Weer eens wat rijfoto's van Nikita

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Weer eens wat rijfoto's van Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 01:01

Vandaag tijdens de les heeft annabelle een paar foto'tje van me genomen, zodat we hier weer eens kunnen laten zien hoe we aan het werk zijn. Zelf zie ik nog genoeg verbeterpunten, tenen naar voren, teugels op de juiste hoogte. Sommige foto's mag ik rechterop zitten...

Aan jullie voor de rest van het commentaar Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 01:22

nou je zegt het zelf al, rechtop zitten, schouders naar achter.
voeten minder ver in de beugels en hakken uitdrukken.
en je mag je handen ook wel wat meer dragen, dus hoger houden en dichter bij elkaar.
verder moet ik toch wel zeggen dat je een leuk zeer aansprekend paardje hebt, wat voor een afstamming heeft 'ie?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 09:38

zelfde a jaggie eigenlijk *LOL*

Verder ziet het er wle goed uit.
Mooi beesje heb je *LOL*

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:03

Ja het meeste is al gezegd Mark! Knipoog
Wat mij opviel is dat je een leuk setje hebt aangeschaft, en de cap hebt afgeschaft! Haha!
Ik moet nog steeds eens komen kijken, zoals beloofd... Bloos

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:18

Leuk paardje!

Maar wat ik me afvraag is waarom je sporen draagt? Aan de foto's te zien heb je namelijk nog geen stabiele beenligging, en vooral als je je tenen nog naar buiten steekt komt je hak automatisch naar binnen. Dan prik je je je paard dus constant, en zal het nut van de sporen snel verdwijnen.

nogmaals geen kritiek alleen raad

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:18

Ziet er redelijk netjes uit, een paar puntjes: je schouders mag je wel iets verder uitdrukken naar achteren. De beugel moet je aan de bal van je voet brengen en dan kan je je hak weer wat uitdrukken zo dat je een stukje rechter zit Lachen

Jammer dat de foto's hier en daar niet zo scherp zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:20

Ik zou inderdaad een tijdje zonder sporen rijden, zo te zien kun je je benen niet genoeg stil houden. Op een hoop foto's zit je dat paard te prikken, zo bereik je juist het tegenover gestelde.
Probeer wat meer rechtop te zitten, dus rug recht!
Je handen mogen wat hoger, zodat je een wat minder dwingende hand zult verkrijgen.
Leg je onderbeen wat meer naar achter, zo zul je een diepere zit krijgen. Je moet ook het diepste punt van je zadel opzoeken. Kantel je bekken wat meer. Als je dat doet zul je zien dat je houding al beter wordt! Je zult dan een onafhankelijke zit creeren, op veel foto's lijk je nogal wat steun te zoeken op de beugels en teugels.
Kijk ook tussen de oren van je paard heen, en focus je nog niet te veel op het "in de krul" rijden.

Wel een grappig paardje. Maar ze(?) gebruikt haar achterhand een beetje weinig, dat is zonde!
Heb je wel les? Ik denk dat je met goede les een heel eind op zou schieten!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:31

MarkKH schreef:
Vandaag tijdens de les heeft annabelle een paar foto'tje van me genomen


Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:32

Koortje"]
[quote="MarkKH schreef:
Vandaag tijdens de les heeft annabelle een paar foto'tje van me genomen


Knipoog
[/quote]

Sorry zit weer met mn neus te lezen Haha!
Let de instructeur er dan niet op Scheve mond

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:36

irish_lady schreef:
Leuk paardje!

Maar wat ik me afvraag is waarom je sporen draagt? Aan de foto's te zien heb je namelijk nog geen stabiele beenligging, en vooral als je je tenen nog naar buiten steekt komt je hak automatisch naar binnen. Dan prik je je je paard dus constant, en zal het nut van de sporen snel verdwijnen.

nogmaals geen kritiek alleen raad


Dat is echt precies hetgeen wat ik je wilde zeggen. Probeer eerst je beenligging goed te krijgen, voordat je te werk gaat met sporen. Je paard zal zo binnen de kortste keren afstompen op je sporen en dan ben je nergens meer.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:40

Jij was toch pas ruim een jaar geleden begonnen met paardrijden? Ik vind het echt knap dat je in zn korte tijd zo hebt leren rijden, ik ga verder geen commentaar geven behalve dat ik de cap mis.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:41

Jammer van de slechte kwaliteit van de foto's.
Verder heb ik geen commentaar, want alles is al gezegd. Haha!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:20

ff vraagjuh ?? waar om rijd je met sporen Verward voor de rest ben ik het met de rest eens top!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:22

idd mooi paardje hoor !

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:26

ik vind het er al best netjes uitzien hoor!! en je weet zelf wat je moet verbeteren dus niks mis mee toch!!! niks erger dan mensen die vinden dat ze perfect kunnen rijden terwijl er van alles mis is. Ik vind vooral op de laatste 2 foto's dat je er behoorlijk netjes op zit hoor en je paardje loopt ook leuk!! heel veel succes ermee!!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:45

He Mark ziet er netjes uit wel gaaf dat je rijbroek kleurt met je sjabrakje!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:07

Hey,
Ik blijf je paardje een leuk dier vinden Haha!
Je weet zelf al waar je aan moet werken en je rijd pas een jaar toch... nou dan heb ik niks te zeggen hoor, super.
Enne leuk setje hoor Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:33

Leuke foto's! En inderdaad een mooi paardje!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:05

Ik vind het heel netjes gaan!! Ben al een tijdje niet echt op bokt geweest maar vergeleken met de laatste foto's die ik heb gezien gaat het heel goed OK dan! Jullie zien er samen lekker ontspannen uit.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 01:19

Thanx voor de reacties en tips Haha! Moet alleen nog zandkleurige bandages hebben om het setje compleet te maken Haha!

Cap blijft idd tegenwoordig in de kast, ik weet het: ik ben slecht Schijnheilig

Sporen draag ik vanwege het enorm loperig worden van de zweep, heb ze expres vrij onderaan mijn laars zodat ik nog wat foutjes kan maken met mijn beenligging zonder te prikken.. voor een echte spoorsteek moet ik mijn hak dan ook echt optrekken..

En mijn instructrice let wel op hoor! Ik zelf heb nog een beetje moeite om alles tegelijk en precies goed te doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:04

MarkKH schreef:
Thanx voor de reacties en tips Haha! Moet alleen nog zandkleurige bandages hebben om het setje compleet te maken Haha!

Cap blijft idd tegenwoordig in de kast, ik weet het: ik ben slecht Schijnheilig

Sporen draag ik vanwege het enorm loperig worden van de zweep, heb ze expres vrij onderaan mijn laars zodat ik nog wat foutjes kan maken met mijn beenligging zonder te prikken.. voor een echte spoorsteek moet ik mijn hak dan ook echt optrekken..

En mijn instructrice let wel op hoor! Ik zelf heb nog een beetje moeite om alles tegelijk en precies goed te doen Haha!


Waarom geen cap dan?? Erg stom! Zeker als je nog niet zo heel lang rijd...

Die sporen zou ik toch niet gebruiken, als je beenligging al dusdanig slecht is dat je ze onderaan je laars moet doen, dan ben je daar bij lange na nog niet aan toe.
Probeer je paard eerst eens voorwaarts te rijden aan je been, het komt nu een beetje over alsof je die sporen hebt omdat je te lui bent je paard op een andere manier voorwaarts te rijden. Heel erg zonde!!
Probeer gewoon eerst aan je houding te werken, en je paard zonder hulpmiddelen voorwaarts te krijgen. Als je straks wat verder bent en meer van je paard gaat vragen dan zul je steeds extremere sporen moeten gaan gebruiken, omdat je in het begin (met slechte beenhouding) al met sporen reed... Daar help je jezelf niet mee maar het paard zeerzeker niet,

Veel succes verder! OK dan!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:07

Sorane"]
[quote="MarkKH schreef:
Thanx voor de reacties en tips Haha! Moet alleen nog zandkleurige bandages hebben om het setje compleet te maken Haha!

Cap blijft idd tegenwoordig in de kast, ik weet het: ik ben slecht Schijnheilig

Sporen draag ik vanwege het enorm loperig worden van de zweep, heb ze expres vrij onderaan mijn laars zodat ik nog wat foutjes kan maken met mijn beenligging zonder te prikken.. voor een echte spoorsteek moet ik mijn hak dan ook echt optrekken..

En mijn instructrice let wel op hoor! Ik zelf heb nog een beetje moeite om alles tegelijk en precies goed te doen Haha!


Waarom geen cap dan?? Erg stom! Zeker als je nog niet zo heel lang rijd...

[/quote]
Ik vraag me toch iets af... Op ieder topic waar een ruiter zonder cap aan het rijden is, wordt gevraagd 'waar is de cap, bla bla bla..'
Hij moet het toch zelf weten als hij zonder cap rijdt? Het is onverstandig, maar het is toch zijn paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:20

Pegassus97"]
[quote="Sorane"][quote="MarkKH schreef:
Thanx voor de reacties en tips Haha! Moet alleen nog zandkleurige bandages hebben om het setje compleet te maken Haha!

Cap blijft idd tegenwoordig in de kast, ik weet het: ik ben slecht Schijnheilig

Sporen draag ik vanwege het enorm loperig worden van de zweep, heb ze expres vrij onderaan mijn laars zodat ik nog wat foutjes kan maken met mijn beenligging zonder te prikken.. voor een echte spoorsteek moet ik mijn hak dan ook echt optrekken..

En mijn instructrice let wel op hoor! Ik zelf heb nog een beetje moeite om alles tegelijk en precies goed te doen Haha!


Waarom geen cap dan?? Erg stom! Zeker als je nog niet zo heel lang rijd...

[/quote]
Ik vraag me toch iets af... Op ieder topic waar een ruiter zonder cap aan het rijden is, wordt gevraagd 'waar is de cap, bla bla bla..'
Hij moet het toch zelf weten als hij zonder cap rijdt? Het is onverstandig, maar het is toch zijn paard?
[/quote]

Dat ben ik helemaal met je eens!!! Maar zijn dat ook vaak niet de mensen die, als er wat gebeurd, lopen te piepen en het paard de schuld geven?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:46

Het oogt alsof je je schouders niet of nauwelijks ontspant klopt dat?
Misschien als je iets minder je best doet om netjes te zitten dat je dan vanzelf beter gaat zitten Lachen zo was het bij mij tenminste Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:56

Jammer dat de kwaliteit van de foto's zo slecht is.
Wat betreft het cap en het spoorverhaal ga ik met de rest mee. Probeer je benen lang te houden.