dat in een keer goed gaat. Probeer er gewoon consequent op te blijven letten, dan komt dat wel goed!

Hij neemt zijn achterhand zeker al beter mee. Op de foto waar boven staat Ik zit er hier belachelijk op, maar wilde het toch even laten zien om te laten zien dat ie toch wel een beetje kan sjouwen. vind ik hem heel goed van achter naar voor lopen.
De tweede galopfoto vind ik er beter uit zien dan de eerste. Ik heb het idee dat je hem op de eerste foto nog iets meer vooruit mag rijden. Maar dat is natuurlijk slecht te zien, het is misschien gewoon een momentopname.

Op sommige foto's duik je iets voorover. Let erop dat je goed op je kont blijft zitten Knipoog

En wat MacavityL al zei, probeer regelmatig wat meer te ontspannen op je handen. Het geeft op sommige foto's toch nog een beetje een gespannen beeld.

Ik meen dat er in het vorige topic al iets over gezegd is (even geen zin om het op te zoeken), maar volgens mij zouden je beugels best een gaatje langer mogen.

Maar ik vind het echt al een heel verschil met de foto's van de vorige keer! Ik doe 't je niet na!
Trouwens erg leuk om te zien dat je met alle tips zo serieus aan het werk gaat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:46

Afbeelding

volgens mij was je deze vergeten! Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 12:19

Cayenne: He ja inderdaad die foto was ik vergeten! Bedankt!
Daantjuh: Inderdaad mijn ben schieten gauw naar achteren, ik ben er nu bewuster mee bezig. Maar het valt nog niet mee Haha! Ik heb mijn handen al erg ontspannen, maar volgens mij heeft Ris ook snel de neiging om gespannen te lopen.
Vind je mijn handhouding gespannen? Ik heb zelf de neiging om gespannen in mijn bovenlichaam te gaan zitten. Mijn instructeur hoeft alleen maar te zeggen: Ontspannen! En ik ga gelijk met een zucht anders zitten. Ik wil het vaak TE goed doen en ga hierdoor gespannen zitten. Das wel jammer!
Ik denk dat als ik mijn beugels langer doe helemaal niet meer kan zitten. En volgens mij kunnen mijn beugels niet meer langer Bloos . Eens een gaatje bij maken om te zien of het beter gaat.

In ieder geval alvast bedankt voor de tips. Fijn dat anderen me proberen te helpen op deze manier! OK dan!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:09

Fabiƫnne1"]
Vind je mijn handhouding gespannen?
[/quote]

Nee, je handhouding zelf vind ik niet gespannen. Maar ik heb het idee dat je af en toe nog net iets te veel vasthoudt, iets te veel druk in je handen krijgt. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd hoor!


[quote="Fabiƫnne1 schreef:
Ik wil het vaak TE goed doen en ga hierdoor gespannen zitten.


Dat ken ik... Dan ben je je zo aan het concentreren om alles goed te doen waardoor je vergeet te ontspannen, heb ik ook heel vaak. M'n instructrice hoeft bij mij ook maar te zeggen: "ontspannen". En ik weet precies wat ik moet doen, en ga meteen veel beter zitten.

Over je beugels. Op de 13e foto druk je je hakken heel netjes uit. Ik heb het idee dat het nog een iets netter beeld geeft als je been iets langer hangt daar. Maar als het niet lekker zit voor jou als je ze langer doet moet je het gewoon niet doen!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:51

ik vind het er netjes uitzien hoor!
op sommige foto's loopt ie echt mooi!
zou zo even geen punten weten die je zou kunenn verbeteren

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:46

Ik vind het er ook mooi uit zien! Benen netjes op de plaats. Leuk om te zien dat je wat doet met het commentaar!

yana

Berichten: 68
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:20

mooi paardje enhij loopt op best welk veel foto's wle mooi!! en je had trouwens deze foto de [img] verkeert gedaan!!
Afbeelding
dit vint ik egt wel een cute fototje!!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:32

Echt een heeel mooi paardje Kwijl Lachen ziet er ook netjes uit vind ik Lachen Aardig van je vriend dat je zn deken heb gekregen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:27

Mooi beestje onder het zadel! In de stal lijkt het maar zo'n kleintje (misschien ook omdat hij naast Rex stond Bloos! ) maar onder het zadel zijn jullie een mooie combi!

Grappig dat jij je benen juist te ver naar achter houdt; ik steek ze soms wat te ver naar voren. Gewoon een kwestie van heel vaak zelf aan denken, dan leer je vanzelf een betere houding aan. Ik rij zelf de laatste tijd ook wel veel zonder beugels, als je dan lekker wil zitten, moet je je been wel laten hangen.

Risco lijkt toch onder het zadel zeker wel op Amigo, jammer dat Amigo niet zo braaf is!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 17:45

Haha, dat zegt iedereen altijd Knipoog . Hij lijkt onder het zadel veel groter. Waarschijnlijk omdat hij zich dan meer toont. Ik vind mezelf wel behoorlijk groot op hem, maar ja...
Echt verschrikkelijk soms die benen, maar ik ga er gewoon meer op letten. Als ik zonder beugels rijd gaat het ook veel beter.

Marieke: Ik kwam er achter dat Risco helemaal niet dezelfde vader heeft als Amigo. Ze komen volgens mij alleen van dezelfde stal.
Je zou zo niet zeggen dat Amigo niet zo braaf is, als ie als een lammetje naar de stal loopt Haha! ... Jammer dat je hem niet meer rijdt, ik had het weleens willen zien.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:00

ziet er netjes uit hoor!! en ik wou dat ik ook zo lieve vriend had Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:19

ut ziet er leuk uit hor leuke fotos

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:52

Hey fabienne!

Mooie uitrijdeken hee! erg lief van je vriend!
ik vind je idd ook erg netjes rijden op Risco. Hij is ook een mooi paardje! Ik vind hem iig wel leuk lopen!
dat oogje is ook erg leuk!

je hebt idd je bovenlichaam gespannen maar dat je dat zelf weet is een goed teken dan kan je er ook aan werken. en je schouders mogen wat meer naar achter
En je been te ver naar achter heb ik ook last van alleen doe ik het soms nog meer dan jij. Maarja daar proberen we dan maar aan te werken he Haha!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:42

ik vind het erge mooie fotos hoor.

ook vind ik hem erg leuk lopen OK dan!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:39

heel leuk paardje en mooie foto's hoor

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:42

WAAAAAAAH!
Wat een super mooi paard!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:16

die laatste is mooi!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:09

die laatse is inderdaad mooi